نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کاظم اولیایی: فالوئر زیاد ملاک انتخاب مدیران سرخابی است
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: در باشگاه قرمز و آبی ملاک انتخاب مدیر و دیگر اعضا، فالوئر بی‌شمار است.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ کاظم اولیایی در خصوص اینکه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره سرخابی در اکثر موارد در فضای مجازی انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: بزرگ‌ترین معضلی که ما داریم به خاطر این است که ملاک‌هایی برای ارزشیابی انتخاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره نداریم و همه این انتخاب‌ها سلیقه‌ای شده است. اخیراً نیز جو فضای مجازی باعث می‌شود که مدیران تیم‌ها انتخاب شوند. عده‌ای از این عزیزان که تیم‌هایشان را دوست دارند و سن‌شان بین ۱۵ تا ۲۰ سال است.

وی افزود: همچنین خدا لعنت کند باعث و بانی به وجود آمدن کرونا را که به بی‌تحرکی این عزیزان کمک کرده و اینها در خانه نشسته‌اند و اظهارنظر می‌کنند. از این رو عده‌ای مسؤول نیز با اظهارنظرهای این جوانان پرشور مدیریت باشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند.

مدیر عامل اسبق باشگاه پاس همدان در مورد اینکه یکی از مسؤولان عالی‌رتبه ورزش کشور به خاطر بی‌شمار بودن طرفداران یک فرد در اینستاگرام می‌خواست او را به سمت عضو هیأت مدیره باشگاه دربیاورد، گفت: در یک دوره‌ای برای مشورت با معاون وزیر جلسه داشتم که می‌خواستند اعضای هیأت مدیره را انتخاب کنند. در این جلسه اسم یک عزیزی را که از جوانان پرشور و پرتحرک بود و من نیز او را خیلی دوست دارمف مطرح شد و قصد داشتند او  را عضو هیأت مدیره کنند. بنده تعجب کردم و گفتم این جوان چه تخصص و تجربه‌ای دارد که می‌خواهید او را به عضویت هیأت مدیره باشگاه دربیاورید. محمدرضا داورزنی، معاون وزیر گفت که این فرد اینقدر فالوئر دارد!

اولیایی اضافه کرد: به داورزنی گفتم مسیر بسیار غلطی را می‌روید، متأسفانه یکسری ملاک‌شان این است و من تأکید داشتم که این راه بیراهه است. اگر پروانه باشگاهی را وزارت ورزش می‌دهد، برای پروانه باشگاه نیز شرح وظایف نوشته می‌شود و آدم‌ها باید برمبنای شرح وظایف انتخاب شوند و نه این که بر مبنای دوری یا نزدیکی به آقایان یا فالوئر زیاد در فضای مجازی انتخاب شوند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مدیران بر اساس فالوئر زیاد مدیران انتخاب می‌شوند تأکید کرد: در باشگاه قرمز و آبی ملاک انتخاب مدیر و دیگر اعضا، فالوئر بی‌شمار است. این را از زبان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در جلسه حضوری شنیدم. در آنجا ذکر شد که در جمع ما چند نفر دیگر نیز حاضر بودند و بر این نکته نیز اصرار داشتند. من نیز با توجه به این مسائل جلسه را ترک کردم و گفتم در این شرایط کارشناسی و اظهارنظری نمی‌کنم.

وی در مورد این که غیرفوتبالی‌ها در فوتبال نمی‌توانند اوضاع را بهتر از فوتبالی‌ها در دست بگیرند، گفت: اگر شما میلیاردها تومان ثروت داشته باشید بزرگ‌ترین داروخانه را بزنید به شما اجازه نمی‌دهند که دارو دست بیمار بدهید. حتماً یک متخصص و دکتر داروساز باید در داروخانه باشد. در ورزش و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل مصوبات متضاد مجلس پول کم شده است؛ به طور مثال یک دفعه تصویب کردند از اعتبارات جاری و حتی سرمایه‌های وزارتخانه خرج فوتبال شود و بدین شکل اغلب مدیران غیرفوتبالی وارد این ورزش شدند.

اولیایی اضافه کرد: یک سری بند و تبصره هم در برنامه پنج ساله تصویب کردند که هیچ وجهی به باشگاه‌های حرفه‌ای پرداخت نشود. باید در این طرح یک تبصره می‌گذاشتند که اجازه می‌داد که فوتبال حرفه‌ای از درآمد خود استفاده کند. جلوی درآمد فوتبالی را کاملا گرفتند و هیچ پولی را اجازه ندادند تزریق شود. سرمایه‌دارهایی نیز هستند که وعده می‌دهند که از یک جایی به فوتبال کمک خواهند کرد، از این رو این افراد می‌آیند و این امکان ندارد این پول را دست متخصص ورزش بدهند. می‌گویند پول را ما می‌دهیم نتیجه را ما می‌گیریم و البته غیرمنطقی هم نمی‌گویند.

وی ادامه داد: یک سرمایه‌دار وارد فوتبال می‌شود و یک سراب را به آن نشان می‌دهند و او نیز ۱۵-۱۰ میلیارد خرج می‌کند و بعد پشیمان می‌شود. آن سرمایه‌دار هم زرنگ است و رسید دارد و مدعی دریافت هزینه‌های گذشته خود می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به این که ساختار فوتبال ما معیوب است، اظهار داشت: ساختار فوتبال حرفه‌ای را باید تعریف کنیم که از آن چه می‌خواهیم. ما الان با اساسنامه‌ای فوتبال ایران را اداره می‌کنیم که ۵۰ سال پیش نوشته شده است. فدراسیون‌های آماتور ورزشی در کشور ساری و جاری است. ولی در صورتی که ۲۰ سال است فوتبال ما حرفه‌ای شده، ولی با قوانین آماتوری اداره می‌شود، پس فوتبال ایران حرفه‌ای نخواهد شد.

این مدیر فوتبالی با اشاره به این که بدهکاری‌های باشگاه‌های سرخابی را چه کسی ایجاد کرده، گفت: با تضمین اعلام می‌کنم که آنها می‌توانند فوتبال را اداره کنند همین فوتبالی‌ها هستند. اما در گذشته آقایان نفراتی را آوردند که میلیاردها بدهی را برای این دو باشگاه به وجود آوردند. چه کسی در این مورد جوابگو است؟

وی در پاسخ به این سؤال که شما از نظر هواداران کارنامه قابل قبولی در باشگاه استقلال ندارید، توضیح داد: باید تاریخچه را بیان کند. من ۸ سال در باشگاه استقلال فعالیت کردم. در دوره خدمتم پرافتخارترین دوره ۷۵ ساله باشگاه استقلال را به یادگار گذاشتم. هواداران عزیز وقتی می‌خواهند کری‌ بخوانند؛ عدد ۴ را نشان می‌دهند که ما ۴ دفعه در فینال آسیا بودیم که از این ۴ بار ۲ فینال متعلق به مدیریت بنده بوده است.

اولیایی در خصوص اینکه چرا استقلال به دسته سوم باشگاه‌های کشور سقوط کرد، گفت: درست است، استقلال به دسته سه سقوط کرد و این به دلیل تصمیم غلط مسؤولان فدراسیون وقت بود. فدراسیون وقت در اختیار رقیب ما بود. آقایان تصمیم گرفتند که تیم‌های استان‌ها سهمیه‌بندی بشوند و بعدها نیز خودشان اذعان داشتند که اشتباه کردند. مسابقات لیگ سراسری قدس گذاشتند و ما در این رقابتها قهرمان شدیم و در راس فوتبال کشور قرار گرفتیم. سال بعد در جام حذفی اول شدیم و به عنوان نماینده ایران در جام در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردیم و بنده نیز در مرحله یک چهارم این مسابقات آسیایی تیم را تحویل مدیر بعدی دادم. این موضوع قابل انکار نیست، ‌ تصمیم غلط فدراسیون فوتبال را به حساب کری‌خوانی می‌گذارند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال که با رادیو جوان گفت و گو می کرد، در مورد این که عهده‌دار سمت مدیرعاملی خواهد شد، تصریح کرد: برخی از عزیزان عنوان کردند که اولیایی راه نجات باشگاه استقلال است ولی باید بگویم که راه نجات در ایجاد وحدت و اصلاح ساختار است. من در کاری دیگر مشغول هستم و باید از مدیرانم کسب تکلیف کنم ولی هر کدام از مدیران بیایند قطعا با تجربه‌تر از غیر فوتبالی‌ها هستند. اگر آقایان پا پیش نمی‌گذارند و شرط و شروط می‌گذارند به خاطر این است که ته این بدهکاری معلوم نیست و باید روشن شود. همچنین کسی نمی‌داند خارج از باشگاه چه تعهداتی ایجاد شده، چون به خاطر تخصص این آقایان برای اولین بار در هتل قراردادها نوشته شده است. هر کسی که می‌خواهد مدیرعاملی را بپذیرد نمی‌داند در هتل چه تعهداتی ایجاد شده و هیچ گاه مدیری تعهدات را چشم بسته نمی‌پذیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • {...} IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    فدراسیون لنگی اونموقع هم بوده اما تو هم مقصری کاظم خان
    • مسعود IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      اون سال استقلال در شهر تهران هشتم شد و ۳ تیم اول تهران حق رفتن به دسته یک کشور رو داشتن میشه بگید چجوری حقتونو خوردن البته در ایتکه همواره با رانت و داور نتیجه گرفتید شکی نیست و بد عادت شدید
    • مسعود چی میگی ؟ IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      اون سال از اول لیگ ....... یعنی چی ؟ میگم کاردست لنگیا افتاده بود به همین دلیله خودت هم ندانسته داری حرف من رو تائید میکنی استقلال فصل قبلش قهرمان آسیا شده بود مگه میشه چنین قوانینی؟ مگه اول هرفصل هر قانونی که بخوان میذارن ؟ اما اون موقع زمان تیمسار نو آموز به همراه لنگی های خودی که در جای جای فوتبال نفوذ کرده بودن استقلال تیم پنجم لیگ آزادگان در سال 1371، به مسابقاتی موسوم به لیگ دسته سه ایران فرستاده شد، در حالی که بسیاری از تیم‌های لیگ آزادگان فصل 1371 که در جدول رده‌بندی پایین‌تر از استقلال قرار گرفته بودند، در لیگ دسته اول آزادگان سال آینده (فصل 72-73) هم حاضر بودند و همین، نکته عجیب دیگر این ماجرا بود استقلال در میان 16 تیم تیم پنجم بود نه هشتم البته دروغگویی و تحریف و جعل کار یومیه لنگی هاست و دیگه عادی شده فدراسیون فوتبال برای آنکه تیم های تهران در دسته سوم شرکت کنند به آنها گفتند اگر در لیگ دسته سوم حضور پیدا کنند، فصل آینده می توانند به صورت مستقیم در سوپرجام باشگاههای تهران شرکت کنند و شانس صعود به لیگ دسته اول را داشته باشند. به همین دلیل بود که .... ادامه در کامنت زیر...
    • مسعود چی میگی ؟ 2 IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      ناصر نوآموز رئیس وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرد در آن روزها مدیر باشگاه را تشویق کرده ‌است که استقلال را به دستهٔ سوم ببرد. به گفتهٔ او این کار فایده بزرگی داشت. تیمسار نوآموز در این باره گفته بود:« اگر استقلال به دستهٔ سوم می‌رفت، هر چند سقوطی هم در کار نبود و فقط دسته بندی شده بود اما پس از تغییر قوانین برای افکار عمومی جا می افتاد که تیمهای بزرگ هم ممکن است به دسته های پایین تر سقوط کنند و مهم تر از آن اینکه دیگر هیچ تیمی جرأت نمی‌کرد پس از سقوط از دستهٔ اول بهانه بیاورد. می گفتیم استقلال که دو دوره قهرمان آسیا شده و چندین بار فینال آسیا رفته است رفت به دسته سه و بازی کرد، شما به اندازه استقلال بزرگ هستید که بهانه بیاورید؟ منطق رو دیدید ؟!
    • مسعود IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      پاسخ به الاستقلالی که جرات نوشتنشو اسمشو نداره و هویتشو اسم پرسپولیسیها مشخص میکنه پسرجان این مطالبی که نوشتی مال وبلاگ های اینترنتیه . کپی پیست کردن هنر نیست. منظور از لیگ ، لیگ شهر تهران بود تو اگه اینا رو تو اینترنت خوندی من اونموقع بودم و دیدم. و هیچکدوم از این حرفایی که گفتی درست نیست . همش نوشته بلاگر های استقلالیه.
  • رفیق تتلیتی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    عذر میخوام دوباره حرفامو تکرار میکنم سعادتمند و فتحی و افتخاری که دیگه معرفی نمیخان قبل اونا هم بهرام افشار زاده یکی از مقصرین بی پولی های امروز استقلاله چون با اون قرارداد های مسخره کل بودجه تیم رو به فنا داد یا مثلا همین واعظ آشتیانی با این همه ادعا هیچ کاری برای استقلال نکرد سال ۸۸ بعد از قهرمانی قلعه نویی جوان (نه امیرمافیای الان) آشتیانی به بهانه آوردن مربی با علم فوتبالی برکنارش کرد و یه مربی بسیار ضعیف آورد هواداران هم در استادیوم میگفتن آشتیانی دروغگو. فوتبال علمی ات کو؟؟ کاظم اولیایی که هم که از عوامل سقوط استقلال به دسته ۳ بود الان گزینه شده!! فقط مرحوم خسروانی بزرگ با عشق اومد و تکرارشدنی نیست
  • امید اس اس IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    یا مرحوم خسروانی یا شوالیه فتح الله زاده بقیه خوب نبودن حتی همین اولیایی
  • هوادار قدیمی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    آقای اولیایی هم از جمله مدیرانی بودند و هستند که پای استقلال ایستادند قهرمانی آسیا و ستاره دوم هم (1990-91) با ایشان رقم خورد در دوره ای که ایشان مدیرعامل بودند نه از پول خبری بود و نه ایشان میتوانستند پولی جور کنند چون واقعا به قول خودشان فوتبال و فدراسیون و سازمان تربیت بدنی وقت در اختیار پرسپولیس بود البته آن زمان چنین مافیای دهشتناکی نبود اما بود امیرخان عابدینی پدرخوانده پرسپولیس بود و همه کاره فوتبال و در قضیه دسته سه رفتن استقلال هم واقعا کاری از دست آقای اولیایی برنمی آمد چون پرسپولیس درست مثل حالا حمایت همه جانبه دولتیان را داشت و افرادی مثل عابدینی فقط بحث فوتبالشان نبود ایشان استاندار آذربایجان لرستان خراسان و بعد معاونت وزیر صنایع (محلوجی ) را داشتند و بقول معروف سمبه شان پر زور بود استقلال و هوادارانش و همینطور مدیران استقلالی اش همواره مظلوم واقع شدند آقای اولیلیی هم یکی از همین هواداران است
    • مسعود IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      دوست عزیز که خودتو هوادار قدیمی معرفی کردی اون سال از اول لیگ گفته شد که شرایط رفتن به دسته های مختلف لیگ کشور چیه و سهمیه استانها چجوریه استقلال در لیگ شهر تهران هشتم شد حتی اومدن برای اوردن استقلال به دسته یک پلی اف برگزار کردن بازم باختید بعدش رفتن دنبال عوض کردن قانون و موندن چجوری تیم هشتم تهران رو بیارن دسته یک کشور و تیمای ۳ تا ۷ صداشون در نیاد بلاخره مجبور شدن قانون رو اجرا کنن . اخه چرا دروغ میگید
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    فرار از ماجرای تست دوپینگ منصوریان زمان مدیرعاملی کی رخ داد!!!؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی