نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
۰ |
۰
گروه ۴ لیگ ملت‌های اروپا؛ گروه فرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در گروه ۴ لیگ A ملت‌های اروپا، اسپانیا و آلمان در نبرد برای صعود هستند.

به گزارش خبرورزشی، گروه ۴ لیگ A ملت‌های اروپا را باید «گروه فرد» نامید. ۴ تیم اسپانیا، آلمان، اوکراین و سوئیس به ترتیب با ۷، ۵، ۳ و یک امتیاز در جدول جای گرفته‌اند و همگی شانس صعود دارند. البته طبیعتاً شانس اوکراین و سوئیس به اندازه اسپانیا و آلمان نیست. با این حال با توجه به اینکه فقط یک تیم به دور نهایی می‌رود، رقابت اسپانیا و آلمان جذاب خواهد بود.

آلمان – سوئیس‌؛ آخرین امید

یواخیم‌ لو در آخرین لحظات دیدار آلمان مقابل اوکراین نفسش را در سینه حبس کرده بود و نگران بود دوباره تیمش برد را از دست بدهد اما این مرتبه مدافعان مانشافت هوشیار بودند و از انتقاد سرمربی و رسانه‌ها خلاص شدند. آلمان اولین برد را کسب کرد و حالا باید در پی گرفتن اسپانیا باشد. فقط یک تیم صعود می‌کند و تک‌تک امتیازها اهمیت دارد. در بازی رفت مقابل سوئیس خیلی راحت برد را از دست دادند و حالا در پی جبران هستند. از طرفی باید به انتظار امتیاز از دست دادند ماتادورها هم بنشینند. نکته جالب درباره آلمان و سوئیس بازی‌های پرشمار تیم‌های ملی این دو کشور مقابل یکدیگر است. در واقع آلمان بیش از هر تیم ملی دیگری به مصاف سوئیس رفته. ۵۲ مصاف مانشافت و صلیب‌سرخ با ۳۶ برد آلمانی‌ها و تنها ۹ برد سوئیسی‌ها همراه شده. ۷ بازی هم مساوی شده است. مانشافت به هیچ تیمی هم به اندازه سوئیس گل نزده. ۱۳۹ گل وارد دروازه این تیم کرده‌اند. باید ببینیم بعد از ۲ بازی ناکامی در پیروزی، یک برد دیگر به بردهای پرشمار آلمان اضافه خواهد شد یا خیر. آخرین برد آلمان مقابل سوئیس سال ۲۰۰۸ به ثبت رسیده.

اوکراین – اسپانیا؛ عملیات فرار

حال ماتادورها این روزها خوش است. اسپانیا وقتی دقیقه آخر از شکست مقابل آلمان فرار کرد، شانسش برای صدرنشینی از این گروه را افزایش داد. حالا با ۲ برد مقابل اوکراین و سوئیس ۷ امتیازی شده و صدرنشین است. نبرد دوم مقابل اوکراین می‌تواند منجر به فرار این تیم از دست آلمان که جدی‌ترین رقیب‌شان است، بشود. از وقتی لوئیس انریکه به نیمکت لاروخا برگشته، این تیم شکست نخورده. در واقع از بعد از لیگ ملت‌های اروپای دوره قبل اسپانیا دیداری را نباخته و شکست‌ناپذیری‌شان به ۱۱ بازی رسیده. از طرفی اوکراینِ آندری شوچنکو که با صدرنشینی به یورو ۲۰۲۰ رسید، بعد از آن چندان حال و روز خوشی نداشت. بازی اول در لیگ ملت‌ها را از سوئیس برد اما از اسپانیا و آلمان باخت تا کارش دشوار شود. کرونایی شدن دروازه‌بان‌های‌شان هم کار را سخت‌تر کرد. البته این اتفاق برای هوورهی بوسچان سنگربان زردوآبی‌ها بد نشد، چراکه جایگاهی درون دروازه تیم ملی کشورش پیدا کرد و مقابل آلمان سوای آن اشتباه مرگبار، عملکرد خوبی داشت. در ۶ بازی قبلی اسپانیا و اوکراین، لاروخا ۵ بازی را برده و یک بازی مساوی شده. شوچنکو امیدوار است تیمش بتواند نخستین برد تاریخش مقابل اسپانیا را رقم بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی