مدعیان سنگین‌وزن بدون آمادگی و انگیزه جهانی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات دور رفت رقابت‌های گروه B لیگ‌ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های ‌کشور، امشب با معرفی نفرات و تیم‌های برنده به‌ پایان می‌رسد.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ مسابقات دور رفت رقابت‌های گروه B لیگ‌ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های ‌کشور جام یادگار امام(ره) گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از صبح دیروز در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران امشب با معرفی نفرات و تیم‌های برنده به‌ پایان می‌رسد. این ‌رقابت‌ها با حضور 5 تیم بازار بزرگ ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، صبانور کردستان، شهدای مقاومت قم و احتشام‌گستر کارون برگزار شد. در خاتمه پیکارهای صبح دیروز تیم‌های مدعی و مطرح، صاحب پیروزی‌های یک‌طرفه شدند و تیم‌های زنگ تفریحی هم کاری از پیش نبردند. بدون شک نتایج کاملاً یک‌طرفه و تیم‌های ضعیف و زنگ تفریحی را باید یکی از نقاط ضعف لیگ برتر امسال کشتی نامید که در رشته آزاد نیز این ضعف مشهود بود اما مهم‌ترین موضوع دیدارهای صبح دیروز نا آماده بودن بعضی از مدعیان دوبنده تیم ملی بود که در آستانه شروع رقابت‌های جهانی، بیانگر مشکلات جدی کادر فنی برای رساندن این مدعیان به آمادگی برای عضویت در تیم ملی و کسب موفقیت برابر حریفان خارجی بود. دو مدعی سنگین وزن تیم ملی اوج این دوری از آمادگی بودند که نبردشان هیچ چنگی به دل نزد.

جنگ اصلی مدعیان به سود دانشگاه آزاد

در دیدارهای صبح دیروز مهم‌ترین رویارویی، مسابقه دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و صبانور کردستان بود. هرچند تیم مدافع قهرمانی بازار بزرگ ایران دور اول به‌مصاف تیم ضعیف احتشام‌گستر با گروهی از جوانان جویای نام رفته بود ولی دو تیم مدعی هم همان دور اول سنگ‌های‌شان را با هم واکندند. دانشگاه آزاد با پیروزی شیرین و دلچسب 7-3 قبل از دیدار با مدافع قهرمانی، حداقل جای پایش برای حضور در نیمه‌نهایی به‌عنوان تیم دوم را محکم کرد. البته اگر نتواند مقابل بازار بزرگ به پیروزی برسد یا یقه‌گیری کند.

دور برگشت در هاله‌ای از ابهام

با برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و لغو لیگ برتر تا پایان پیکارهای جهانی، برگزاری دیدارهای دور برگشت تحت‌الشعاع این رقابت‌ها قرار گرفته و حتی زمزمه عدم برگزاری دور برگشت و معرفی قهرمان هم به گوش می‌رسد. البته احتمال عدم برگزاری بسیار ضعیف است ولی دور از ذهن نیست.

منجزی و قوره‌جیلی بدون انگیزه جهانی!

دیدار امیر قاسمی‌منجزی از صبانور کردستان و شهاب قوره‌جیلی از دانشگاه دو مدعی سنگین وزن تیم ملی نوید برگزاری دیداری جذاب و حساس برای رسیدن به دوبنده تیم ملی برای مسابقات جهانی 2020 را می‌داد. ولی انگار آنها نه تنها هیچ نشانی از آمادگی دو مدعی نداشتند، حتی هیچ انگیزه و اشتیاقی برای رسیدن به تیم ملی هم از خود نشان نداند، هرچند در پایان منجزی 6-2 برنده شد ولی قطعاً این دیدار هیچ تأثیری در جلب نظر محمد بنا و کادر فنی تیم ملی نخواهد داشت.

محرومیت 2 کشتی‌گیر خاطی لیگ

کمیته انضباطی فدراسیون کشتی رایش برای تخلف دو کشتی‌گیر آزادکار اعلام کرد. مهران نصیری کشتی‌گیر تیم هیئت ‌کشتی قائمشهر به دلیل درآوردن دوبنده، ترک سالن و دریافت کارت قرمز به 9 ماه محرومیت تعلیقی و تذکر کتبی و درج در پرونده محکوم شد. همچنین مهران شیخی کشتی‌گیر تیم پاس ساری نیز به‌دلیل تحریک کردن نصیری به 6 ماه محرومیت تعلیقی، تذکر کتبی و درج در پرونده محکوم شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی