نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۵۷ روز مانده به دادگاه حکمیت ورزش در لوزان سوئیس، نصرالله سجادی از همراهی گروه منصرف شده است. گروهی متشکل از محمدرضا داورزنی، مجید زارعیان، آرش میراسماعیلی، وکیل و دستیارش که برای حضور در دادگاه ۲۳ شهریور راهی سوئیس می‌شوند.

خبرورزشی/ سیدحسن صفوی؛ مهمترین فردی که اسمش از لیست شاهدان ایران حذف شد، سیدرضا صالحی‌امیری بود رئیس کمیته ملی المپیک که بخش عمده‌ای از ادعای رئیس فدراسیون جهانی ازجمله تماس تصویری با سعید ملایی در روز مسابقات جهانی، روی او بود که در جلسه غایب است تا سجادی جانشینش در دادگاه باشد. سرپرست کاروان ایران در المپیک که قرار بود نماینده سیدرضا صالحی‌امیری باشد، اما حالا تمایلی برای حضور در این جلسه ندارد. انگار او قهر کرده است. طبق آخرین شنیده‌ها آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو اخیراً صحبت‌هایی را مطرح کرده درباره اینکه مسئولان ورزش نباید طرف مقابل (ویزر) رئیس فدراسیون جهانی جودو را با صحبت‌های‌شان با رسانه‌های داخلی تحریک کنند و ظاهراً این صحبت‌ها باب میل مسئولان کمیته ملی المپیک نبود و حالا به سجادی اعلام شده در جلسه دادگاه حکمیت ورزش حضور نداشته باشد! اینکه چقدر خبر عدم حضور سجادی در دادگاه حکمیت ورزش صحت دارد را هیچ‌کسی نمی‌داند؛ چراکه سجادی هم برای رفع این ابهام حاضر به پاسخگویی تلفن نیست، اما یک سؤال مهم و اساسی در این بین وجود دارد، آیا مصالح ملی مهم است یا مشکلات و دلخوری‌های شخصی؟!

تعلیق جودوی ایران، حالا مهمترین دغدغه مسئولان ورزش است؛ موضوعی که شاید کمی خطرناک‌تر از همیشه باشد و شاید دست‌های پشت پرده و لابی صهیونیست‌ها در تلاش است از جودو به تعلیق ورزش ایران برسد. به همین دلیل وزارت ورزش و مهدی علی‌نژاد با تجربه سال‌ها مدیریت در فدراسیون ووشو و مسئولیت‌هایی که در فدراسیون جهانی دارد، با کمک‌های فکری به میراسماعیلی و ارائه راهکار‌های قانونی در تلاش است تا مشکل فدراسیون جودو حل شود، از طرف دیگر مسئولان کمیته ملی المپیک از جمله سیدرضا صالحی‌امیری در این مدت بار‌ها از تلاش برای رفع تعلیق جودوی ایران صحبت کرده، اما هرچه زمان دادگاه حکمیت ورزش نزدیک‌تر می‌شود، گویا شهود کمتر می‌شود و اختلاف‌نظر‌ها بین گروه عیان‌تر!

با اینکه آخرین لوایح دفاعی تکمیل و فرستاده شده و اعضای تیم دفاع‌کننده ایران آماده سفر به لوزان هستند، اما به دلیل شیوع کرونا راهی برای سفر به سوئیس پیدا نشده است. جلسه دادگاه ۲۶ شهریور از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و شاهدان طبق زمانبندی مشخص با حضور در این جلسه برای ۲۰ دقیقه با بیان اظهارات‌شان به سؤالات جواب می‌دهند و عصر، جمع‌بندی لازم صورت می‌گیرد. تمام این مسائل مشروط بر این است که تیم اعزامی به سوئیس بتوانند هرچه زودتر ویزای سفر به این کشور را تهیه کنند تا در جلسه حضور داشته باشند. با این شرایط دادگاه حکمیت اصرار دارد تا جلسه آنلاین برگزار شود، اما ایرانی‌ها جلسه حضوری را ترجیح می‌دهند، به همین دلیل برای صدور ویزا با وزارت امور خارجه رایزنی کرده‌اند. به هر حال قرار است در دادگاه حکمیت ورزش اتفاق خیلی مهمی رخ دهد و بحث تنها فدراسیون جودو و شخص آرش میراسماعیلی نیست، چرا که نتیجه دادگاه برای ورزش ایران اهمیت فوق العاده‌ای دارد و شاید سرنوشت ورزش ایران را رقم بزند. به همین دلیل هرچه تیم هیئت اعزامی قوی‌تر باشد به سود ورزش کشورمان است. پس نباید مصالح ملی را قربانی اختلافات شخصی کنیم و باید به فکر نجات ورزش کشورمان از تعلیق باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی