نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رونالد کومان باید به مسی نشان دهد که او یک بخش اضافه شده دیگر به بخش‌های قبلی پازل فاجعه‌بار بارسلونا نیست.

خبرورزشی فرخ حسابی ؛ رونالد کومان با انتخاب بارسلونا به عنوان مقصد جدیدش برای مربیگری، با چالشی بزرگ‌تر از آنچه که فکرش را می‌کرد روبه‌رو شد. مربی هلندی در حالی به باشگاه سابق خود آمد که بارسلونا در یک سال اخیر هیچ جامی به دست نیاورد و شکست تحقیر‌آمیز مقابل بایرن‌مونیخ هم تیر خلاصی بود بر یک فصل ناکامی این تیم.

کومان به همین دلیل خودش را آماده اتخاذ تصمیمات جدی و ایجاد تغییر در چهره تیم کرده بود. او از همان ابتدا اعلام کرد برای رسیدن به این هدف روی لیونل مسی به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌هایش حساب کرده است. او این حرف را در روز اول معارفه خود زد و البته در همان روز هم گفت من هر کس را که دوست ندارد در بارسلونا بماند، نمی‌خواهم.

این حرف او به مذاق مسی خوش نیامد و دقیقاً در جهت خلاف حرف اولیه او بود. یک پارادوکس واقعی از سوی مرد هلندی. اگر چه او مسی را می‌خواهد اما چالش اصلی او حالا به هیجان آوردن و انگیزه دادن به بازیکنی است که خیلی واضح و به صراحت گفته اگر در بارسلونا مانده فقط به این دلیل است که تیمی نمی‌توانسته مبلغ 700 میلیون یورو را بابت فسخ قرارداد او بپردازد و از طرف دیگر هم قصد نداشته پای باشگاه بارسلونا را به دادگاه بکشاند.

برگ برنده
کومان البته این برگ برنده را دارد که مسی یک ورزشکار فوق‌‌‌العاده حرفه‌ای و ذاتاً جاه‌طلب است و گفته تمام توانش را می‌گذارد که در این فصل هم- که شاید آخرین فصل حضورش در بارسا باشد- به موفقیت با این تیم برسد اما واقعیت این است که مربی هلندی خودش هم نیازی نمی‌دید که مصاحبه اخیر مسی بعد از جنجال‌های پیش‌آمده را گوش کند تا متوجه شود که این بازیکن قصد ماندن در بارسا را ندارد. مسی یک روز بعد از معارفه کومان در بارسا به این مربی گفته بود می‌خواهد برود، در یک جلسه رودررو.

نمی‌ماند
در آن جلسه مسی به کومان گفته بود در برنامه‌هایش روی او چندان حساب نکند چراکه احتمال رفتنش خیلی بیشتر از ماندنش است و خیلی شفاف هم مشخص کرده بود که امکان خیلی کمی وجود دارد که او بخواهد در نوکمپ بماند. بنابراین کومان از همان ابتدا برنامه‌های خود را بر مبنای نداشتن شماره 10 افسانه‌ای بارسا بنا کرده بود.

این نکته البته مهم بود که مسی حرف‌های خود به کومان را در شرایطی زد که یک روز قبل از آن، این مربی در جلسه معارفه خودش کلی از مسی تعریف کرده بود و فقط در مورد یک بازیکن در آن جلسه حرف زد که آن هم لئو بود: «نمی‌دانم باید مسی را قانع کنم یا نه و نمی‌دانم جوابش مثبت یا منفی است. مسی بهترین بازیکن جهان است و هر کسی می‌خواهد که او را در تیم خود داشته باشد. من به عنوان یک مربی، عاشق کار کردن با مسی هستم چون او بازی‌ها را برای شما درمی‌آورد و باعث برنده شدن شما می‌شود. اگر شما بتوانید بازی‌ای که دلخواه اوست را از او بگیرید، خودش هم ترجیح می‌دهد بماند اما او بازیکن بارسلونا است و با این تیم قرارداد دارد. باید با خود او صحبت کنیم، او کاپیتان است و باید تصمیم بگیرد و البته امیدواریم مسی برای سال‌های زیادی در اینجا بماند.»

چالش
بنابراین مربی هلندی بعد از این حرف‌ها خیلی امیدوار بود که مسی بماند و از این بابت هم خوشحال بودو اما مسی گفت نمی‌ماند و این موضوع دیگر تیتر مهمی که کومان در حرف‌هایش به رسانه‌ها داده بود را پررنگ کرد، اینکه هر بازیکنی که نمی‌خواهد بماند می‌تواند برود. او گفته بود من می‌خواهم با کسانی در بارسا کار کنم که دلشان می‌خواهد اینجا باشند، همین و بس!

کومان حالا با چالشی روبهرو است که موفقیت او روی نیمکت بارسلونا تا حد زیادی به موفقیت در این چالش بستگی دارد. چهره بارتومئو رئیس باشگاه به عنوان کسی که می‌توانست رابط خوبی بین مربی و فوق‌ستاره تیم باشد، کاملاً مخدوش شده است چون مسی به طور خیلی واضح و با لحن تندی گفت هیچ رابطه‌ای با رئیس باشگاه ندارد و مدیریت او را در حد فاجعه خواند. بارتومئو قطعاً از حرف‌های اخیر مسی راضی نیست. بنایراین حالا کومان یک قطعه کلیدی در بازل بارسلونا به حساب می‌‌آید که می‌تواند در ایجاد رابطه درست با کاپیتان تیم، نقش مهمی ایفا کند.

ثابت کردن
بازیکن سابق بارسلونا که حالا سرمربی این تیم شده، باید به مسی نشان دهد که او یک بخش اضافه شده دیگر به بخش‌های قبلی پازل فاجعه‌بار بارسلونا نیست و آمده که یک فصل جدید را در تاریخ این باشگاه رقم بزند. باید ثابت کند او یک پروژه جدید را با خود به این باشگاه آورده و مسی هم بخش مهمی از این پروژه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی