نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ابراهیم قاسمپور: باید برای مدیران شرط مدرک بگذارند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال در مورد شرط مدرک مدیریت برای سرپرستان تیم‌ها در لیگ برتر بیستم گفت: برخی از سرمربیان دارای مدرک مربیگری هم چه گلی به سر تیم‌ها زده‌اند؟! در یک فصل سه باشگاه عوض کردند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال در مورد شرط مدرک مدیریت برای سرپرستان تیم‌ها در لیگ برتر بیستم گفت: به نظرم بهتر است به جای اینکه برای سرپرست تیم‌ها شرط مدرک مدیریت قرار بدهند برای مدیران عامل باشگاه‌ها چنین شرطی بگذارند. چون سرپرست تیم باید کارهای اجرایی مثل رزرو هتل و بلیت هواپیما را انجام بدهد و قرار نیست سیاست‌گذاری کلان برای تیم و باشگاه انجام بدهد. سرپرست اختیار زیادی از خود ندارد که نیازی به مدرک مدیریت باشد.

وی افزود: مدیرعامل باشگاه نیاز به مدرک و تحصیلات مدیریتی دارد زیرا در امر سیاست‌گذاری باشگاه دخیل است و بسیاری از قراردادها را نیز باید منعقد کند. اگر مدیرعامل با بحث‌های علمی و عملی مدیریتی آشنایی داشته باشد، برخی از مشکلات باشگاه‌ها کمتر خواهد شد. شما ببینید چه قراردادهایی با بازیکنان خارجی در برخی باشگاه‌ها امضا می‌شود. حتی گاهی یک دلال لابی‌ می‌کند و با واسطه‌گری بازیکنان خودش را به مدیرعامل یک باشگاه تحمیل می‌کند. مدیرعامل باشگاه باید کار مدیریت انجام داده باشد و مدرک مدیریت داشته باشد. 

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه قرار است فقط سرمربیانی با مدرک حرفه‌ای روی نیمکت تیم‌ها بنشیند، عنوان کرد: اگر اشتباه نکنم این قانون قرار بود حدود سه، چهار سال قبل اجرایی شود اما به نوعی ماست‌مالی شد و رفت. اکنون هم مسئله خاصی نیست و فکر می‌کنم با لابی‌گری حل شود! زمانی که یک ‌فرد وام کلانی از بانک می‌گیرد و وثیقه‌ای نمی‌گذارد و بعد هم پاسخگو نیست و بیت‌المال هدر می‌رود، دیگر نباید از فوتبال خرده گرفت که چرا فردی بدون داشتن مدرک مربیگری، سرمربی شده است. 

قاسمپور در پایان گفت‌: برخی از سرمربیان دارای مدرک مربیگری هم چه گلی به سر تیم‌ها زده‌اند؟! در یک فصل سه باشگاه عوض کردند. اگر خوب نتیجه می‌گرفتند، می‌گفتیم به خاطر نتایج ایده‌آل‌شان بوده اما این افراد با لابی‌گری و دلالی و بدون اینکه کار خاصی کرده باشند، از یک باشگاه به باشگاه دیگری رفته‌اند. برای مسئله مدرک حرفه‌ای مربیگری در این فصل هم راهی پیدا می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی