نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اینتر – میلان‌؛ دِلا مادو کرونا!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دربی دلامادونینا، اولین دربی فصل جدید تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته، چرا که اینتر و میلان بازیکنان کرونایی دارند که نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

خبرورزشی/ سری‌آ ایتالیا؛ از ساعت ۱۹:۳۰ متفاوت‌ترین دربی دلامادونینا را مشاهده خواهید کرد. اولین دربی شهر میلان در روزهای پساکرونایی که از اتفاق کرونا هم به هر دو تیم زده و چند بازیکن‌شان را به‌ دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. با فاکتور گرفتن از کرونا، نتایج دو تیم در هفته‌های آغازین سری A خوب بوده و منتظر یک بازی جذاب خواهیم بود. 

اینتر؛ پرش از آتش
موج دوم شیوع کرونا در ایتالیا را اینتری‌ها خوب حس کرده‌اند. فعلاً آنتونیو کونته ۷ بازیکن خودش را به‌دلیل ابتلا به این ویروس لعنتی از دست داده و امیدوار است ستاره‌های تیمش مثل لوکاکو و لائوتارو مبتلا نشده باشند. اینتر این فصل اگرچه پرستاره است و از لحاظ مهره در دربی کم نخواهد آورد، ولی در هر صورت این ویروس بدجور درگیرشان کرده و هر روز دُن‌آنتونیو با یک غافلگیری جدید مواجه می‌شود. اینتر فصل را خوب شروع کرده و کوبندگی خط آتش‌شان بر ضعف دفاعی می‌چربد. اگر تیم کونته بتواند از این روزهای سخت و به قولی از آتش سالم رد شود، حتماً دوباره مدعی قهرمانی خواهد بود. با نتایجی که رقیب همشهری گرفته نبرد مقابل آنها را می‌توان نبردی ۶ امتیازی نامید. 

میلان‌؛ مدعی‌ها
یعنی می‌شود که سرانجام میلان هم بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرد؟ سال‌ها بود روسونری را تا این حد آماده ندیده بودیم و ۳ برد در آغاز فصل می‌تواند این ضرب‌المثل را در ذهن‌مان تداعی کند که «سالی که نکوست از بهارش پیداست»! البته آخرین مرتبه‌ای که میلان ۳ بازی اول فصل را برد در نهایت با کارلو آنچلوتی چهارم شد، ولی همان فصلی بود که در نهایت در سال ۲۰۰۷ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند. برای قضاوت درباره میلان زود است، چراکه ۳ بازی نخست‌شان مقابل تیم‌های بزرگ نبوده و اولین بازی بزرگ‌شان همین دربی دلامادونیناست که مرتبه قبلی بدجور در آن باختند. استفانو پیولی می‌داند اگر تیمش می‌خواهد بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرد، باید بازی‌های بزرگ را ببرد، از جمله جدال با اینتر که ۴ مرتبه آخر به آن باخته‌اند. 

آخرین جدال
دربی قبلی فوق‌العاده جذاب بود. میلان با ۲ گل پیش افتاد اما اینتر کام‌بک زد و ۴ بر ۲ پیروز شد. بروزوویچ، وسینو، دی‌فرای و لوکاکو برای اینتر و ربیچ و ایبراهیموویچ برای میلان در آن بازی گلزنی کردند. 

آمار بازی
۲۲۵) دربی دلامادونینا ۲۲۵ مرتبه برگزار شده که اینتر ۸۲ بازی را برده و میلان در ۷۶ بازی برنده بوده. ۶۷ بازی هم مساوی شده است. 
۱۷۲) در دوران سری A، دو تیم ۱۷۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که اینتر ۷۴ برد و میلان ۶۲ برد داشته‌اند. ۵۸ بازی هم با تساوی خاتمه یافته. 
۴) اینتر ۲ فصل است که مقابل میلان دبل می‌کند. هیچ‌گاه در تاریخ این دربی یک تیم بیش از ۴ برد متوالی نداشته. 
یک) میلان در ۱۲ دربی آخر در سری A فقط یک مرتبه برنده شده است. 
۱۰) آخرین مرتبه‌ای که اینتر به‌عنوان میزبان گام به دربی گذاشته و باخته به نوامبر ۲۰۱۰ یعنی ۱۰ سال پیش برمی‌گردد. 
۱۴) میلان برای اولین مرتبه بعد از ۱۴ سال فصل را با ۳ برد متوالی شروع کرده است. 
صفر) روسونری در کنار ناپولی دو تیمی هستند که هنوز در فصل جدید سری A گل نخورده‌اند. 
۱۰) اینتر در ۳ هفته ابتدایی فصل جدید سری A موفق شده ۱۰ گل بزند. دومین خط حمله خوب بعد از آتالانتای ۱۳ گله. 
۷) زلاتان ایبراهیموویچ با ۷ گل زده در دربی دلامادونینا یکی از برترین گلزنان تاریخ این بازی مهم است. او در رده نهم برترین گلزنان قرار دارد. 

مصدومان و محرومان
استفانو سنسی تنها محروم دربی است. هافبک اینتر در بازی قبلی مقابل لاتزیو کارت قرمز دریافت کرد. ماتیاس وسینو هم مصدوم نراتزوری خواهد بود اما روبرتو گالیاردینی، راجا ناینگولان، میلان اشکرینیار، الساندرو باستونی، اشلی یانگ و یونوت رادو همگی کرونایی شده‌اند. متئو موساکیو، آندره‌آ کونتی و آنته ربیچ هم مصدومان میلان هستند. متئو گابیا و لئو دوارته هم بازیکنانی از میلان هستند که کرونایی شده‌اند. تست آخر زلاتان ایبراهیموویچ منفی شده و به این بازی خواهد رسید. البته این احتمال وجود دارد در آخرین تستی که قبل از دربی گرفته می‌شود هرکدام از کرونایی‌های دو تیم که بهبود پیدا کرده بودند، بازی کنند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
هاندانوویچ، دِآمبروسیو، دی‌فرای، کولاروف، حکیمی، بارلا، بروزوویچ، پریشیچ، اریکسن، مارتینس و لوکاکو
میلان: دوناروما، کالابریا، کیائر، رومانیولی، تئو، کسیه، بن‌ناصر، تونالی، سائلمائکرس، چالهان‌اوغلو و ایبراهیموویچ
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی