نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به فاصله تنها 3 روز باز هم لیورپول و آرسنال در آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت، این مرتبه در جام اتحادیه.

به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت 22:15 در آنفیلد به فاصله 3 روز دوباره لیورپول و آرسنال به مصاف هم خواهند رفت. این مرتبه نبرد در جام ‌اتحادیه است و یکی از دو تیم از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت.

لیورپول‌‌؛ جدی می‌گیریم؟
چند روز دیگر، 5 سال می‌شود که یورگن کلوپ سرمربی لیورپول شده و از همان ابتدای حضورش در انگلیس به تعداد زیاد مسابقات و فشردگی آنها معترض بوده. آقای‌معمولی بیش از همه با فلسفه جام ‌اتحادیه مشکل داشته و هیچ‌وقت هم این تورنمنت را جدی نگرفته. خیلی بازی‌ها را با بازیکنان جوان و کم‌تجربه پیش برده و در نهایت هم تیمش خیلی زود حذف شده. با وجود شروع خوب در لیگ برتر و 3 برد متوالی، بعید است کلوپ خیلی این یکی نبرد مقابل آرسنال را جدی بگیرد. چه بسا تهِ دلش هم مشکلی با حذف شدن نداشته باشد. سال قبل که آرسنال را حذف کردند، به‌خاطر تداخل با جام جهانی‌ باشگاه‌ها مجبور شدند با تیم زیر 23 ساله‌های خودشان به مصاف استون‌ویلا بروند. حالا باید دید سرانجام کلوپ این تورنمنت را جدی می‌گیرد یا خیر؟

آرسنال‌‌؛ استاد حذفی
میکل آرتتا می‌داند تیمش برای حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر حالا حالاها کار دارد، برای همین دل به رقابت‌های حذفی بسته. آرسنال فصل قبل از جام ‌اتحادیه خیلی زود توسط لیورپول کنار رفت اما در جام‌ حذفی وقتی کسی انتظار نداشت جام گرفت. حالا به طور قطع مدعی قهرمانی در این 2 تورنمنت است. البته در جام ‌اتحادیه خیلی سابقه خوبی نداشته‌اند و جالب است بدانید حتی آرسن ونگر هم هیچ‌گاه در این تورنمنت جام نگرفت. آرتتا خوشحال خواهد شد اگر بتواند جامی که برای خیلی از مربیان اهمیتی ندارد را به افتخاراتش اضافه کند. او جوان است و جاه‌طلب و این قهرمانی‌ها برایش رزومه خوبی خواهد شد.

آخرین جدال
همین 3 روز پیش در لیگ برتر، لیورپول موفق شد در آنفیلد 3 بر یک آرسنال را شکست دهد. لاکازت ابتدا توپچی‌ها را پیش انداخت اما تیم کلوپ با گل‌های مانه، رابرتسون و ژوتا این گل را تلافی کرد.

آمار بازی
8) لیورپول پرافتخارترین تیم جام‌اتحادیه انگلیس است. قرمزهای مرسی‌ساید 8 مرتبه قهرمان شده‌اند که آخرین آنها به 8 سال قبل برمی‌گردد.
2) آرسنال که پرافتخارترین تیم جام‌حذفی انگلیس است، در جام‌اتحادیه فقط 2 جام گرفته. توپچی‌ها این جام را از 27 سال پیش نگرفته‌اند.
5) لیورپول موفق شده 5 بازی آخر خانگی‌اش مقابل آرسنال را با برد پشت‌سر بگذارد.
12) قرمزهای مرسی‌ساید 12 مرتبه فینالیست جام‌اتحادیه شده‌اند، در حالی که آرسنال 8 مرتبه به این فینال رسیده.
33) یکی از قهرمانی‌های آرسنال در جام‌اتحادیه با شکست لیورپول رقم خورده. سال 1987 این برد برای توپچی‌ها به دست آمد.
10) یکی از ماندگارترین بازی‌های تاریخ جام‌اتحادیه سال پیش در همین ماه اکتبر بین لیورپول و آرسنال در آنفیلد برگزار شد. دیداری که در وقت‌های معمول 5-5 شد و در ضربات‌پنالتی لیورپول 5 بر 4 برد.
29) 29 گل در 5 بازی آخر لیورپول و آرسنال آماری شگفت‌انگیز بوده که این دو تیم به ثبت رسانده‌اند. به طور میانگین 5.8 گل برای هر بازی.
61) در حالی که لیورپول به رکورد 61 بازی بدون شکست در آنفیلد در لیگ برتر رسیده، این آمار برای‌شان در جام‌اتحادیه فقط یک بازی بوده. بازی قبل از نبرد خانگی مقابل آرسنال در فصل قبل را مقابل چلسی در فصل پیش از آن باختند و حذف شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی