نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه تیم‌ها در لیگ ملت‌های اروپا امشب عدد یک جلوی تعداد بازی‌شان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، امشب با برگزاری 4 دیدار در گروه‌های 2 و 3 لیگ ملت‌های اروپا همه تیم‌های لیگ A، یک بازی انجام داده‌اند. انگلیس، بلژیک، فرانسه و پرتغال هم از امشب وارد رقابت‌ها خواهند شد.

گروه 2‌‌؛ شیرهای جوان و شیاطین باانگیزه
از زمانی که گرت ساوت‌گیت سرمربی سه‌شیر شده، این تیم شخصیت پیدا کرده. گرت، انگلیس را تبدیل به یکی از قدرت‌های فوتبال جهان کرد و از آن تیم بازنده بازی‌های بزرگ در سالیان گذشته خبری نیست. حالا به تدریج سرمربی انگلیس تلاش می‌کند تحول در این تیم ایجاد کند و بازیکنانی جوان را به اردو بیاورد. 7 بازیکن در اردوی لیگ ملت‌ها حضور دارند که هنوز بازی ملی ندارند. در کل فقط 5 بازیکن این تیم بیش از 20 بازی انجام داده‌اند. انگلیس در لیگ ملت‌ها کارش را با نبرد مقابل ایسلند آغاز خواهد کرد. یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های یورو 2016 نبرد ایسلند و انگلیس بود که مردان یخی 2 بر یک بردند. شگفتی‌ساز آن دوره جام ملت‌ها در 3 بازی قبلی مقابل انگلیس، یک برد، یک تساوی و یک شکست داشته. ایسلندی‌ها که به یورو 2020 نرسیده‌اند، می‌خواهند این ناکامی را در لیگ ملت‌ها جبران کنند.

تیم اول رنکینگ فیفا یعنی بلژیک هم در این گروه حضور دارد و در گام نخست به مصاف دانمارک خواهد رفت. در 13 نبرد قبلی دانمارک 6 برد داشته و بلژیک 4 مرتبه پیروز شده، در حالی که 3 بازی با تساوی خاتمه یافته است. با وجود رویارویی‌های پرتعداد، بلژیک و دانمارک آخرین مرتبه 20 سال پیش در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که آن بازی 2-2 مساوی شد. بلژیک خاطره خوبی از لیگ ملت‌ها ندارد. شیاطین‌سرخ اروپا کام‌بک بدی مقابل سوئیس خوردند و 5 بر 2 باختند تا به مرحله نهایی دوره قبلی نرسند. جالب اینجاست که بعد از آن باخت در 10 بازی متوالی انتخابی یورو 2020 پیروز شدند و راحت صعود کردند. حالا انگیزه بالایی برای جبران آن ناکامی 2 سال پیش دارند. در سوی مقابل دانمارک در گروهی سخت در یورو 2020 موفق شد دوم شود و به مرحله نهایی برسد. دانمارکی‌ها هم اخیراً نتایج خوبی گرفته‌اند و آخرین شکست‌شان به 2 سال قبل دقیقاً در چنین شبی مقابل اسلوواکی برمی‌گردد.

گروه 3‌‌؛ قهرمان‌ها و فینالیست‌ها
دوباره گذر فرانسه به پرتغال افتاد. خروس‌ها از سلسائوی اروپا خاطره خوبی ندارند، چراکه وقتی دلخوش به قهرمانی در جام ملت‌ها در خانه‌شان بودند از این تیم باختند و دست‌شان از جام کوتاه ماند. در این گروه 3 فینالیست جام ملت‌ها و جام جهانی‌ اخیر حضور دارند. کرواسی هم در این گروه حضور دارد و در نخستین دیدار به مصاف پرتغال خواهد رفت. پرتغال که شاید در این بازی کریستیانو رونالدو را در اختیار نداشته باشد، قهرمان اولین دوره لیگ ملت‌هاست. پرتغال هر طور که بود جواز حضور در یورو 2020 را کسب کرد. بعد از جام جهانی‌ 2018 فقط یک باخت داشتند که مقابل اوکراین بود و همان باعث شد در گروه‌شان صدرنشین نشوند. نکته جالب اینکه پرتغال هیچ‌گاه در دیداری رسمی به کرواسی نباخته. در 5 بازی، 4 برد و یک تساوی داشته‌اند، 8 گل زده‌اند و فقط یک گل خورده‌اند. آخرین نبرد دو تیم دیداری دوستانه دقیقاً 2 سال پیش بود که با تساوی یک-یک به پایان رسید.

فرانسه با دیدیه دشان که تا 2 سال دیگر هم لقب «قهرمان جهان» را یدک می‌کشد به مصاف سوئد خواهد رفت. یکی از پرتعدادترین جدال‌های تاریخ فوتبال فرانسه مقابل سوئد بوده. در 21 بازی، 10 برد داشته‌اند، 6 مرتبه باخته‌اند و 5 مرتبه مقابل این حریف به تساوی رسیده‌اند. در انتخابی جام جهانی‌ 2018 این دو تیم همگروه بودند که هر کدام در خانه خودش 2 بر یک پیروز شد. در مجموع سوئد همیشه رقیب سرسختی برای خروس‌ها بوده است. سوئد از ژوئن 2019 شکست نخورده و آخرین باخت‌شان مقابل اسپانیا بود. در انتخابی یورو 2020 هم اگر کمی هوشیارتر بودند صدر جدول را از اسپانیا می‌گرفتند. فرانسه هم در انتخابی یورو 2020 خوش‌شانس بود که در نهایت صدر را به ترکیه واگذار نکرد. فرانسه دوره قبلی در گروهی که آلمان و هلند حضور داشتند از صعود به دور نهایی بازماند اما سوئد که در لیگ B بازی می‌کرد بالاتر از روسیه و ترکیه در صدر قرار گرفت تا این دوره در لیگ A به مصاف رقبا برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی