۰
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آلمان و اسپانیا در شب اول لیگ ملت‌های اروپا امتیازها را تقسیم کردند، اما امشب مقابل سوئیس و اوکراین در پی صدرنشینی هستند.

گروه 4 لیگ ملت‌های اروپا؛ فرصت صدرنشینی به گزارش خبرورزشی، امشب تیم‌های گروه 4 لیگ A ملت‌های اروپا دومین دیدارشان را برگزار خواهند كرد. آلمان كه 3 امتیاز مهم را در نبرد با اسپانیا تبدیل به یك امتیاز كرد به مصاف سوئیس خواهد رفت. اسپانیا هم مقابل اوكراین، تنها تیم برنده شب اول قرار خواهد گرفت.

سوئیس – آلمان‌‌؛ سوغات سوئیس
تاریخ را كه ورق بزنیم، پر است از نبردهای سوئیس و آلمان. 51 مرتبه این دو تیمِ مركز اروپا به مصاف هم رفته‌اند كه 36 بازی را آلمان برده، سوئیس فقط 9 برد داشته و 6 بازی هم مساوی شده است. با این حال بیش از 8 سال می‌شود كه سوئیس و آلمان مقابل هم قرار نگرفته‌اند. پیش از یورو 2012 و وقتی كه یواخیم‌ لو، مانشافت را برای این تورنمنت آماده می‌كرد، در دیداری عجیب از سوئیس تیمش 5 بر 3 شكست خورد. سوئیس را هیچ‌وقت نمی‌توان تیم كاملی دانست، چراكه برخی اوقات غافلگیرمان می‌كند اما شاید در بازی بعد به راحتی مقابل تیمی درجه چندم شكست بخورد. مثل اتفاقی كه در دوره قبل لیگ ملت‌ها برای‌شان رخ داد. كام‌بكی رؤیایی مقابل بلژیك زدند اما در دور نهایی با 2 شكست چهارم شدند. در سمت مقابل آلمان همیشه آلمان است. تیمی با ستاره‌های جوان اما باتجربه. لـو به‌دلیل فشردگی مسابقات مجبور است به برخی بازیكنانش استراحت بدهد، همان‌طور كه مانوئل نویر در اردوی اخیر تیم ملی كشورش نبوده. با این حال در دیدار مقابل اسپانیا عملكرد آلمان خوب بود و به‌جای یك گل می‌توانستند چند گل بزنند. نكته نگران‌كننده این است كه آلمان در نیمه‌های دوم راحت گل می‌خورد و حفظ گل زده برای‌شان دشوار شده. 20 گل از 26 گل آخری كه آلمان دریافت كرده در نیمه دوم بوده و 11 گل آن هم در 10 دقیقه آخر وارد دروازه‌شان شده. در واقع تا سوت پایان بازی هم نمی‌توانند امیدوار به برنده شدن، باشند. در هر صورت نبرد با سوئیس فرصت خوبی است كه صدر جدول را بگیرند، البته اگر دیگر دیدار امشب بین اسپانیا و اوكراین برنده نداشته باشد.

اسپانیا – اوكراین‌‌؛ مراقب تیم شِوا باش
باید به تیم آندری شوچنكو ایمان بیاوریم. درست است كه پیروز شدن مقابل سوئیس از بردن تیم‌های قدرتمندی مثل اسپانیا و آلمان ساده‌تر بود اما اوكراین هم سابق بر این تیمی نبوده كه در مقابل تیم‌های هم‌رده خودش راحت برنده شود. تیمی كه از لیگ B این دوره به لیگ A آمده و می‌خواهد برای بزرگان هم خط و نشان بكشد. امشب مأموریت مهمی در ورزشگاه كوچك آلفردو دی‌استفانو دارند. اوكراینی‌ها 5 مرتبه در دیدارهای رسمی به مصاف اسپانیا رفته‌اند و 4 مرتبه شكست خورده‌اند، در حالی كه یك بازی مساوی شده و هرگز نبرده‌اند. ثبت عدد یك مقابل بردها هدف‌شان است. در 3 بازی آخر مقابل اسپانیا كه در انتخابی یورو 2016 و جام جهانی‌ 2006 بوده، یك گل هم نزده‌اند. اسپانیای انریكه در نبرد با آلمان نشان داد با وجود وقفه‌ای كه در مسابقات رخ داده، هنوز فرم خوبی دارد. بعد از گل خوردن مقابل آلمان هم ناامید نشدند و توانستند به بازی برگردند. روحیه اسپانیا خوب است و حالا شانس خوبی برای گرفتن صدر جدول از اوكراین دارند. با این حال تیم شوچنكو رقیب كوچكی نخواهد بود و شاید یك نتیجه دور از انتظار امشب ثبت شود. كل سال 2019 اسپانیا به هیچ رقیبی نباخت و نمی‌خواهند به این زودی‌ها متحمل شكست شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی