نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس به خبرورزشی گفت: لک با آن بازی‌ها، پاسخ خوبی به منتقدانش داد و امیدوارم با همین آمادگی به لیگ برتر برگردد و برای پرسپولیس اتفاقات جذابی را رقم بزند.

به گزارش خبرورزشی، یکی از مهم‌ترین عوامل رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، دروازه سفت و محکمی بود که به راحتی باز نمی‌شد. حامد لک جانشین علیرضا بیرانوند آنجا حضور داشت و جدا از مهار‌های فوق‌العاده‌اش در جریان ۷ بازی پرسپولیس، توانست نقش تعیین‌کننده‌ای در رقم خوردن صعود تیم به فینال داشته باشد زیرا با زیرکی و استفاده از هوش و بدن آمادهاش، ضربه پنالتی مایکون، مدافع برزیلی حریف را مهار کرد و سرخ‌ها به قهرمانی غرب آسیا رسیدند؛ عنوانی که رسمی هم نیست!

داود فنایی همان کسی است که لک را برای حضور در پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد داد و در این مدت تلاش کرد تا او را آماده و قبراق نگه دارد. فنایی توانست با برنامه‌هایش، لک را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جام تا اینجای کار به طرفداران فوتبال معرفی کند. مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در مورد انتخاب مؤثرش برای پرسپولیس به خبرورزشی گفت: «وقتی حامد قرار بود به پرسپولیس بیاید، ما می‌دانستیم که او پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد، اما برخی فقط انتقاد کردند و مسائل زیادی مطرح شد ولی حالا که حامد توانسته درخششی در آسیا داشته باشد، دوستانی که انتقاد کرده‌اند نیز نظرشان عوض شده است. لک با آن بازی‌ها، پاسخ خوبی به منتقدانش داد و امیدوارم با همین آمادگی به لیگ برتر برگردد و برای پرسپولیس اتفاقات جذابی را رقم بزند. درخشش لک و سایر بازیکنان جدید نشان داد انتخاب‌های ما بد نبود و اشتباهی در این زمینه نداشتیم.»

او اضافه کرد: «بازی‌های پراسترس و بسیار سختی داشتیم. هرچه از سختی بازی‌ها بگویم، باز هم کم است. هر سه روز یک‌بار، تیم را به زمین می‌فرستادیم؛ یک جلسه ریکاوری و یک جلسه تمرین داشتیم. هر روز، ساعت‌ها برای آنالیز حریفان وقت می‌گذاشتیم و از لحظه لحظه اردو برای کسب موفقیت استفاده کردیم. این‌طور نبوده که بیکار بنشینیم و بگوییم با هر شرایطی می‌رویم و پیروزی به دست می‌آوریم. عملکردمان عالی بود و توانستیم باعث خوشحالی مردم شویم. صعود به فینال و این جشن‌های خیابانی نشان از عظمت پرسپولیس داشت.»

مربی گلر‌های پرسپولیس همچنین ادامه داد: «من می‌خواهم این موضوع را از زاویه دیگری هم ببینیم. رقبای ما با مربیان اسپانیایی، پرتغالی و بسیار گران‌قیمت خارجی مقابل پرسپولیس ایستادند ولی تیم کادر فنی ما، همگی ایرانی بودند. غیر از بوژیدار رادوشویچ که بازی نکرد، ما فقط یک بازیکن خارجی به نام بشار رسن داشتیم. باقی اعضای تیم ایرانی بودند و با چنین تیمی مقابل رقبای سرسخت‌مان ایستادیم. تازه برخی از بازیکنان مصدوم بودند و ماجرایی که برای عیسی آل‌کثیر اتفاق افتاد، بعید می‌دانم قبلاً رخ داده باشد یا در آینده تکرار شود. با این حال، اعتماد به مربیان ایرانی باعث صعود ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا و عبور از سخت‌ترین رقبای ممکن شد. ما نشان دادیم پرسپولیس چه تیم بزرگ و جذابی است و چقدر راحت می‌تواند با کادر تمام ایرانی به موفقیت برسد.»

فنایی در پایان گفت: «از هواداران تشکر می‌کنم. به عنوان یک پرسپولیسی به بازیکنان که بار اصلی صعود بر دوش‌شان بود تبریک می‌گویم. آن‌ها با تمام توان و وجودشان جنگیدند. امیدوارم بهترین اتفاقات ممکن در ادامه برای تیم ما رخ بدهد و بتوانیم هم در آسیا و هم در لیگ بیستم قهرمان شویم. نباید بگذاریم جشن هواداران ناتمام بماند. پرسپولیس با این هواداران و بازیکنانی که دارد، شایسته قهرمانی در آسیاست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی