نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه هم خودش و هم جواد نکونام فصل آینده در فولاد حضور خواهند داشت، گفت: دعوا با ویلموتس را باید ادامه بدهیم چون برای شکست او امید هست.

به گزارش خبرورزشی، سعید آذری تا پیش از شروع این فصل مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بود، اما شب قبل از اولین بازی این تیم در لیگ، از مدیریت ذوب آهن کنار گذاشته شد. آذری سپس به فولاد خوزستان رفت و مدیریت این باشگاه را قبول کرد. آذری با تیمی که جواد نکونام سرمربی اش بود، در این فصل موفق شد در نهایت در جایگاه سوم لیگ قرار بگیرد و صاحب سهمیه آسیایی شود؛ در حالی که ذوب آهن کارش را در رده دوازدهم جدول به پایان رساند.
آذری در تازه‌ترین گفتگوی خود، ضمن اشاره به نخستین تجربه مدیریتی اش در فولاد، از مسئولان ورزش استان اصفهان و برخورد‌هایی که باعث اخراجش از باشگاه ذوب آهن شد انتقاد و اعلام کرد ورزش اصفهان دست «کوتوله ها» است. وی که عضو مجمع فدراسیون فوتبال هم هست، اظهار امیدواری کرد که فدراسیون فوتبال می‌تواند در پرونده دادخواهی مارک ویلموتس به نتیجه برسد.

سخت‌ترین فصل مدیریت ورزشی ام بود
این سخت‌ترین فصل مدیریتی من از سال ۱۳۸۳ برایم بود. این تجربه‌ای بود که خیلی خوب تمام شد، ولی کسب هر تجربه‌ای بهای سنگینی دارد. خدا را شکر می‌کنم با پرداخت این بها به جایی رسیدیم که می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم. هم از نظر مادی هم معنوی بهای سنگینی دادیم. دو سه بازیکن ما رباط پاره کردند. علاوه بر این خستگی مفرط بازیکنان که ممکن است فصل بعد اثراتش را ببینیم. شاید خیلی‌ها به این مسائل فکر نکنند. بحث هزینه‌های سنگین تیمداری، گرفتن پرواز اختصاصی و ... به ما تحمیل شد، ولی خدا را شکر می‌کنم که در نهایت هم اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی شرکت فولاد، مدیران باشگاه و هواداران در شب پایانی به کمترین چیزی که حقش را داشتند، رسیدند.

نکونام می‌ماند؛ اگر مشکلی پیش نیاید من هم هستم
در یکی دو روز گذشته صحبت‌هایی با جواد نکونام برای فصل بعد انجام شد. با آقای علی محمدی هم که عنصر اصلی موفقیت کارخانه است صحبت‌هایی داشته ایم. استراتژی هایمان تدوین شده است. اگر خدا بخواهد در خدمت فولاد خواهیم بود مگر اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ بدهد بخصوص برای من که خانواده ام بسیار مهم است. دوری از خانواده برای من که شرایط ویژه‌ای دارم شاید باعث شود اتفاق جدیدی رخ بدهد.

تقویت تیم برای آسیا؟
یکی دو روز به بچه‌ها و جواد استراحت دادیم، چون خیلی فشار تحمل کرد. دست همه بازیکنان و کادر فنی را می‌بوسم. فصل سختی را پشت سر گذاشتیم.

مدیریت ورزش اصفهان «کوتوله» پروری است
در ارتباط با بحث بازگشت به ذوب آهن، هفته پیش هواداران خونگرم ذوب آهن و سپاهان در فضای مجازی مطالبه‌ای برای مدیریت بنده داشتند. ظاهرا آقای استاندار اصفهان هم توییتی برای مدیرعامل کارخانه زده است که "آذری را برگردانید"، ولی از همینجا می‌گویم کارم در ذوب آهن تمام شده است. شرایط ذوب آهن عوض نشده است. کسانی که مرا اخراج کردند هنوز در این باشگاه حضور دارند. اتفاقا آن‌ها باید جوابگوی عملکردشان در این فصل باشد. مدیریت اصفهان کوتوله پروری شده است. فرقی هم نمی‌کند کجای ورزش باشد؛ کوتوله‌هایی که به این و آن وصل هستند.

به من توهین و افترا زدند
جالب است زمانی یکی از اعضای هیئت مدیره را می‌خواستند معرفی کنند، به یکی از این آقایان گفتم این عضو جدید در حد و اندازه هیئت مدیره نیست، ولی ایشان اصرار داشت که او هم باشد. این آدم‌ها در ورزش اصفهان رشد کردند و تبعاتش را دیدید. وقتی این آدم‌ها در این ساختار باشند برای ما جایگاهی نیست. کار کردن ما کنار این آدم‌ها توهین به سابقه خودمان است. آن‌ها با توهین و افترا ما را رها کردند. یزدی زاده به عنوان مدیر کارخانه ذوب آهن تابع تصمیم این آدم‌ها بود.

اگر پول ویلموتس به بلژیک نرفته باشد کار ما راحت است
به عنوان عضوی از مجمع فدراسیون فوتبال، از شب گذشته خطی را در بررسی قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی شروع کردم و چیز‌هایی متوجه شدم که خارج از بحث قرارداد است. برایم سئوال است ویلموتس ۲ میلیون دلار را چطور از ایران بیرون برده است؛ آنهم به اتحادیه اروپا که حتی برای ۱۰ هزار دلار سند می‌خواهند. ظاهرا پول ویلموتس از بانک زراعت ترکیه خارج نشده است؛ اگر نشده و به بلژیک نرفته است کارمان را راحت می‌کند. البته پیچیدگی خاصی دارد.

باید دعوا با ویلموتس را ادامه بدهیم
شب گذشته می‌خواستم با آقای قاضی زاده هاشمی صحبت کنم. می‌شود در این پرونده کمک کرد. این نوید را می‌دهم اگر یک تیم حرفه‌ای و حقوقی داشته باشیم، می‌توانیم طرح دعوا کنیم. فکر نکنیم زود در این پرونده می‌بازیم. این دعوا را باید ادامه بدهیم. بارقه‌های کوچکی از امید هست، ولی در ساختار قرارداد یکسری عزیزانی که اول به ویلموتس متمایل بودند، پشت تاج و فدراسیون قبل پنهان شده اند. الان مهدی تاج را سیبل کرده ایم. البته ایشان باید پاسخگو باشد.

هیئت مدیره مثل برق پشت تاج را خالی کرد
هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باوجود امضای قرارداد مارک ویلموتس، عین برق پشت تاج را خالی کرد. اگر اساسنامه فدراسیون خوب تدوین می‌شد مشکلات کمتر بود. بهتر است به جای نق زدن و دراز کردن انگشت اتهام به سمت کسی، دنبال کسانی باشیم که پتانسیل حقوقی داشته باشند. شاید توانستیم ویلموتس را تسلیم کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی