گروه‌های ۱، ۲ و ۳ لیگ ملت‌های اروپا؛ تکرار فینال یورو ۲۰۱۶ و رده‌بندی جام جهانی‌ ۲۰۱۸
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امشب در لیگ ملت‌های اروپا شاهد دو جدال خاص خواهیم بود، یکی بین فرانسه و پرتغال که تکرار فینال یورو ۲۰۱۶ است و دیگری نبرد انگلیس و بلژیک که همان رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش خبرورزشی، امشب با برگزاری ۶ دیدار از لیگ A ملت‌های اروپا، مسابقات به نیمه راه خودش خواهد رسید. هنوز همه تیم‌ها شانس صعود دارند و برخی به فکر جبران و برخی به فکر تثبیت جایگاه خوب‌شان هستند. مهم‌ترین نبردها یادآور دیدارهای رده‌بندی جام جهانی‌ ۲۰۱۸ و فینال یورو ۲۰۱۶ هستند؛ یعنی نبرد انگلیس با بلژیک و جدال فرانسه با پرتغال. 

گروه ۱‌؛ رهایی آتزوری و نارنجی‌ها
ایتالیا حالا مدت‌هاست از کابوس روزهای نرسیدن به جام جهانی‌ ۲۰۱۸ خلاص شده و روبرتو مانچینی پروژه‌ای موفقیت‌آمیز داشته. او تیم ملی کشورش را علاوه بر اینکه جوان کرده، اعتمادبه‌نفسی هم به بازیکنان آتزوری داده. حالا از آخرین باخت ایتالیا ۲ سال و یک ماه می‌گذرد و آنها در بازی قبلی در هلند هم این حریف را مغلوب کردند. شانس اول صعود از این گروه در لیگ ملت‌ها امشب به مصاف لهستان خواهد رفت، رقیبی که برای زنده ماندن شانس صعودش برد یا امتیاز می‌خواهد. ایتالیا خاطرات خوبی از نبرد با لهستان دارد. در ۳ بازی آخر بازنده نبوده‌اند و آخرین باخت‌شان مقابل عقاب‌ها به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد. در ۱۶ بازی هم ۶ برد داشته‌اند، ۷ بازی مساوی شده و ۳ بازی را لهستان برده. 

هلند که این روزها در پی فرار از بحران پس از جدایی رونالد کومان است به مصاف بوسنی‌وهرزگووین خواهد رفت. لاله‌های نارنجی بعد از برد مقابل لهستان، ۲ بازی قبلی‌شان مقابل ایتالیا و مکزیک که یکی در لیگ ملت‌ها و دیگری دوستانه بود را باختند. فرانک دی‌بوئر هم کارش را با شکست مقابل مکزیک شروع کرد. با این حال امیدوارند خیلی زود به روزهای خوبی که با کومان داشتند، برگردند. بوسنی هم خیلی وضعیتش بهتر از هلند نیست. در ۳ بازی آخر پیروز نشده‌اند اما امیدوارند در نخستین بازی تاریخ‌شان مقابل هلند از این حریف نامدار امتیاز بگیرند. 

گروه ۲‌؛ صدرنشینی در ومبلی
تیم نخست رنکینگ فیفا مهمان انگلیس پرحاشیه اما قدرتمند شده. امشب در ومبلی ستاره‌باران خواهد بود. هر دو تیم بازیکنان بزرگی در اختیار دارند و چند بازیکن برجسته شیاطین‌سرخ اروپا هم در لیگ برتر بازی می‌کنند. نبرد انگلیس و بلژیک بارها در تاریخ تکرار شده و آخرین بازی‌های‌شان هم در جام جهانی‌ ۲۰۱۸ بود. هم در مرحله گروهی و هم رده‌بندی بلژیک موفق شد تیم گرت ساوتگیت را شکست دهد. در مجموع ۲۳ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که ۱۵ برد برای سه‌شیر بوده و شیاطین‌سرخ فقط ۳ برد داشته‌اند که جالب است ۲ برد همین ۲ بازی آخر بوده. نکته جالب دیگر اینکه انگلیس ۷۰ گل تابه‌حال به بلژیک زده. بلژیکی‌ها که سال‌هاست حسرت جام دارند، خیلی امیدوارند این طلسم را در لیگ ملت‌ها بشکنند. از طرفی انگلیس که پر از ستاره جوان است، اگر بر حواشی غلبه کند می‌تواند با ساوتگیت به جاهای خوبی برسد. 

ایسلند و دانمارک‌؛ مردان یخی و وایکینگ‌ها. نتیجه جدال دیگر این گروه می‌تواند یک تیم را امیدوار به صعود کند. شاید جالب باشد که بدانید ایسلند ۲۰ مرتبه مقابل دانمارک قرار گرفته و حتی یک مرتبه هم برنده نشده. در مقابل دانمارکی‌ها ۱۷ مرتبه این رقیب را شکست داده‌اند. ایسلند سالیان اخیر شرایط بهتری پیدا کرده و حتی در جام ملت‌ها و جام جهانی‌ هم حاضر بود. آخرین جدال دو تیم پیش از یورو ۲۰۱۶ بود که دانمارک پیروز شد، مثل خیلی از بازی‌های قبل. اریک هامرن امیدوار است طلسم دانمارک را تیمش بشکند. 

گروه ۳‌؛ فینال یورو، فینال گروه
رودررو؛ کیلیان امباپه با کریستیانو رونالدو. فرانسه و پرتغال‌؛ سن‌دنی. امشب شاهد حساس‌ترین بازی گروه ۳ لیگ ملت‌ها خواهیم بود. فرانسوی‌ها مدت‌ها به دنبال یک نبرد دیگر مقابل پرتغال و گرفتن انتقام باخت در فینال یورو ۲۰۱۶ بودند. حالا در همان ورزشگاهی که با گل اِدر (که کل خاطره‌ای که از او سراغ داریم همان یک گل بوده) عطش انتقام دارند. جالب است که فرانسه در این گروه فینال جام جهانی‌ را هم مقابل کرواسی تکرار کرد و جالب‌تر اینکه نتیجه ۴ بر ۲ هم تکرار شد اما خروس‌ها دوست ندارند نتیجه فینال یورو ۲۰۱۶ هم تکرار شود. فرانسه و پرتغال ۶ امتیازشان را گرفته‌اند و به نوعی این بازی فینال گروه هم می‌تواند باشد. اگرچه بازی برگشتی هم در کار خواهد بود. هم پرتغال در حال حاضر شرایط خوبی دارد و هم فرانسه. تیم دیدیه دشان که ۱۰ بازی آخرش را نباخته است. در تاریخ ۲۵ مرتبه فرانسه و پرتغال به مصاف هم رفته‌اند که ۱۸ بازی را فرانسه برده و ۶ بازی به سود پرتغال تمام شده. فقط یک بازی مساوی شده. می‌توان به امید یک نبرد بزرگ و تماشایی نشست. 

جدال کرواسی و سوئد به نوعی می‌تواند بازی مرگ و زندگی باشد. تیمی ببازد دیگر بعید است شانس صعود داشته باشد، با توجه به اینکه فقط یک تیم به مرحله بعد خواهد رسید. کرواسی در ۲ بازی قبلی در هر دیدار ۴ گل خورده و وضعیت دفاعی تیم زلاتکو دالیچ خوب نیست. سوئد هم در هردو دیدار گل نزد و وضعیت خط حمله‌شان تعریفی ندارد. البته هردو تیم دیدارهای دوستانه اخیرشان مقابل سوئیس و روسیه را برده‌اند. ۴ مرتبه پیش از این به مصاف هم رفته‌اند که هیچ‌گاه مساوی نشده، بلیزرها ۳ برد داشته‌اند و سوئد فقط یک مرتبه پیروز شده که دیدار آخر دوستانه‌شان در سال ۲۰۱۲ بود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی