گزارشی درباره آپشن‌های عجیب و غریب بازیکنان پرسپولیس؛ یک میلیارد تومان برای دعوت به تیم ملی!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آپشن روی قرارداد بازیکنان به‌خصوص فوتبالیست‌های کاملاً معمولی، مسئله بی‌خود و شاید خنده‌داری است که هیچ اما اگر هنوز در مورد تأثیر منفی آپشن‌ها بر فوتبال ایران شک دارید، این مطلب را تا آخر بخوانید تا با چند نمونه از آپشن‌های قراردادی بازیکنان پرسپولیس آشنا شوید.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ هرچند بازیکنان پرسپولیس دیروز دوباره سر تمرینات این تیم حاضر شدند اما ستاره‌های تیم به‌خاطر پرداخت نشدن آپشن‌های قرارداد فصل قبل دو روز در اعتصاب کامل به‌سر بردند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس به‌شدت تحت فشار مالی بوده و درگیر فراهم کردن منابع مالی برای پرداخت مطالبات برانکو است. قبل از شروع هر فصل و هنگام عقد قراردادها، با یک کلمه غیرفارسی زیاد برخورد می‌کنیم‌؛ «آپشن» اما این آپشن چیست و چه مسائلی را در بر می‌گیرد؟ اصلاً چرا باید در قراردادها، آپشن وجود داشته باشد؟ چه دلیلی دارد وقتی برای یک بازیکن معمولی در این فوتبال، مدیران غیرفوتبالی و غیرورزشی و غیرمدیر (!) بیش از یک میلیارد تومان پرداخت می‌کنند، به دنبال اضافه کردن مواردی برای بالا بردن انگیزه آن بازیکن باشند؟

آپشن روی قرارداد بازیکنان به‌خصوص فوتبالیست‌های کاملاً معمولی، مسئله بی‌خود و شاید خنده‌داری است که هیچ اما اگر هنوز در مورد تأثیر منفی آپشن‌ها بر فوتبال ایران شک دارید، این مطلب را تا آخر بخوانید تا با چند نمونه از آپشن‌های قراردادی بازیکنان پرسپولیس آشنا شوید.

کوبیدن مُشت روی میز مدیرعامل برای آپشن تیم ملی!

یکی از بازیکنان پرسپولیس که در حال حاضر عضو این تیم نیست آپشن جالبی در قرارداد خودش دارد. او اگر به تیم ملی دعوت می‌شد یک میلیارد تومان دریافت می‌کرد! این آپشن در قرارداد یکی دیگر از بازیکنان شناخته شده پرسپولیس هم گنجانده شده است. در زمان مدیریت آقای X این دو بازیکن با کوبیدن مُشت روی میز مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس او را مجاب می‌کنند که این آپشن عجیب را در قرارداد آنها بگنجاند. لطفاً تعجب نکنید! این مدیرعامل غیرفوتبالی از این شاهکارها زیاد دارد و حتی برای یک‌بار هم از این دو بازیکن سابق و فعلی پرسپولیس نپرسیده است که دعوت به تیم ملی بیشتر به نفع شماست یا باشگاه؟!

اصلاً به تیم ملی دعوت نشوید چه ضرری برای باشگاه پرسپولیس دارد؟ شما دعوت می‌شوید و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی نصیب‌تان می‌شود آنگاه باشگاه باید یک میلیارد تومان دستخوش بدهد؟ باشگاه‌ها فقط در تورنمنتی مثل جام جهانی‌ فوتبال از دعوت بازیکن خود نفع می‌برند چون درصدی از درآمد حاصله از این رقابت‌ها به باشگاه‌های بازیکنان حاضر در آن تعلق می‌گیرد.

10 درصد در صورت کسب سهمیه و 10 درصد بابت قهرمانی!

اما بشنوید از آقای Z دیگر مدیرعامل سابق پرسپولیس که مثلاً سابقه مدیریت ورزشی (و نه فوتبالی) را در کارنامه داشته است. این ‌فرد جالب که این روزها سودای بازگشت به پرسپولیس را دارد و اطراف خیابان بهارستان آفتابی شده آپشن جالبی در قرارداد بازیکنانش گذاشته است. اینکه در صورت قهرمانی بازیکنان پرسپولیس 10 درصد اضافی دریافت کنند علاوه بر اینکه در صورت کسب سهمیه آسیا هم 10 درصد دیگر دریافت خواهند کرد! طرف حتی به خودش زحمت نداده ببیند قهرمانی لیگ برتر در دل خودش سهمیه آسیا را دارد! در واقع به‌جای 10 درصد، 20 درصد به بازیکنان وعده داده که امروز گردن باشگاه افتاده است.

پاداش به دروازه‌بان برای انجام وظیفه!

همین جناب مدیر سابق در مورد دروازه‌بان‌ها هم آپشن شاهکاری گنجانده است. مثلاً در قراردادشان نوشته اگر در بازی‌ها، گل نخورند و به اصطلاح فوتبالی‌ها «کلین‌شیت» کنند، چند درصد به قراردادشان اضافه می‌شود یا مثلاً به ازای هر کلین‌شیت 50 میلیون تومان بر قراردادشان افزوده خواهد شد. پرسش اینجاست‌؛ وظیفه یک گلر چیزی غیر از گل نخوردن است؟ پس چرا بابت وظیفه‌ای که بر دوشش گذاشته شده، باید پول بیشتری بگیرد؟ ظاهراً همشهری بودن یک دروازه‌بان با این مدیرسابق باعث گذاشتن چنین آپشنی شده است. البته این آپشن به صورت دلاری در قرارداد رادوشویچ هم دیده می‌شود که در نوع خود عجیب است!

آپشن گلزنی برای مهاجم!

مهاجمان فوتبال ایران با اینکه قراردادهای خوبی دارند، قراردادهایی که پولش در یک فصل برابری می‌کند با درآمد یک عمر یک کارمند ساده دولتی اما روی قراردادشان آپشن‌هایی اضافه می‌شود تا پول بیشتری بگیرند. از جمله اینکه به ازای هر گل زده، 50 میلیون تومان دریافت کنند و در صورت آقای گلی بین 30 تا 70 میلیون به قرارداد اولیه‌شان اضافه شود. با اینکه این موضوع می‌تواند هیجان مهاجمان و همچنین انگیزه‌شان در گلزنی را افزایش دهد اما مگر شغل یک مهاجم، گلزنی نیست؟ چرا باشگاه‌ها که اکثراً از جیب بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، باید برای کسی که شغلش گلزنی است، آپشن‌هایی در نظر بگیرند که مهاجم تیم‌شان گل بزند؟! این موضوع در پرسپولیس هم صدق می‌کند و مهاجمی جدا شده به لطف مدیران ناوارد برای هر گلی که می‌زد باید 50 میلیون تومان پاداش می‌گرفت.

رضایت مدیرعامل‌؛ 500 میلیون تومان!

«دریافت 500 میلیون تومان در ازای رضایت مدیرعامل» ازجمله آپشن‌های خنده‌داری که در قرارداد برخی بازیکنان پرسپولیس گنجانده شده است! آقای Y دیگر مدیرعامل سابق پرسپولیس است که این آپشن شبیه به جوک را در قرارداد چند بازیکن گنجاند تا باندی برای خودش درست کند. حالا این آپشن اگر با عنوان رضایت سرمربی بود باز شاید قابل قبول بود که آن هم شائبه‌هایی به بار می‌آورد اما اینکه رضایت مدیرعامل...؟!

نکته‌: آنچه خواندید بخشی از مشکلات پرسپولیس محسوب می‌شود که به بحرانی بزرگ تبدیل شده و محصول سوء‌مدیریت مدیران سابق این تیم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    از آپشن های دیاباته هم برامون بنویس روزنامه غیر ورزشی خبر ورزشی‌‌!
    • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      بهترین مقاله ای بود که در این مدت خوندم. واقعا احسنت به نویسنده این مقاله. خیلی روشنگرانه بود و باید از نویسنده این مطلب قدردانی بشه.
    • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      از نادانی نویسنده همین بس که براش سواله چرا آپشن قهرمانی و کسب سهمیه ما هم مساوی نیست و 10 درصد نیست! یعنی استدلالت خدا بود! سومی لیگ و قهرمانی یکیه؟! البته همون جایی که حقوق فوتبالیست و کارمند رو مقایسه کردی خوندن مطلب تموم شد!
    • تاجی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      مطلب عالی بود . این آپشن های مسخره ربطی به تاج و پرسپولیس نداره . مربوط میشه به مردم که ازجیب همه مردم داره این پول های مسخره خرج میشه حالا میخوای تاجی باش یا پرسپولیسی. هم وزیر و هم تمام مدیرانش باید پاسخگو باشن
  • mohsen IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    هوادارها عزیز پرسپولیس این روزها تیم بیشتر از هر موقعی به آرامش نیاز دارند اگر ارمش نباشد بازیکنان تیم هم که دارند تمرین و بدنسازی رو انجام می دهند فکرشون درگیر این حاشیه ها و اخبار خواهد شد ما در این ۵ سال هر موقع بازیکنی از تیم جدا شد نه استرسی ایجاد کردیم و فقط گفتیم تیم برای مان مهم هست نه نام ها و یک یا دو بازیکن پرسپولیس فقط شجاع و رسن نیست بلکه پرسپولیس از تمام بازیکنان تشکیل شده که در این تیم حضور دارند هیچ پرسپولیسی با غیرتی دلش نمی خواد در این مقطع این دو بازیکن از تیم جدا شود ولی مهمتر از هر چیزی این است که شرایطی را فراهم کنیم که تیم بتواند در آرامش به تمرینات خود ادامه دهد اگر رسولی پناه در این شرایط جدا شود چه کسی جایگزینش خواهد شد آیا مطمئن هستید که در چنین شرایط فرد لایق تری جایگزین این شخص خاهد شد اگر فردی بیاید که تیم را بیشتر در بدهی فرو ببرد جز این است که تیم از هم می پاشد الان یه بدهی برانکو چقدر برای تیم حاشیه درست کرده بعد عرب ،انصاری امد ولی دستاورد انصاری چه بود جز اوردن اساگونا و استوکس که کلی بدهی برای باشگاه به بار آورد درکل در این شرایط منطقی باشیم
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    شما برو از آپشن های غوری قلیونی خخخخخ و روشن کردن قلیون توسط ماساژور تیم ناپاک پرده برداری کن خخخخ
  • MGH IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    اینها قرار داد های فوتبالی هست که قابل انتشار و صحبت کردن است. به همین افتضاحی. با بیشترین فساد. در تمام تیم ها، چه دولتی و چه خصوصی. دارم فکر میکنم که در سایر قراردادهای غیر ورزشی اما دولتی که نه قابل صحبت کردن و نه قابل انتشار است چه خبره؟؟؟؟ باز یاد حرف مرحوم حجازی افتادم......
  • حمید IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    خاکاااا خاک در باشگاه تخته کنید حیف پول بدی ب این بازیکنا شجاع عیسی
  • نفتپوليس IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    شركت نفته نه باشگاه... با پررويي تمامم مربيشون ميگه يتيم ترين تيم ايرانيم سالهاست با اين مظلوم نمايي باج ميگيرن
  • Amir perspolis CA ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    من تا با چشم خودم نبینم بازیکن بخاطر ملی پوش شدن آپشن ۱ میلیاردی روی قراردادش گذاشته باور نمیکنم ینی بخدا اگه همچین چیزی صحت داشته باشه دیگه ترک هواداری و فوتبال میکنم پرسپولیس مگه تیمه لیگ دویی یا تیمه معمولیه که همچین بندی در قرارداد بازیکنش بیاد؟؟؟؟ ینی نامدیر ترین مدیر دنیا هم همچین کاری نمیکنه و من نمیتونم باور کنم تازه بازیکن باید یه چی بابت ملی پوش شدن دستی بده که صدقه سر حضور در پرسپولیس ملی پوش شده اکثر این آپشن ها رو برا قرارداد استقلالیا گفتین و من تا نبینم نمیتونم باور کنم
  • حمید IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    اقا z کیه
  • ارباب تاریکی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    درست مثل همیشه با فساد و تبانی دنبال موفقیت هستن
  • افشین IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    گرچه در نظرات خیلی به من تاختند اما اتفاقا من هم مدتی پیش درمورد آپشن های دیاباته و بقیه بازیکنهای دیگر همین را گفتم که این همه آپشن برای گل زدن و پاس گل و ... می گذارید مگه رقم اصلی قرارداد جدا از آپشن که برای این بازیکنان در هر پستی کنار میگذارند غیر از اینه که گل بزنند و پاس گل بدهند و یا دفاع خوب و دروازه بان خوبی باشند...؟! واقعا افسوس طرفداران دو باشگاه بزرگ پایتخت اینقد به فکر کری خوانی هستند چشم دیدن واقعیت را ندارند کافیه بازیکن با تیمشان قرارداد داشته باشه دیگه هر کار اشتباهی هم بکنه یا قراردادش سوءاستفاده از بیت المال باشه براشون مهم نیست مثل سوگلیشونه فقط این مهمه که در کری خوانی کم نیارند اینم حال و روز این روزای مردم و فوتبال!
  • Milad DE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    آقای خبر ورزشی اول وجود داشته باش اسم ببر در ضمن گرشاسبی رو پیش چشم هوادار نمیتونی خراب کنی دستت رو شده خبر ورزشی کیسه کش پ ن ما هوادارها میدونم بستن ‌‌تمدید قرارداد تو‌پنجره بسته چه شرایطی داره جالبه هیچ مطلبی خبر ورزشی علیه تیم های دیگه نداره ننگ ما خبر ورزشی ما {...} منتشر نمیکنین ولی دستتون رو‌شده
  • Milad DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    هر جی اپشن تو‌قرارداد بازیکنایی که ۴بار قهرمان لیگ یه بار حذفی سه سوپر جام دو فینال اسیاست نوش جونشون
    • حمید DE ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      همین امثال شماها مقصر این حال و روز پرسپولیس هستین
    • Milad DE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      اقای خبر ورزشی کامنت و کامل بزار شما که خودتون ظرفیت انتقاد ندارید حق انتقاد هم ندارین
    • Milad DE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      شما کیسه ات و بکش
  • امید اس اس IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    یکی میشه روزبه چشمی به خاطر محرومیت استقلال از نقل و انتقالات یه فصل بدون تیم سر میکنه یکی میشه طارمی مقصر محرومیت پرسپولیس بعد نفر اول از پرسپولیس میره اینه فرق مکتب تاج کبیر و مکتب شیث و نصرتی و عبده قمارباز ساواکی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    چه گند و کثافتی تیم های وزارتو گرفته. پول باباشون نیست که. پول 80 میلیون ایرانی رو به خاطر 30،40 میلیون طرفدار مفروض (البته به قول خودشون: چون خیلی از خانم ها و حتی برخی از آقایون فوتبالی نیستند و همه هم طرفدار این دو تا تیم نیستند)غارت میکنن. یه دونه از این مدیرا رو محکوم میکردن وضعیت این نبود.
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    علیپور مشت زده!!!؟
  • hamed IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    نظرتون درباره قردادهای سنگین تیمی که هیچ افتخاری به جز بی اخلاقی نداشته چیه؟ اون اشکالی نداره.
  • Roojaa IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    بابقیهٔ آپشن ها کای ندارم؛ حداقل هر کدومشون ایجاد انگیزه میکنه گرچه صددرصد با هر گونه آپشنی مخالفم،امااین آپشن پاداش به خاطرگل زدن! مگه باعث نمیشه که بازیکنان برای گل زدن خودخواهی کنن و توپ رو به کسی که موقعیت گلزنیش بهتره،پاس نده؟؟! کدوم فوتبال نشناسی زیربار این آپشن میره؟!!...
  • Ap IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    با این مطالب میخواهید پرسپولیس رو به حاشیه ببرید شما یه مشت حسود و خائن هستید
    • عباس شهمرادی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      برادر چقدر کوته فکری بابا خوب چشات بارکن ببین
  • فرزاد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    بازیکنانی که نام فوتبالیست برازنده آنهاست باید با بهترین کیفیت تحت قرارداد باشند که هم باشگاه و هم بازیکن ذینفع باشند همین آیتم هایی که بعنوان مسخره عنوان کردید باعث درآمدی حداقل تقریبا ۳میلیون دلاری برای باشگاه پرسپولیس شد و شاید بندها باعث تعجب شدند اما وقتی نتیجه اش کسب درآمد باشد در بعد اقتصادی موفق بوده است . این که بعضی وقتا روابط باعث ایجاد آپشن عجیب میشود موافقم اما کلیات قضیه اگر نقد پرسپولیس باشد بغلت نتیجه گیری خیلی عجیب نیست.
  • پرسپولیسی RU ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    قرارداد بازیکنان پرسپولیس نصف استقلالی ها هم نیست ولی تو قراردادشون آپشن دارن اگر قهرمان بشن آپشن ها فعال میشه و اگر نشن نمیشه ولی بازیکنان استقلال بدون هر گونه قهرمانی دو تا سه برابر می گیرن همین هم باعث ناراحتی بازیکنان با تجربه پرسپولیس شده چون تیم موفق بوده وزارت ورزش کمتر بهش رسیدگی می کنه ولی هر روز دو تا عابر بانک به هیئت مدیره استقلال اضافه میشه و قرارداد ده میلیاردی میبنده با بازیکناش
  • کیسه مافیا ورزش GB ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    برای بازیکنانی که دو بار رفت فینال آسیا به نظر من باید بدن اما وقتی بازیکنان کیسه چند برابر این پول را می گیرند بدون افتخار چرا کسی درباره پول چند برابری که بازیکنان کیسه می گیرند حرف نمی زند
  • شمسعلی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    آپشن مستراح رفتن دیاباته یا عطسه زدنش رو هم قید کنید لابلای فرمایشاتون جناب کیسه ورزشی؟؟؟؟
  • عادل IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    اين طرفدارها هستند كه بازيكنان را خراب مي كنند ! وقتي براي طرفدار بردن از هر چيزي مهم تر باشه و وقتي در هر شرايطي بازيكنان تيمشان را در هر شرايط محق بدانند ! مديران هم براي جلب رضايت مقطعي اين طرفدارن به كارهاي غير اصولي و پرداخت هاي بي منطق روي مي آورند ! اين طرفدارها نه به داىي و پروين رحم كردند و نه به منصوريان و مجيدي ! وقتي خبر ورزشي يا عادل فردوسي پور خبري بررعليه پرسپوليس بدهند سريعأ مورد هجمه پرسپوليسي ها قرار مي گيرند و وقتي برعليه استقلال باشه مورد هجمه استقلالي ها ! اصولا مردم ما از شنيدن حقايق واهمه دارند و حداكثر مقاومت را براي شنيدن حقايق بخرج مي دهند !
  • کیسه حقیر IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    کیسه کش حقیر باز پرسپولیس یه ثمری داشته تیمای شما چیکار کردن با این همه خرج
  • ابوذر IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    این خبرو که موقع بازیهای آسیایی چند روز پیشم گذاشته بودی؟ اون موقع هرف چی بود الان چی؟ تو این حواشی گفتی از قافله عقب نمونی؟
  • US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    فقط رادوشویچ نیمکت نشین ۱۰ میلیارد قراردادشه بقیه رو خدامیدونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی