نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هافبک پیشین استقلال گفت: تا زمانی که بزرگان باشگاه به‌دنبال آن هستند که در فضای مجازی برای همدیگر شاخ‌وشانه بکشند نشان می‌دهد که از لحاظ تفکر فوتبالی و حرفه‌ای‌بودن و سایر مسائل چقدر ضعیف هستیم.

به گزارش خبرورزشی، این‌بار به بهانه درخشش آقای خاص در آخرین دربی برگزارشده در جام‌حذفی که به‌واسطه گل‌هایش استقلال ۳ بر صفر پرسپولیس را شکست داد تا یکی از شیرین‌ترین پیروزی‌های تاریخ آبی‌پوشان به ثبت برسد به‌سراغ مجتبی جباری رفتیم تا نظرش را درباره دربی فرداشب که از همان سری رقابت‌ها برگزار می‌شود، بپرسیم. مثل همیشه سعی کرد نه نمایشی صحبت کند و نه جنجالی و بیشتر خواست در قالب درد و دل، مشکلات باشگاه استقلال در این چند سال را بیان کند. گفت‌وگو با پیشکسوت مطرح و شماره ۸ سابق استقلالی‌ها را در ادامه می‌خوانید.

دربی جام‌حذفی آخرین دربی چهارتایی‌ها بود که باعث شد نماد ۴ برای استقلالی‌ها از آن به بعد ایجاد شده و ۴ هم عدد استقلال شود.
به‌شخصه هیچ‌وقت به فکر ساختن نماد و این چیز‌ها نبودم و همیشه کارم را کردم و سعی می‌کردم تماشاگر خوشحال شده و تیم نتیجه بگیرد، حالا دیگران دوست داشتند با این عدد‌ها بازی کنند خودشان می‌دانند وگرنه برای من چنین اتفاقاتی در قواره‌های یک بازیکن نبوده و نیست که بخواهم چنین رفتاری را انجام دهم. تماشاگران می‌توانند برای خودشان کری بخوانند و اتفاقا هنوز هم جذابیت‌های فوتبال به همین چیزهاست که توانسته این لیگ را زنده نگه دارد در غیر این صورت دیگر چیزی باقی‌نمانده است. اگر بازیکن بخواهد در فضای مجازی به‌دنبال نماد و اعداد باشد که دیگر باید فاتحه فوتبال را خواند که البته فاتحه فوتبال هم خوانده شده است. ما آنقدر در فوتبال می‌توانیم کار‌های درست انجام بدهیم که خدا می‌داند، ولی بدبختی ما این است بزرگان ما که باید رفتار درستی از خود انجام دهند مثل بچه‌ها کار انجام می‌دهند که اصلا در شأن آن‌ها نیست. من نه به این چیز‌ها فکر کردم و نه به دنبالش رفتم بلکه معتقدم باید شرایط استقلال را بهتر کنیم آن‌هم از لحاظ ساختاری و کسب نتایج خوب و نباید به‌دنبال مسائل دیگر باشیم، چون وقتی به این مسائل فکر می‌کنیم خواه‌ناخواه آن مسائل هم پیش می‌آید. تا زمانی که بزرگان باشگاه به‌دنبال آن هستند که در فضای مجازی برای همدیگر شاخ‌وشانه بکشند نشان می‌دهد که از لحاظ تفکر فوتبالی و حرفه‌ای‌بودن و سایر مسائل چقدر ضعیف هستیم. خدا را شکر همان زمان بازی‌مان را کردیم و تماشاگر هم خوشحال شده وگرنه نه من چیزی ساختم و نه کسان دیگر چیزی ساختند و همه ما کار می‌کنیم تا باشگاه موفق باشد.

یعنی الان باشگاه استقلال موفق نیست؟
خیر، الان باشگاه مهم است که موفق نیست و باید کار کرد تا شرایط را بهتر کرد. به‌هم‌ریختن آن تیمی که ما در آن زمان داشتیم و از بین بردن آن کار آسانی نبود آن‌هم با نفراتی که باشگاه را شکل داده بودند، اما با مدیریت‌های غلط و آدم‌های ضعیفی که آمدند شرایط تیم به‌هم خورد و الان باید فکر کنیم چه کاری می‌شود کرد. به‌شخصه اگر این وسط کاری از دستم بربیاید آن‌هم برای اینکه شرایط بهتر شود دوست دارم انجام دهم اگرهم نه دیگر نمی‌دانم چه بگویم. اما الان شرایط طوری است که همه به‌دنبال منافع خود هستند، اما اگر روزی منافع باشگاه درنظر گرفته شود آن اتفاقات خوبی که تک‌تک اعضا، مدیریت و عوامل توقعش را دارند به وجود آمده و همه منتفع می‌شوند. اما اینکه بنشینم و ببینیم در آن لحظه نفع من چیست که بخواهم آن را انجام دهم وضعیت استقلال هم به همین شکل پیش می‌رود. وقتی به چنین جایی می‌رسیم بالاخره دلایلی دارد اگر این‌ها را ول کنیم و به‌سمت اعداد و فضای مجازی و سایر مواردی که برای تماشاگران هیجان ایجاد کند برویم تا آن‌ها به‌به و چه‌چه کنند، مثل الان باید فاتحه فوتبال را خواند.

در خصوص بازی فرداشب و دربی ۹۳ جام‌حذفی پیش‌بینی‌تان چیست؟
با تمام وجود دوست دارم استقلال در این شرایطی که وجود دارد نتیجه لازم را بگیرد، چون فکر می‌کنم این باشگاه در کسب موفقیت در این سال‌ها خوب عمل نکرده است. بالاخره هر اتفاقی که باعث می‌شود تماشاگر خوشحال شود و موفقیت به دست بیاید را دوست دارم و امیدوارم در بازی فرداشب هم استقلال بهترین عملکردش را داشته باشد و یک نتیجه فوق‌العاده عالی بگیرد. به‌نظر من باشگاه استقلال از لحاظ کیفی بازیکنان خوبی دراختیار دارد تا جایی که حتی می‌توانست امسال قهرمان لیگ شود و الان هم می‌تواند قهرمانی جام‌حذفی را به دست بیاورد و با همین نفرات هر حریفی را شکست بدهد. امیدوارم این اتفاق فرداشب هم بیفتد و شب خوب بازیکنان باشد و استرس را از خود دور کنند و فوتبالی را که بلد هستند از خود نمایش دهند که اگر این اتفاق بیفتد به‌نظر من نتیجه لازم هم حاصل می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی