۰
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فولاد گفت: امیدوارم کاری که شروع کردیم را خوب به اتمام رسانده باشیم و به تمام بازیکنانی که تا روز آخر با ما بودند، خسته نباشید می‌گویم.

به گزارش خبرورزشی، جواد نکونام در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل تراکتور اظهار داشت: به استان خوزستان و مردم زحمتکش این استان، هواداران و تمام مجموعه فولاد تبریک می‌گویم. به آقایان آذری، محمدی و تمام کسانی که ما را حمایت کردند، تبریک می‌گویم. امیدوارم کاری که شروع کردیم را خوب به اتمام رسانده باشیم و به تمام بازیکنانی که تا روز آخر با ما بودند، خسته نباشید می‌گویم، نه به بازیکنانی که به هر دلیلی ما را تنها گذاشتند و دوست داشتند هر کاری کنند و کسی چیزی به آنها نگوید.

وی افزود: من به خاطر فولاد، حفظ ارزش‌ها و اصول این باشگاه روی اصول فولاد ماندم و شاید خیلی از جاها 13، 14 بازیکن داشتیم و بازیکنی که دلش با تیم نبود را کنار گذاشتم. هر کسی که دلش با تیم نبود را کنار گذاشتم و هر جا باشم این کار را انجام خواهم داد. بازیکن باید در خدمت تیم باشد، نه اینکه بخواهد تیم را اذیت کند، خراب کند و تمرین نکند. من مربی‌ای نیستم که بازیکن تمرین نکند و به او بازی بدهم. بازیکنانی که در این تیم تمرین نکردند و کنار گذاشته شدند، بازیکنانی بودند که در تیم خلل ایجاد می‌کردند. من آنها را دوست دارم و خودشان می‌دانند، اما برای من تیم مهم است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد یادآور شد: تیم ما امروز تیکه و پاره بود و محمد آبشک که عضله‌اش پاره بود بازی کردم. آن هم مقابل تیمی که فقط 5 بازیکن خارجی‌اش را با قراردادهای میلیون دلاری بیرون کرده و سه بازیکن تیم ملی را دارند که قراردادشان دلاری است. دیدید تیم ما یک بر صفر پیروز شد، موقعیت گل زیاد داشتیم و درست است دفاع کردیم، اما می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم.

وی افزود: بازی را طوفانی شروع کردیم، یک گل زدیم و پس از آن سعی داشتیم بازی را کنترل کنیم. یک جاهایی شانس آوردیم و یک جاهایی شانس با ما یار نبود، چون می‌توانستیم روی ضد حملات دو سه گل بزنیم. چیزی که برای من خیلی مهم است، باشگاه فولاد، کار حرفه‌ای، دیدگاهم به فوتبال و خواسته‌هایی است که دارم. سخت گیر هستم و در کارم شوخی ندارم. برای کار حرفه‌ای کردن و کار بزرگ انجام دادن، شما این روش و شیوه را دارید. خیلی به کادرم خسته نباشید می‌گویم و آنها 15 ماه زحمت کشیدند و به نظرم سومی فولاد، قهرمانی لیگ برتر است. تیمی که بازیکن میلیاردی ندارد، این رتبه برای آن قهرمانی است و شک نکنید. امیدوارم فولاد همیشه سربلند باشد و چه در آسیا و لیگ برتر موفق باشد. چون خاطرات خوشی در این فصل داشتیم و شرایط خوبی بود. شاید یک عده در طول فصل شیطنت کردند و دوست داشتم الان بیایند، مصاحبه کنند و نظرات‌شان را بشنوم و آنها را ببینم. با این حال رو سیاهی به ذغال ماند، چون ما تلاش کردیم و برای بزرگی فولاد شبانه‌روز وقت گذاشتیم و نتیجه گرفتیم که حاصل زحمات آقایان محمدی، آذری، کادرفنی، بازیکنان و تمام کسانی که در رختکن تیم بودند، آنها برای تیم زحمت کشیدند. مردم خوب شناختند بازیکنان و افرادی که به تیم خیانت کردند و نمی‌خواستند تیم موفق شود. دل اینها برای مردم نسوخت.

نکونام خاطرنشان کرد: تا روزی که من در فولاد باشم که امروز فعلاً آخرین روز آن بوده، تمام کارهایی که برای سربلندی فولاد نیاز باشد را انجام می‌دهم و انجام دادم. برای تیم دعوا کردم، کمیته انضباطی رفتم و ما زودتر از اینها باید به آسیا می‌رفتیم و یواشکی از تیم ما 5 امتیاز برداشتند. متوجه نشدیم چگونه، اما 5 امتیاز ما را برداشتند و تیم ما راحت دوم جدول بود و اجازه ندادند. همه چیز به روز آخر کشید و با این استرس بالا آسیایی شدیم. مطمئن باشید یکی هست که همه ما را می‌بینید، رفتارها را کنترل می‌کند و می‌بیند چه کار می‌کنیم. ما امروز پاداش گرفتیم و کار به دقیقه 90 کشیده شد که خدا را شکر می‌کنیم و حالا منتظر مصاحبه افراد کوچکی هستم که در این فوتبال جایگاهی ندارند و نام فولاد را خراب کردند. اینها کسانی هستند که باعث شدند فولاد نتواند آن جایگاهی که باید را داشته باشد. هرکسی آنجا آمده سنگ انداختند و شما خودتان می‌دانید همه را اذیت کردند. این فصل با کسی روبه‌رو شدند که سخت جان بود و این فوتبال برای من و امثال من است و این کار را دوست دارم. ما باید داخل این فوتبال باشیم و قرار نیست من هر جایی کار کنم و هر کاری را انجام دهم. کار درست کردیم و خدا را شکر بذری کاشتیم که هر مربی سال آینده و سال‌های آینده بیاید، برداشت خوبی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با این تیم، با این جوانان و تیمی که بازیکنان‌مان کرونا گرفتند، همسترینگ آنها پاره شد، یک سری بازیکن رفتند، یک سری بازیکن رفتاری داشتند که مجبور شدم آنها را کنار بگذارم. بهترین بازیکن‌مان ایوب والی را از دست دادیم و پاتوسی شرایطش خوب نبود، اما هیچ وقت گلایه نکردم. انتظار داشتم که حداقل تشکر کنند، اما نشد. الان منتظر مصاحبه این عده هستم. باید از پیشکسوتانی که حمایت کردند، تشکر کنم و از هم تیمی‌های خودم که چون فوتبال را متوجه می‌شوند، برای فوتبال خوب بازی کردند. آنها خصومتی هم با من نداشتند و برای آنها فولاد و فوتبال مهم است. امیدوارم که تیم دست بازیکنان، مربیان و بومی‌های استان باشد و باید صادقانه بگویم که اینجا از هیئت فوتبال در کار ما گذاشتند. امروز کمک مربی من به خاطر کاری که نماینده هیئت فوتبال کرد، اخراج شد. اینجا نمی‌خواهند فولاد موفق باشد و اینجا به مردم خوزستان و هواداران فولاد ظلم می‌کنند. کدام نماینده هیئت فوتبال را دیده‌اید که توپ را برای حریف بیاندازد که زود بازی را شروع کنند تا ما گل بخوریم، اما آنها این کار را کردند. این کارها، کارهایی نیست که مردم خوزستان ندانند. باید بدانند و بشناسند و الان آنهایی که این اتفاقات را رقم زدند، مردم باید پاسخ‌شان را بدهند. اینها نباید برای فوتبال بیرون بیایند و نباید اجازه داده شود وارد باشگاه فولاد شود. می‌خواستند کاری کنند که فولاد ضربه بخورد و یک سال عقب بیافتد، چون نفع‌شان در این است که هر سال در فولاد تغییر و تحول باشد و آنها کار خودشان را انجام دهند. باشگاه فولاد بزرگ است، استان خوزستان بزرگ است و مردم مبارز و غیوری دارد و اینها باید از مردم خوزستان خجالت بکشند.

سرمربی تیم فولاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از چه زمانی برنامه آسیایی شدن داشتید، گفت: درباره بازی اگر سوالی باشم صحبت خواهم کرد.

نکونام در خصوص قضاوت داور مسابقه گفت: درباره داوری آقای زاهدی‌فر به خوبی کنترل کرد و بازی را در دست داشت، اما در برخی درگیری‌ها به نظرم زود سوت می‌زد. البته بازی بزرگی بود و در این تصمیمات سعی داشت بازی را مدیریت کند و فکر می‌کنم فقط زود تصمیم می‌گرفت. این بازی تصمیمی گرفته نشد که روی نتیجه بازی تأثیر بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی