۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال به نحوه تمدید قرارداد برخی از ستاره‌های استقلال انتقاد دارد.

به گزارش خبرورزشی، بهتاش فریبا معتقد بود در سال‌های اخیر نوعی سرمایه‌سوزی در باشگاه استقلال باعث آزار پیشکسوتان و هواداران واقعی تیم استقلال شده است. 

آقای فریبا! یکی دیگر از مربیان جوان استقلال نیامده از این تیم رفت! این در حالی است که تعدادی دیگر مانند فکری یا نکونام در لیگ برتر فعال هستند ولی به استقلال که می‌آیند زیاد دوام نمی‌آورند. مشکل کجاست؟
من هم با این بحث سرمایه‌سوزی موافقم. این به خیلی از مسائل برمی‌گردد که یکی از دلایل اصلی اش در این سال‌ها جام نگرفتن استقلال است و اینکه هوادار بابت این موضوع ناراحت است و حق هم دارد ولی بار‌ها و بار‌ها گفته‌ام اگر درباره علیرضا منصوریان کمی صبوری بیشتر می‌شد او تا ۶، ۷ سال مستمر سرمربی استقلال باقی می‌ماند ولی هواداران صبر نکردند.

چرا؟
این بی‌تابی و کم‌تحملی نوعی از خلقیات بد ما ایرانی هاست که متأسفانه در فوتبال بیش از هر جایی دیده می‌شود. درباره مجیدی هم به نوعی این موضوع رخ داد ولی بیشتر درگیری‌های بین او و مدیریت بود که نمی‌خواهم به آن ورود کنم و از بحث دور شوم.

فرصت‌سوزی منجر به چه می‌شود؟
این مربی وقتی با این شکل و شمایل از تیم می‌رود تا بخواهد خودش را جمع و جور کند و برگردد حداقل ۳، ۴ فصل زمان لازم دارد در حالی که اگر بماند و سکان تیم را از دستش نگیرند با مهارتی که در پیچ‌های جاده فصل قبل به دست آورده راحت‌تر، سریع‌تر و کم‌اشتباه‌تر به جلو می‌رود و می‌تواند به عنوان اولین نفر از خط پایان رد شود. البته در این جدایی‌ها تنها مدیران هم مقصر نیستند و هواداران هم به موقع از مربی‌های جوان حمایت نمی‌کنند.

بازیکنان چه سهمی در این بین دارند؟
باید بگویم بازیکنی که پس از پایان فصل باید دربه‌در دنبالش بگردند و به پدر، مادر، برادر و همسایه و دوستانش زنگ بزنند ولی ۳، ۴ روز نیست و یک‌مرتبه سروکله اش پیدا می‌شود با یک رقم عجیب و بعد از امضای قراردادش می‌گوید اولین حرفی که می‌زند این است که خدا را شکر قراردادم را با استقلال تمدید کردم. اگر واقعاً این‌قدر استقلالی هستی چرا در آن ۴، ۵ روز گم شده بودی و خون به دل هوادار کردی؟!

ریشه این قبیل ناز کردن‌ها کجاست؟
سازمان لیگ و فدراسیون که یک‌شبه تصمیم می‌گیرند قانون منع ورود خارجی‌ها را بگذارند بازیکن ۵۰۰ میلیونی لیگ یکی می‌شود ۳ میلیارد. بازیکن ۳ میلیاردی لیگ برتری می‌شود ۱۳ میلیارد و ۱۸ میلیارد! طرف بهترین هافبک وسط ایران است، آن یکی بهترین هافبک راست است و دیگری بهترین دفاع جلوزن لیگ، وقتی خارجی نمی‌توانید بیاورید باید برای اینکه تیم تان قدرتمند باشد هر قیمتی این‌ها بگویند بپردازید تا تیم تان نتیجه بگیرد. مگر غیر از این است؟ از طرفی هم بازی در خارج، که این هم حق بازیکن است. وقتی در خارج به بازیکن ۴۰۰ هزار دلار می‌دهند حساب می‌کند این مقدار ضربدر دلار ۲۵ هزار تومانی می‌شود ۱۰ میلیارد، پس می‌رود.

یعنی حق دارند بروند؟
بازیکنی که دوتا رباط پاره کند تا آخر عمرش خانه‌نشین می‌شود یا یک توپ به سرش بخورد می‌شود محمد پارسا! باید هم به فکر آینده خودش باشد. ولی آن‌هایی که ادعای تعصب دارند نباید طاقچه بالا بگذارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی