۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عصر دیروز با آقاصمد مرفاوی پیرامون شرایط جدید و استقبال مدل نیمه دوم سال ۹۹ گپ زدیم.

به گزارش خبرورزشی ، محمود فکری به استقلال برگشت تا راه برای حضور مجدد صمد مرفاوی در جمع آبی‌پوشان نیز هموار شود. فوروارد ارزشمند استقلال در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که خودش پیش از این مربی و سرمربی همین تیم هم بوده است. عصر دیروز با آقاصمد پیرامون شرایط جدید و استقبال مدل نیمه دوم سال ۹۹ گپ زدیم.

بازگشت به استقلال چه حس و حالی دارد؟
دقیقاً همان حسی که شما پس از یک مدت دوری از منزل، به خانه خودتان بازمی‌گردید و احساس آرامش می‌کنید. واقعاً حس قشنگی است. حس بودن در تیمی که بخش قابل ملاحظه‌ای از دوران جوانی خودت را در آن سپری کرده‌ای و حالا آمده‌ای تا دوباره خاطرات خوشی برایت زنده شود. استقلال مجموعه بزرگی است و همیشه بزرگ می‌ماند.

۱۰ سال قبل از استقلال جدا شدید و امروز (جمعه) دوباره برگشتید. صمد مرفاوی در قیاس با آن مقطع چه تفاوتی کرده است؟
شک نداشته باشید در مقایسه با سال ۸۹ به مراتب باتجربه‌تر شده‌ام. به هر حال همان‌طور که شما گفتید، یک دهه از آن تاریخ گذشته است. نه من بلکه همه اعضای کادر فنی استقلال با تمام وجود برای موفقیت این تیم در فصل آینده رقابت‌های داخلی و آسیایی تلاش خواهند کرد.

هواداران استقلال بابت جام نگرفتن تیم‌شان بسیار ناراحت هستند. قول گرفتن جام به آن‌ها می‌دهید؟
ببینید، به هر حال قول دادن در فوتبال کار چندان آسانی نیست و نمی‌توان با قاطعیت وعده داد حتماً تمام امور دقیقاً همان‌طوری که شما دل‌تان می‌خواهد، پیش خواهد رفت ولی همان‌طور که ابتدای مصاحبه گفتم، استقلال تیم بزرگی است و همیشه بزرگ می‌ماند بنابراین تمام اعضای کادر فنی نهایت تلاش خود را به کار خواهند بست تا بتوانیم در پایان فصل یک جام به هواداران هدیه کنیم. این فصل برای استقلال باید فصل یکدلی باشد. یکدلی مربیان، هواداران و پیشکسوتان. همه باید دست به دست هم بدهیم تا استقلال حتماً در انتهای کار موفق شود. قبلاً گفتم و باز هم می‌گویم اگر با هم یکدل شویم، استقلال حتی می‌تواند ستاره سوم را هم کسب کند.

راستی، شما در استقلال چه سمتی خواهید داشت؟
همان سمتی که در نساجی کنار محمود فکری داشتم. آنجا مدیر فنی بودم و در استقلال هم مدیر فنی هستم. البته فارغ از اینکه چه پست و سمتی داریم، همه با هم یکدل و یکرنگ هستیم تا روز‌های خوبی برای استقلال در آینده رقم بخورد.

آقای مظلومی هم سرپرست شده‌اند؟
بله. ایشان یکی از استقلالی‌های قدیمی هستند و حالا دوباره به مجموعه بازگشته‌اند تا کمک کنند. حضور پرویزخان مظلومی برای استقلال یک نعمت است.

از صبح جمعه شایعه شده عده‌ای در داخل کشور مشغول دادن اطلاعات به کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند تا استقلال را از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا محروم کنند. در این مورد چه نظری دارید؟
واقعاً چنین کار‌هایی دشمنی است. به جای انجام چنین اموری باید تلاش کرد تمام نمایندگان کشورمان در عرصه رقابت‌های بین‌المللی شرایط بهتری داشته باشند. رقابت‌های داخلی به کنار، وقتی یک تیم به عنوان نماینده ایران قرار است وارد تورنمنت‌های خارجی شود، همه باید کمک حال شوند. چنین حرکاتی کاملاً با وفاق ملی در عرصه ورزش متضاد است و امیدوارم هرگز شاهد بروز آن در فوتبال ایران نباشیم.

... و سؤال آخر؛ همه مربیان و سرپرست استقلال که امروز دور همدیگر جمع شده بودند، شاگرد مرحوم منصور پورحیدری بودند. امروز جای خالی منصورخان را احساس نکردید؟
خدا را شاهد می‌گیرم روزی نیست یاد منصور پورحیدری نباشم. در نساجی هم که بودیم همه اعضای کادر فنی همیشه و همه‌روزه یاد منصورخان را گرامی می‌داشتیم. آنقدر از این مرد بزرگ خاطره داریم که می‌توانیم کتاب بنویسیم. امروز منصور پورحیدری داخل زمین نبود ولی همه ما به یادش بودیم. مطمئن هستم روح منصورخان امروز در مراسم معارفه ما حضور داشت و هنوز هم با پیروزی‌های استقلال روحش شاد می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی