۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی تیم ملی کاراته به خبرورزشی گفت: واقعاً این صحبت‌ها باعث ناراحتی خانواده بزرگ کاراته شده است. رئیس فدراسیون بوکس نباید چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد.

خبرورزشی/ سیدحسن صفوی؛ تقسیم سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب بین کاراته و بوکس برای رئیس فدراسیون بوکس اصلاً خوشایند نبود. طوری که او واکنش تندی نشان داده است. حسین ثوری درباره کاراته اظهارات عجیبی را مطرح کرد و حتی مدعی شده یک کاراته‌کا سالی ۱۳ بار می‌تواند قهرمان جهان شود و هزینه‌های سفرش را هم خودش می‌دهد. حرف‌های او البته بدون واکنش اهالی کاراته نماند. حسین روحانی، سرمربی تیم ملی روسیه اولین نفری بود که در موضع‌گیری اش، حرف‌های ثوری را بی‌احترامی به خانواده کاراته می‌داند و سعید حسنی‌پور، مربی تیم ملی کاراته هم به این صحبت‌ها واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید.

سرانجام کاراته ایران صاحب یک سالن اختصاصی شد، چه حس و حالی دارید؟
واقعاً خیلی خوشحالم که این اتفاق پس از سال‌ها افتاد و حالا ما هم مثل تکواندو و ووشو صاحب خانه کاراته شدیم. این سالن خیلی بزرگ است و به راحتی هر دو رشته می‌توانند زیر یک سقف تمرین کنند، از رئیس کمیته ملی المپیک برای این کار قشنگ تشکر می‌کنم. با این اتفاق خیلی خوب ما از خانه به دوشی نجات پیدا کردیم.

با این حساب بخشی از دغدغه بزرگ کاراته و ملی‌پوشان حل شد؟
بله، واقعاً بخشی از دغدغه‌های کادر فنی و فدراسیون حل شده است. امیدوارم که این سالن حتی بعد از المپیک هم برای کاراته باشد و دیگر هیچ مشکلی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی نداشته باشیم. ما همیشه برای اردو‌ها در تایم‌های مختلف مشکل داشتیم و باید برای تمرین در سالن چندین بار هماهنگی‌های لازم انجام می‌شد و محدودیت‌های زیادی داشتیم. خوشبختانه این معضل و مشکل بزرگ ما حل شد و ما خیلی از این اتفاق خوشحالیم.

تمرین کاراته با بوکس در یک سالن، برای هر دو تیم مشکل‌ساز می‌شود؟
بعید می‌دانم در سالن به آن بزرگی مشکلی برای ما و تیم ملی بوکس به وجود بیایید. هرکس گوشه‌ای از سالن تمرین می‌کند و هیچ مشکلی وجود ندارد. کاراته سال‌ها با خانه به دوشی افتخارات زیادی را برای ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و لیگ‌های جهانی رقم زده است، انصافاً حقش بیشتر از این سالن است. بدون شک کاراته در المپیک هم می‌تواند با مدال ویترین افتخاراتش را تکمیل کند. حالا دیگر ما بدون دغدغه و با تمرکز در اردو‌ها حاضر می‌شویم. این اتفاق قطعاً روی عملکرد کاراته تأثیر مثبتی می‌گذارد. این اتفاق بزرگ را به فال نیک می‌گیریم.

انگار رئیس فدراسیون بوکس از این اتفاق ناراحت است و مدعی شده هر کاراته‌کا می‌تواند سالی ۱۳ مدال جهانی بگیرد و کاراته‌کا‌ها با هزینه خودشان به مسابقات می‌روند، واقعاً درست است؟
واقعاً این صحبت‌ها باعث ناراحتی خانواده بزرگ کاراته شده است. رئیس فدراسیون بوکس نباید چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد. ما دوستان زیادی در بوکس داریم، هیچ وقت بچه‌های تیم ملی بوکس و کاراته با هم چالش نداشتند. ان‌شا‌ءا... که این موضوع بدون حاشیه تمام شود.
اینکه گفته شده ۱۳ مدال جهانی را یک کاراته‌کا می‌تواند یک سال بگیرد، واقعاً عجیب است، اصلاً چنین اتفاقی ممکن نیست، تیم ملی کاراته ایران سال ۲۰۱۹ در لیگ‌های جهانی افتخارات زیادی گرفت، کمتر رشته‌ای می‌تواند به این اندازه مدال‌آور باشد. ما چندین بار قهرمان لیگ‌های جهانی شده‌ایم و در بقیه رقابت‌ها جزو سه تیم اول بودیم، حتی در شروع رقابت‌های سال ۲۰۲۰ هم عناوین خوبی گرفتیم، اما با شیوع کرونا مسابقات تعطیل شد. این صحبت‌ها درباره کاراته، اصلاً قشنگ نیست.

صحبت پایانی شما را می‌شنویم.
هرچند بعضی‌ها از این اتفاق ناراحت شده‌اند، اما ما خیلی خوشحال هستیم. برای پایان این بحث‌ها باید بگویم کاراته ایران در حضور بیش از ۱۳۰ کشور جهان سه بار قهرمان دنیا شده است. شاید آن‌هایی که حتی سالن مسابقات جهانی کاراته را ندیده باشند، باور نمی‌کنند که ورود به سالن مسابقات جهانی در حضور تماشاگران زیاد، اعتماد به نفس بالایی می‌خواهد؛ آن هم با جو سنگین سالن. حالا با این وضعیت تیم ملی ایران سه بار قهرمان دنیا شده است، مسابقات جهانی تنها هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، اما ۱۳ مدال جهانی در یک سال اظهار نظر عجیبی است. حق کاراته در ورزش ایران بیشتر از این سالن است، چراکه با این همه افتخارآفرینی فرق زیادی با بقیه رشته‌ها دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی