نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
با مصاحبه‌های سفارشی، مربی تیم ملی را خراب نکنید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باید به جای مصاحبه‌های سفارشی و بازی‌های ژورنالیستی دوستان فدراسیون‌نشین اجازه بدهند دراگان اسکوچیچ با تمرکز کامل توانایی‌های خودش را در زمین مسابقه نشان دهد.

خبرورزشیتیم‌های ملی؛ تیم ملی خود را برای صعود به جام جهانی‌ و تقابل با حریفانی همچون عراق و بحرین مهیا می‌کند و این روزها یک بازی تدارکاتی هم برابر ازبکستان برگزار کرده است. جالب اینکه در روزهای اخیر موج گفت‌وگوهای سفارشی از بازیکنان تیم ملی که در همه آنها از کلیدواژه کاربلدی اسکوچیچ، حمایت و امکانات سود برده شده آغاز شده و در رسانه‌ها منتشر می‌شود. گفت‌وگوهایی که شاید برخی بازیکنان تیم ملی نیز از مقصد یا حتی محتوای آن نیز بی‌اطلاع باشند اما مصلحت ایجاب می‌کند سکوت کنند!

ماجرا چیست؟ دراگان اسکوچیچ که از بهمن‌ماه سال ۹۸ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، هشت ماه فرصت داشت روی بازیکنان مد نظر خود مطالعه کند. این مربی کروات به واسطه حضور پررنگ در فوتبال ایران شناخت خیلی خوبی از بازیکنان کشورمان دارد و بر همین اساس هم چهره‌های جدیدی به تیم ملی دعوت کرد و موفق شد برابر ازبکستان در دیداری دوستانه به برتری برسد. 

اسکوچیچ پیش از ورود به فوتبال ایران در تیم‌هایی چون ریه‌کا کرواسی، اینتربلوک اسلوونی، العربی کویت و النصر عربستان سابقه سرمربیگری داشت و توانسته بود جام‌های حذفی کرواسی و اسلوونی را فتح کند. ورود اسکوچیچ به فوتبال ایران با تیم ملوان بندرانزلی شکل گرفت و اسکوچیچ در زمان حضورش در انزلی نتایج خوبی کسب کرد و توانست با این تیم به مقام هفتم لیگ سیزدهم برسد که بهترین عنوان ملوانان در لیگ برتر به شمار می‌رود. عملکرد خوب در انزلی زمینه‌ساز ادامه فعالیت اسکوچیچ در فوتبال ایران شد و او پس از ملوان راهی تیم فولاد خوزستان شد ولی نتوانست در اهواز مانند انزلی موفق عمل کند و در دو فصلی که سرمربی فولاد بود به مقام‌های پنجم و دوازدهم رسید و از این تیم جدا شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب هموطنش را به ‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخابی خوب دانست و گفت: «او می‌تواند با ایران به جام جهانی‌ برود.» با این حال نمی‌توان به واسطه یک برد در دیداری دوستانه و آن هم در شرایط کرونایی عملکرد مرد کروات را به درستی ارزیابی کرد. باید به جای مصاحبه‌های سفارشی و بازی‌های ژورنالیستی دوستان فدراسیون‌نشین اجازه بدهند دراگان اسکوچیچ با تمرکز کامل توانایی‌های خودش را در زمین مسابقه نشان دهد. به عبارت بهتر «مُشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    با بقیه کاری ندارم اما بازیکنی مثل شجاع که بعد از مدت ها دعوت میشه و بازوبند کاپیتانی هم میبنده باید سرتاپای مربی رو طلا بگیره. این تعریف ها که چیزی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی