نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پاری‌سن‌ژرمن – منچستریونایتد؛ شیاطین را به دام بینداز
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پاریسی‌ها در اولین گام لیگ قهرمانان اروپای فصل جدید هم می‌خواهند تلخی باخت در فینال را فراموش کنند هم از منچستریونایتد انتقام حذف دو فصل پیش را بگیرند.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ حساس‌ترین دیدار گروه H لیگ قهرمانان اروپا و بزرگترین نبرد امشب در پارک‌دوپرنس برگزار خواهد شد، جایی که پاری‌سن‌ژرمن فینالیست فصل قبل میزبان منچستریونایتد قهرمان ۳ دوره این تورنمنت خواهد بود. 

پاری‌سن‌ژرمن‌؛ فصل قهرمانی
سرانجام وقتی که کرونا آمد و مسابقات فشرده برگزار شد، پاری‌سن‌ژرمن به بخشی از چیزی که می‌خواست، رسید. توماس توخل تیمش را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا بالا آورد اما آخرین گام کم آوردند. هنوز هم رؤیای ناصر الخلیفی که قهرمانی اروپایی بوده، محقق نشده. با این حال به توخل اطمینان کردند و یک فصل دیگر هم به او فرصت می‌دهند تا در لیگ قهرمانان تیمش را به جام برساند. پاری‌سن‌ژرمن در گروه آسانی قرار نگرفته اما آنها از قدرت‌های برتر فوتبال اروپا هستند و نباید مشکلی بابت صعود داشته باشند. اولین گام و اولین رقیب بزرگ منچستریونایتد است. به نوعی نبرد امشب یک نبرد انتقامی هم خواهد بود. هواداران پاری‌سن‌ژرمن هنوز هم شب تلخی که از منچستریونایتد کام‌بک خوردند را فراموش نکرده‌اند. 

منچستریونایتد؛ بازگشت چندباره اوله
دوران مربیگری اوله‌گنار سولشائر در منچستریونایتد هم دوران خیلی عجیبی بوده. هر وقت تیمش نتیجه‌ای ضعیف گرفت و رسانه‌ها به انتخاب جانشین برای او پرداختند، با نتایجی خوب جبران کرد و جایگاهش روی نیمکت شیاطین‌سرخ دوباره محکم شد. بعد از شکست سنگین و عجیب مقابل تاتنهام، نیوکاسل را هفته گذشته درهم کوبیدند تا با نتیجه‌ای خوب به استقبال لیگ قهرمانان اروپا بروند. منچستریونایتد سال‌هاست در اروپا آن صلابت لازم را ندارد و حتی قهرمانی در لیگ اروپا هم آن چیزی نبوده ک هواداران‌شان دوست داشته باشند. آخرین خاطره خوب‌شان همان شبی بود که پاری‌سن‌ژرمن را در یک‌هشتم نهایی حذف کردند. آیا این فصل یونایتد متفاوتی را در لیگ قهرمانان خواهیم دید؟

آخرین جدال
در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، منچستریونایتد ۳ بر یک پاری‌سن‌ژرمن را در خانه حریف برد تا صعود کند. لوکاکو (۲ مرتبه) و رشفورد برای شیاطین‌سرخ و برنات برای پاریسی‌ها گل زدند. 

آمار بازی
۲) در ۲ نبرد پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد هر تیم یک بازی را برده و هر تیم ۳ گل به حریف زده است. در واقع تنها رویارویی‌شان همان جدال مرحله یک‌هشتم نهایی ۲ فصل پیش بوده. 
یک) فصل قبل پاری‌سن‌ژرمن برای اولین مرتبه به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید که این فینال را به بایرن‌مونیخ با یک گل باخت. 
۳۰) شیاطین‌سرخ مقابل تیم‌های فرانسوی ۳۰ مرتبه بازی کرده‌اند که ۱۶ بازی را برده‌اند، در ۱۱ بازی به تساوی رسیده‌اند و ۳ بازی را باخته‌اند. ۴۳ گل در این دیدارها به فرانسوی‌ها زده‌اند. 
۱۵) یونایتد برای نخستین مرتبه بعد از ۱۵ سال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف تیمی فرانسوی می‌رود. تنها برد خارج ‌از خانه‌شان مقابل فرانسوی‌ها در مرحله گروهی به مارس ۲۰۰۰ مقابل بوردو برمی‌گردد. 
۱۲) منچستریونایتد آمار دفاعی ضعیفی داشته و ۱۲ گل در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر دریافت کرده. کارشان مقابل ستاره‌های خط حمله پاریس سخت خواهد بود. 
۲) بعد از ۷ سال، پاری‌سن‌ژرمن در ۲ بازی نخست فصل پیروز نشد. البته ۷ سال پیش هردو بازی را مساوی کرده بودند، این مرتبه شکست خوردند. 
۲۰۰) ادینسون کاوانی سال‌ها ستاره پاری‌سن‌ژرمن بود. او در ۳۰۱ بازی برای پاریسی‌ها ۲۰۰ گل زد. البته کاوانی مقابل تیم سابقش به میدان نخواهد رفت.
۱۸۹) آندر اِررا مقابل منچستریونایتد تیم سابقش بازی خواهد کرد. هافبک اسپانیایی ۱۸۹ مرتبه در ترکیب شیاطین‌سرخ قرار گرفت و ۲۰ گل زد. 

مصدومان و محرومان
مائورو ایکاردی، خوان برنات و تیلو کرر مصدومان پاری‌سن‌ژرمن هستند که قطعاً به نبرد مقابل یونایتد نخواهند رسید. شرایط مارکینیوس، مارکو وراتی، یولیان دراکسلر و دانیلو پریرا هم نامشخص است. فیل جونز تنها مصدوم منچستریونایتد است که احتمالاً به این بازی نمی‌رسد. 

ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، فلورنتسی، دیالو، کیمپمبه، کورزاوا، اِررا، گِیه، پاردس، دی‌ماریا، نیمار و امباپه
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، تلِس، ماتیچ، پوگبا، ماتا، فرناندس، رشفورد و مارسیال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی