نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
قایدی در تیم امید فقط 15 دقیقه بازی می‌کرد!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خبرورزشی/ تیم‌های ملی؛ جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره شرایط ویژه فوتبال ایران، وضعیت تیم‌های پایه و مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که خلاصه ای از آن را در زیر می‌خوانید.

* 15، 20 سال است که افراد مشخصی به کمیته‌های فنی و جوانان می‌آیند و می‌روند و این کمیته‌ها وضعیت مشخصی ندارند. عضویت در این کمیته‌ها و حضور در تیم های پایه، تنها برای جهش در فوتبال باشگاهی است. یعنی تیم‌های نوجوانان، جوانان و حتی امید پله‌ای برای رسیدن به تیم باشگاهی هستند. فرهاد مجیدی پس از سرمربی‌گری در تیم امید به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد یا فلان مربی پس از حضور در تیم امید یا جوانان سرمربی تراکتور، ‌نفت مسجدسلیمان، پارس‌جنوبی و سرپرست استقلال می‌شود.

* حتی دیده‌ایم یک سرمربی را به عنوان گزینه موقت تیم امید انتخاب کرده‌اند اما همان مربی پس از مدتی کوتاهی، سرمربی تیم باشگاهی شده است. سال‌ها در تیم‌های پایه شاهد تکرار چنین روندی هستیم. تیم‌های ملی پایه فقط اسم خوبی دارند و نام ملی را یدک می‌کشند. کاریزمایی که در این تیم‌ها وجود دارد، سبب می‌شود نام‌های فراموش شده با حضور در آنها بار دیگر روی چشم بیایند. یکی دو نفر هم نیستند که با این شرایط از تیم‌های ملی پایه به تیم‌های باشگاهی رسیدند.

* در همین یکی دو سال شاهد بودیم مربیانی مثل حمید استیلی، فرهاد مجیدی و پرویز مظلومی با حضور در تیم‌های پایه بار دیگر به چشم آمدند و حتی در عرصه باشگاهی تیم گرفتند. تیم‌های ملی پایه یک ویترین شیشه‌ای با اسمی پر طمطراق هستند. یعنی در کنار پر سروصدا بودن، زیبا هستند. به نوعی این اسم‌ها می‌خرامند یعنی هم ملی بوده و هم در ویترین فوتبال قرار گرفته‌اند.

 *فردی که 14 سال است پستی را در کمیته جوانان اشغال کرده، حقوق می‌گیرد، سفر می‌رود، در کنار آن کارهای مختلفی انجام می‌دهد، در حاشیه این پست مدیر فنی تیم‌های دیگر می‌شود، این سمت برایش اهمیت استراتژیک فردی پیدا می‌کند، نه ملی. دیگر برای این فرد اهمیتی ندارد فوتبال کشور به چه سمتی می‌رود و باید مسؤولیت خود را درست ایفا کند. اکنون هم پس از اینکه پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شد و سپس از این تیم جدا شده و به عنوان سرپرست استقلال، سمت گرفت یعنی مأموریت انجام شده است. اکنون هم پست سرمربیگری تیم ملی جوانان خالی شده و فرصت مناسبی برای تغییر و تحول وجود دارد. باز هم خواهید دید فردی را برای سرمربی‌گری جوانان انتخاب می‌کنند و در هفته پنجم یا ششم لیگ برتر این مربی از سمت خود استعفا داده و مربی تیم باشگاهی می‌شود.

* تیم‌های ملی پایه تأثیر عمده‌ای در آینده‌سازی فوتبال کشورمان ندارند. مهدی قایدی در تیم امید فیکس نبود اما همین بازیکن 9 ماه بعد برای تیم بزرگسالان انتخاب شد. حتی عارف غلامی را برای تیم امید انتخاب نکردند اما اکنون به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شود. از حمید استیلی و فدراسیون بپرسید چه نگرشی وجود دارد که به فاصله 9 ماه بازیکنی که در تیم امید بازی نمی‌کند یا به این تیم دعوت نمی شود، جزو 23 نفر تیم ملی بزرگسالان قرار می‌گیرد.

* قایدی در تیم امید 15 دقیقه بازی می‌کرد اما در استقلال یاری تعیین‌کننده بود که گل‌های زیادی به ثمر رساند و پاس گل‌های زیادی ارسال کرد. استقلال برای وی بازیکن پارتنر خرید. اگر قایدی نباشد شاید دیاباته دیده نشود و بالعکس. عارف غلامی را برای تیم امید انتخاب نکردند اما همین مدافع به ستون خط دفاعی استقلال تبدیل شد و از سوی دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد.

* بهتر است مسولان فوتبال پایه دو کلاس بروند. روی گرمکن‌های برخی از آنها  عبارت استعدادیاب درج شده اما دردآور است استعدادهایی به این شکل را نمی‌بینند. تیم‌های پایه ما رها هستند و باید برای آنها زیربنایی تشکیل شود. آن روز که علی کفاشیان می‌گوید از دوومیدانی آمده و فدراسیون را اجاره می‌کنم و هیچ اتفاقی هم رخ نمی‌دهد، اتفاق‌هایش اینجا مشخص می‌شود.

* فردی شبانه قفل می‌برید، یک نفر از آن محل رد می‌شد و گفت چه می‌کنی؟ جواب داد ساز می‌زنم و صدایش فردا در می‌آید. الان هم یک نفر به علی کفاشیان بگوید صدای حرفش درآمده است. مدام می‌گوییم فردی فوتبالی را برای ریاست انتخاب کنید اما کسی گوش نکرد. از زمان ریاست کفاشیان، بنیان 30 ساله فدراسیون به هم ریخت و اکنون باید یک نفر آن را جمع کند. معلوم نیست چه کسی و چگونه می‌خواهد این فدراسیون را جمع کند اما سر آن دعوا راه‌ افتاده است. اگر فردی بخواهد به این فدراسیون بیاید، باید از کجا آن را درست کند؟ وزارت ورزش که سهل است، اگر فیفا هم ابلاغی به یک فرد بدهد و بگوید آن را درست کن، از کجا باید درست کردن کار را شروع کند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس GB ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    چون اونجا خبری از پودر نبود تو آسیا هم دیدمش راستی چه خبر از گیتاریست دوپینگی که اونم جمع کردید
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    جلال چراغ پور همون بود که بعد باختهای حقارت بار اون کلاهبردار بلژیکی می گفت باز باید بهش فرصت داد!!!!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    این همه حرف زده ورداشتی همین یه جمله شو تیتر کردی. ای کاش همه دقایقو بازی میکرد تا همه سینه چاکهاش میفهمیدن هیچی نیست. پرسپولیس رفت فینال لیگ قهرمانان، این از بس داغونه هنوز خودشو و بقیه تو کف لاییش موندن.
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      حرف حساب بی جوابه
  • كيسه سوز IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    تو هموني نبودي،،كه ميكفتي نظر محمدي رو اصلا بعنوان مربى قبول نداري،و ،يه ماه بعيش شدي كمك مربيش توي سييدرود!!??در ثاني،،حميد استيلي بعد از تيم اميد به كدوم تيم ليك برتري رفت!!??كه اسمش رو كنار مجيدي و مظلومي مياري تا يه وقت كيسه كشا ناراحت نشن!!???در مورد غلامي كه أظهر من الشمس بود كه مشكل اخلاقي داشت و فدراسيون اجازه نميداد دعوتش كنن،،و استيلي خيلي تلاش كرد تا مشكلش حل بشه،،ولى نشد،،هر جند خود حضور غلامي در استقلال شرط مدير برنامه روزبه جشمي كه مدير برنامه مشتركشون بود،براي تمديد روزبه با كيسه كشا بود،،در مورد قائدي ،،بازي اول جلوي ازبك بين نيمه اومد،،،جلوي كره ،،فيكس بازي كرد،،جلوي جين هم دقيقه 60 ،،70 اومد، كه هفت دروازه خالى رو فرستاد سينه آسمون،،وكرنه الان ماهم صعود كرده بوديم و مجبور نبوديم تحليلهاي آبكي شمارو تحمل كنيم!!!!!،جمع اين دقايق فك نكنم بشه15دقيقه!!!! تازه اونم نه اين قائدي،،،،،،قائدي كه در استقلالشم ده دقيقه ده دقيقه بازيش ميدادن!!!! براي حفظ وجهه و آبروي خودتم كه شده،،مصاحبه نكن برادر من!!!!
    • رایان IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      حرف حساب جواب نداره همین بس....
  • هوچیگر CA ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    اسم قایدی که میاد لنگی ها از تونل میان بیرون مگر16 چقدر شما عقده دارید
  • سرباز کوچولو IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    حمید استیلی تو همون نیم فصلی که تو لیگ یازدهم سرمربی پرسپولیس بود، حد و اندازش رو نشون داد. واقعا با چه فکری تیم امید رو به همچین آدمی سپردن؟ منی که خودم پرسپولیسیم برام اظهر من الشمس بود که بازیکنایی مثل عارف غلامی و مهدی قائدی باید تو تیم امید ثابت بازی میکردن. البته امیدوارم تعصبات رنگی باعث گرفتن این تصمیم ها نشده باشه ...
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      قایدی جلوی چین گل خالی هم نزد!!قبلترهاش هم تو تیم امید از باز کردن دروازه میانمار هم عاجز بود اوج هنرش هم تو بازی با پاختاکور دیدیم!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی