نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمیته فنی با عدم انتخاب در جمع بهترین‌ها، زحمات شعبانی را نادیده گرفت! عملکرد علی شعبانی ۹۷ کیلوی هیئت کشتی قائمشهر توسط کمیته فنی با کم‌لطفی دیده نشد

علی شعبانی

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛  دیدارهای دور رفت گروه B بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با معرفی نفرات و تیم‌های برنده به‌پایان رسید. عدم آمادگی تعدادی از نامداران اوزان مختلف نظیر یدا... محبی، بهمن تیموری، ارشک محبی، علیرضا سرلک و... کاملاً مشهود بود و اصلاً در حدواندازه اسم و رسم و جایگاه‌شان کشتی نگرفتند. هرچند همین کشتی‌گیران ناآماده در بعضی کشتی‌ها برابر حریفان برنده شدند ولی قابلیت‌ها و توانمندی‌های مورد انتظار را به‌نمایش نگذاشتند. مثلاً سرلک تا ۲۰ ثانیه به پایان کشتی ۴-۲ عقب بود و نهایتاً ۴-۴ برنده شد.

انتخاب عجیب کمیته فنی!
یکی از بارزترین اتفاقات این مرحله، انتخاب عجیب کمیته فنی رقابت‌های کشتی آزاد بود. هرچند در پایان دیدارهای مرحله رفت گروه A کشتی آزاد و فرنگی از معرفی نفرات برتر هیچ خبری نبود، اما در پایان دیدارهای دور رفت گروه B، کمیته فنی مسابقات ۱۰ کشتی‌گیر را به‌عنوان بهترین‌ها معرفی کرد و قرار است یکی از حامیان مالی لیگ امسال، به آن‌ها جوایز و پاداش اهدا کند. بدون شک کمیته فنی هم برای انتخابش، باید توجیه فنی داشته باشد، نه حاتم‌بخشی از جیب دیگران!

واگذاری ۱۷ امتیاز، بدون دریافت یک امتیاز
با احترام به نگاه فنی و انتخاب کمیته فنی، سؤال نگارنده این است، علی شکوری ۷۹ کیلوی تیم اترک خراسان‌شمالی، طبق کدام معیار در لیست بهترین‌ها قرار گرفته است!؟ کشتی‌گیری که در دو مسابقه ۱۷ امتیاز واگذار کرده (۶- صفر به پاس ساری باخته و ۱۱- صفر هم مغلوب بازار بزرگ ایران شده) و حتی یک امتیاز هم نگرفته، با کدام خط‌کش و پارامتر در لیست بهترین‌ها قرار گرفته است!؟ پیروزی ۱۰-۱۰ مقابل هیئت کشتی قائمشهر یا ۷-۲ برابر چسب رازی، می‌تواند ملاک انتخاب او به‌عنوان بهترین کشتی‌گیر باشد!؟

شعبانی، بهترین کشتی‌گیری که کمیته فنی او را ندید
کمیته فنی با عدم انتخاب در جمع بهترین‌ها، زحمات شعبانی را نادیده گرفت! عملکرد علی شعبانی ۹۷ کیلوی هیئت کشتی قائمشهر توسط کمیته فنی با کم‌لطفی دیده نشد و گویا فقط شکست ۳-۳ او برابر محمدحسین محمدیان ملاک حذفش بوده و هجوم‌های پیاپی برابر محمدیان و ۲ پیروزی ۱۲-۲ و ۱۱- یک اصلاً دیده نشد. شعبانی ملی‌پوش کشورمان در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان، در مصاف با محمدیان نفر سوم جهان (شکست‌دهنده کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان آمریکایی) تا ۳۰ ثانیه به پایان ۳-یک پیروز مسابقه بود و ۳-۳ مغلوب شد ولی می‌شد عملکرد او را حداقل به‌اندازه کشتی‌گیری که در دو دیدار ۱۷ امتیاز داده و یک امتیاز هم نگرفته، مورد توجه قرار داد.

بوسه صمیمانه ۲ رفیق و رقیب بیرون تشک
دیدار محمدحسین محمدیان با علی شعبانی ۳-۳ به سود محمدیان خاتمه یافت. دو کشتی‌گیر و دو رقیب روی تشک مردانه باهم جنگیدند و برای پیروزی تلاش کردند. با خروج از تشک مسابقه، دو دوست و رفیق همدیگر را در آغوش گرفته و با بوسه صمیمانه به‌هم خسته‌نباشی گفتند.

جنگ یزدانی و تقوی در نیمه‌نهایی
رضا یزدانی و مهدی تقوی دو قهرمان جهان مازنی قبل از شروع لیگ امسال وارد جنگی بیرون از تشک باهم شدند. اختلاف‌نظر پیرامون قرارداد حاج‌آقانیا و فروتن، سرمربیان دو تیم استقلال و هیئت کشتی قائمشهر را روبه‌روی هم قرار داد. در پایان دور رفت استقلال صدرنشین گروه A و هیئت کشتی قائمشهر دوم گروه B شدند. اگر این جدول و رده‌بندی در پایان دور برگشت هم حفظ شود، یزدانی و تقوی برای رسیدن به‌فینال، در نیمه‌نهایی روی تشک باهم می‌جنگند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی