نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس که گلی امیدوارکننده مقابل التعاون زد، می‌گوید گل زدن به عربستانی‌ها مزه دیگری دارد.

شجاع: گل زدن به تیم‌های عربستانی مزه دیگری دارد خبرورزشی/ مهدی یکتا: شجاع خلیل‌زاده را باید استاد مسلم گل زدن به تیم‌های عربستانی خواند. سال گذشته این مدافع متعصب پرسپولیس دو گل تماشایی به الاهلی عربستان زد و سه‌شنبه‌شب بار دیگر به یک تیم سعودی گل زد. او تاکنون ۴ گل به تبم‌های عربستانی و ۵ گل در لیگ قهرمانان زده و در کنار محسن بنگر رکورددار گلزنی مدافعان است. سه‌شنبه‌شب دیدار دو تیم پرسپولیس و التعاون عربستان تا دقیقه ۸۳ با تساوی بدون گل در جریان بود که ناگهان شجاع خلیل زاده مدافع پیش‌تاخته سرخپوشان با ضربه‌ای تمام‌کننده، سرنوشت این بازی را به سود نماینده کشورمان رقم زد (اینجا ببینید) . با شجاع خلیل زاده که به عنوان بهترین بازیکن این دیدارحساس نیز انتخاب شد دقایقی گپ زدیم.

تبریک می‌گوییم. باز هم یک تیم عربستانی و باز هم گلزنی شجاع خلیل‌زاده! به نظر می‌رسد در گلزنی به نمایندگان سعودی استاد شده باشی.
شما لطف دارید، اما واقعاً گلزنی به تیم‌های عربستانی مزه دیگری دارد. خوشحالم توانستیم هدیه ناقابلی با کمک همبازیانم به هواداران پرسپولیس بدهیم و دل آن‌ها را شاد کنیم.

شادی جالبی هم پس از گلزنی انجام داده و لوگوی پرسپولیس را بوسیدی. این شادی با نقشه قبلی بود؟
یک مرتبه به ذهنم رسید و با عشق به لوگوی پرسپولیس بوسه زدم. خدا را شکر می‌کنم در این بازی سنگین شرمنده پرسپولیسی‌ها نشدیم.

گفتی سنگین و واقعاً دیدار سختی بود!
اولین بازی در هر تورنمنتی مهم و سخت است. ما می‌خواستیم با یک بازی خوب پیروزی را به هواداران پرسپولیس تقدیم کنیم و حریف هم می‌خواست برنده شود. تیم التعاون ۶ امتیازی بود و ما برای باقی ماندن در لیگ قهرمانان آسیا محکوم به برد بودیم.

حامد لک هم یکی دو واکنش فوق العاده داشت تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.
همه نفرات جدید زحمت خود را کشیدند. از حامد و سعید بگیرید تا میلاد، احسان، عیسی و آرمان رمضانی که تلاش کردند نمایش خوبی داشته باشند.

رمز موفقیت پرسپولیس برابر التعاون چه بود؟
ما باید با همین تیم رو به جلو حرکت کرده و متحد باشیم. به نظرم مهم‌ترین اصل انگیزه بچه‌ها برای برد بود که حاصل شد. این تازه می‌تواند شروع یک ماجراجویی جدید در آسیا باشد و همه باید بدانیم ۳ بازی مهم دیگر در پیش داریم.

جالب آنکه بازی بعدی شما هم روز جمعه برابر همین التعاون خواهد بود!
بله، آن بازی هم یک فینال دیگر است. اصلاً هر بازی در لیگ قهرمانان آسیا چه مرحله گروهی یا حذفی یک فینال است. ما باید این برد را فراموش کرده و به فکر بازی بعدی با التعاون باشیم.

شجاع: گل زدن به تیم‌های عربستانی مزه دیگری دارد

فکر می‌کنید بتوانید بازی بعدی را هم با پیروزی پشت سر بگذارید؟
خواستن توانستن است. ما نباید تصورکنیم با یک برد همه چیز تمام شده یا اینکه تیم عربستانی بازی بعدی را هم به راحتی به پرسپولیس واگذار می‌کند. باید با تمرکز کامل و شش‌دانگ به بازی بعدی برویم و با روحیه‌ای بالا و جنگنده آن دیدار را هم به پایان برسانیم. اگر خودمان باشیم و تا ثانیه آخر مبارزه کنیم شانس پیروزی مجدد را نیز خواهیم داشت.

در پایان این مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدی. صحبتی نداری؟
بهترین بازیکن زمین تیم پرسپولیس بود. من به لطف زحمات بچه‌ها و دعای پدر و مادرم فقط کار بچه‌ها را تکمیل کردم. همه بازیکنان پرسپولیس تلاش کردند تا این نتیجه رقم بخورد.

یحیی گل‌محمدی بعد از بازی در رختکن چیزی به تو نگفت؟
خیلی خوشحال بود و همه خوشحال بودیم. این یک برد شیرین بود و آقایحیی به همه تبریک گفت. این برد خیلی به همه ما چسبید.

میزبانی ضعیف قطری‌ها و استقرار شش تیم در هتل شما در حالی که عربستانی‌ها در دو هتل مجزا و شیک اسکان پیدا کرده‌اند صدای دست‌اندرکاران تیم شما را درآورده است. صحبتی در این خصوص نداری؟
پرسپولیس به سختی عادت دارد و همه بازیکنان و مربیانش مرد روز‌های سخت هستند. این مسائل کوچک‌ترین تأثیر منفی روی عملکرد ما ندارد، چون می‌دانیم چه هوادارانی داریم و باید همه سختی‌ها را برای شاد کردن دل آن‌ها تحمل کنیم. واقعاً از ته دل می‌گویم این پیروزی مبارک همه طرفداران عاشق پرسپولیس باشد.

فکر می‌کنی امسال هم بتوانید مثل تیم زمان برانکو تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنید؟
آن تیم کمبود بازیکن داشت و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشتیم، اما یک مزیت داشت و آن هم حمایت تماشاگران پرشور پرسپولیسی در استادیوم آزادی بود. شما دیدید الدحیل و السد قطر را چطور بردیم و حذف کردیم. تماشاگران آن فصل یار دوازدهم ما بودند که حالا این نعمت را به دلیل کرونا در اختیار نداریم، اما در جواب سؤال شما باید بگویم بازی به بازی جلو رفته و در حال حاضر تمام هم و غم ما فقط مسابقه روز جمعه با التعاون عربستان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی