نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اول عملکرد اردویی، لازم شد انتخابی در بعضی اوزان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمد بنا و کادر فنی اگر برای معرفی ملی‌پوش بعضی اوزان به جمع‌بندی قطعی نرسند، حتی احتمال دارد مسابقه انتخابی درون اردویی در بعضی اوزان برگزار شود.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در خانه ‌کشتی شهید ابراهیم هادی شروع شد. اکثر ملی‌پوشان و مدعیان اوزان مختلف تیم ملی در مسابقات لیگ ‌برتر، کشتی گرفتند و محمد بنا، بهروز حضرتی‌پور و حبیب‌الله اخلاقی نیز به‌عنوان اعضای کمیته‌ فنی از ابتدا تا انتهای رقابت‌ها، عملکرد کشتی‌گیران را زیر نظر داشتند. هرچند کادر فنی بعد از بررسی عملکرد فرنگی‌کاران در لیگ، اسامی اردونشینان را اعلام کرد ولی بعضی نفرات که در همین رقابت‌ها نتایج قابل قبولی نگرفتند هم مورد اعتماد کمیته‌ فنی و کادر فنی قرار گرفتند تا به‌ شرایط مطلوب و ایده‌آل برسند. مثلاً ملی‌پوشی مثل حسین اسدی هر چند در وزن ‌بالاتر (۷۲ کیلو) به مصاف حریفان لیگ‌ برتری رفت ولی با کشتی ضعیف و سؤال‌برانگیزش مقابل جوان شایسته، آینده‌دار، جسور و جنگنده‌ای به‌نام امیر عبدی (از قم) شکست خورد ولی به‌رغم این شکست در وزن‌ خودش (۶۷کیلو) به اردو دعوت شد تا بتواند مدت‌ها دوری از میادین را با تمرینات مناسب اردویی جبران کرده و دوباره کشتی‌گیری توانمند و مدعی شود. 

سرمربی تیم ملی با دعوت از این کشتی‌گیران هم به نتایج و عملکرد کشتی‌گیران در لیگ توجه داشت و هم اینکه به‌واسطه کسب یک نتیجه ضعیف، اتفاق یا حادثه، قید کشتی‌گیران ملی‌پوش یا مدعی را نزد. محمد بنا با این دعوت و ترفند، بخشی‌ از تدابیر ویژه‌اش برای زیر نظر گرفتن و نحوه انتخاب ملی‌پوشان را به‌ نمایش گذاشت. او نشان داد بلافاصله بعد از یک شکست، همه چیز را نادیده نمی‌گیرد، فرصتی مجدد و مهلتی دوباره به کشتی‌گیران مدعی و ملی‌پوشان می‌دهد. همان‌گونه که سرمربی تیم ملی، بارها تأکید و یادآوری کرده، به‌ دلیل تعطیلی ۸ ماهه کشتی و مهلت کمتر از ۲ماهه تا شروع رقابت‌های ‌جهانی ۲۰۲۰ صربستان، فعلاً ملاک و معیار انتخاب ملی‌پوشان، عملکرد گذشته آنها در جام‌ تختی، قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۰ و قهرمانی ‌جهان ۲۰۱۹ است. سایر نفرات نیز با بررسی عملکردشان در طول برگزاری اردوهای تیم ملی و رویارویی احتمالی با حریفان ‌خارجی در تورنمنت‌های برون‌مرزی، شانس عضویت در تیم ملی را کسب می‌کنند. محمد بنا و کادر فنی اگر برای معرفی ملی‌پوش بعضی اوزان به جمع‌بندی قطعی نرسند، حتی احتمال دارد مسابقه انتخابی درون اردویی در بعضی اوزان برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی