نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
۰ |
۰
گروه‌های ۱، ۲ و ۳ لیگ ملت‌های اروپا؛ تعیین تکلیف
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امشب در لیگ ملت‌های اروپا، تکلیف خیلی از تیم‌ها تا حد زیادی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، ۶ بازی مهم در ۳ گروه از لیگ A ملت‌های اروپا. امشب با برگزاری دیدارهای چهارم، تا حد زیادی مشخص خواهد شد کدام تیم‌ها شانس بیشتری برای راهیابی به دور نهایی خواهند داشت. مهم‌ترین نبردها ایتالیا – هلند و کرواسی – فرانسه است. 

گروه ۱‌؛ همه شانس دارند
بدون گل‌! در سومین هفته رقابت‌های گروه یک لیگ ملت‌ها، هیچ گلی رد و بدل نشد تا معادله صعود از گروه پیچیده‌تر شود. حالا ایتالیا که امشب باید در برگامو به مصاف هلند برود بیشترین شانس را برای صعود خواهد داشت. آتزوری بازی رفت را در آمستردام برد و در کل شرایطش بهتر از دیگر تیم‌های گروه است، با اینکه ۵ امتیازی هستند و حتی بوسنی ۲ امتیازی هم می‌تواند جای‌شان را بگیرد. نکته خوب برای تیم روبرتو مانچینی این است که شکست خوردن در کارشان نیست. ایتالیا از ۲ سال و یک ماه پیش که در لیگ ملت‌ها به پرتغال باخت، دیگر شکستی نداشته. در سمت مقابل هلند دیگر روزهای خوبی که با رونالد کومان داشت را تجربه نکرده و باز هم وضعیت نارنجی‌ها بحرانی شده. ۳ بازی آخر را نبرده‌اند اما هنوز شانس صدرنشینی و صعود به دور نهایی لیگ ملت‌ها را دارند. در پی جبران باخت خانگی مقابل ایتالیا هستند. هلند در ۲۲ بازی فقط ۳ برد مقابل ایتالیا داشته و آخرین برد آنها به برتری ۳ بر صفر در یورو ۲۰۰۸ برمی‌گردد اما آتزوری ۱۰ برد در این نبرد رودررو داشته و ۹ بازی هم مساوی شده است. 

لهستان ۴ امتیازی مقابل بوسنی ۲ امتیازی قرار خواهد گرفت. عقاب‌ها بازی رفت را بردند و در کل در ۳ بازی رودررو ۲ برد و یک تساوی مقابل بوسنی داشته‌اند. لهستان که مثل همیشه تیمی متوسط در اروپا بوده، با تساوی در بازی قبلی مقابل ایتالیا کمی به صعود امیدوار است. اگر بازی امشب در ورشو را ببرند، همه‌چیز بستگی به نبردشان مقابل ایتالیا خواهد داشت. بوسنی اما فقط روی کاغذ شانس صعود دارد. شاگردان دوشان بایویچ در دوران پساکرونا اصلاً برنده نشده‌اند. 

گروه ۲‌؛ شیر مثل انگلیسی‌ها
فکر می‌کنیم مدت‌ها بود انگلیس را در این حد آماده ندیده بودیم. سه‌شیر که در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشت، با شکست بلژیک نشان داد پیشرفت کرده و مقابل بزرگان هم حرفی برای گفتن دارد. تیمی که ستاره‌های جوانی دارد که می‌توانند سال‌ها بدرخشند. شاید قهرمانی در لیگ ملت‌ها سرآغاز دوران جدیدی برای فوتبال کشوری باشد که مردمش می‌گویند «خانه فوتبال» است. انگلیس که در ۷ بازی آخرش نباخته، اگر بتواند دانمارک را برخلاف بازی رفت ببرد، یک گام کوتاه تا صعود به دور نهایی خواهد داشت. ۱۳ برد در ۲۲ بازی مقابل دانمارک داشته‌اند و فقط ۴ بازی را باخته‌اند. آخرین باخت‌شان مقابل دانمارک به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. دانمارکی‌ها با ۳ گلی که به ایسلند زدند نشان دادند هنوز هم به صعود فکر می‌کنند، در نتیجه رقیب خطرناکی برای تیم گرت ساوت‌گیت خواهند بود. 

اما تیم روبرتو مارتینس کار خودش را با شکست در ومبلی سخت کرد. حالا همه‌چیز بستگی به نبرد خانگی‌شان مقابل انگلیس خواهد داشت. البته باید مراقب ایسلند و حتی دانمارک هم باشند. امشب در ریکیاویک به مصاف ایسلند می‌روند، رقیبی که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را مقابلش داشته‌اند. شیاطین‌سرخ اروپا ۱۲ بازی مقابل ایسلند را برده‌اند و ۴۲ گل هم به این تیم زده‌اند. مردان یخی دوست دارند اولین امتیازشان را از بلژیک بگیرند. 

گروه ۳‌؛ گروه فینال‌ها
ماه قبل با هیجان از تکرار نبرد فینال جام جهانی نوشتیم و حالا این نبرد در زاگرب باز هم تکرار خواهد شد. بازی رفت را کرواسی دوباره ۴ بر ۲ باخت و حالا با بردی که مقابل سوئد داشته آخرین شانس‌هایش را برای صعود جست‌وجو می‌کند. در واقع دیدارهای این گروه واقعاً همگی فینال بوده‌اند، مثل جدال‌های قبلی‌شان در فینال جام جهانی و جام ملت‌ها. بلیزرها هیچ‌وقت فرانسه را نبرده‌اند. در ۷ بازی ۵ برد برای خروس‌ها ثبت شده و ۲ بازی مساوی شده است. شاگردان دیدیه دشان چند روز پیش برای نخستین مرتبه در دوران پساکرونا متوقف شدند و دیدار سرد و بی‌روح‌شان مقابل پرتغال مساوی شد. فرانسه تفاضل گل کمتری نسبت به پرتغال دارد و اگر شرایط امتیازی همین‌طور مساوی بماند، گلزنی‌شان اهمیت پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است که فرانسه ۱۱ بازی است نباخته، در حالی که کرواسی بعد از شکست‌های سنگین ماه سپتامبر، ۲ بازی آخرش را با نتایج مشابه ۲ بر یک از سوئیس و سوئد برده. آیا شاگردان زلاتکو دالیچ جبران خواهند کرد؟

اما کریستیانو رونالدو و یارانش هرچه مقابل فرانسه زدند به در بسته خورد. پرتغالی‌ها مزیت صدرنشینی با تفاضل گل بهتر را دارند و امشب به مصاف سوئد خواهند رفت که در ۱۹ بازی ۷ مرتبه شکست را مقابلش تجربه کره‌اند. پرتغال ۶ بازی را از سوئد برده و ۶ بازی هم مساوی شده. با این حال در شرایط فعلی وضعیت سلسائوی اروپا بهتر است. مثل اینکه همیشه قرار است پرتغال در رقابت‌های اروپایی حال و روز بهتری داشته باشد. آنها مدافع عنوان قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ هستند اما هر دو بازی آخرشان با تساوی بدون‌گل مقابل اسپانیا و فرانسه تمام شده. امشب رونالدو عطش زیادی برای افزایش گل‌هایش و نزدیک‌تر شدن به علی دایی، دارد. سوئد اما آخرین شانسش برای صعود را امتحان خواهد کرد. آنها فقط باید ۳ بازی بعدی‌شان را ببرند و اتفاقات عجیبی رخ بدهد تا در نهایت صعود کنند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی