نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اولویت با کیست، هادی، محبی، زارع یا فروتن؟!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقه ‌انتخابی درون ‌اردویی دو وزن تیم ‌ملی کشتی ‌آزاد، فردا در خانه‌کشتی شهید ابراهیم هادی تهران برگزار می‌شود.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ در ۶۵ کیلو امیرحسین مقصودی، امیرمحمد یزدانی، پیمان بیابانی، میثم نصیری، شایان حمزه و مرتضی قیاسی و در ۷۹ کیلو نیز پیمان یاراحمدی، علی سوادکوهی، بهمن تیموری و حمید زرین‌پیکر با دو کیلو ارفاق وزن به مصاف هم می روند تا تکلیف ملی‌پوش ‌جهانی این دو وزن را روشن کنند. مصطفی حسین‌خانی، سعید داداش‌پور، جمال عبادی، مسعود کمروند و محمدصادق فیروزپور مدعیان ۷۴ کیلو نیز بایک هفته تاخیر باهم سرشاخ می‌شوند، تاخیال کادرفنی برای معرفی مسافر بلگراد راحت شود. 

بدون‌شک مربیانی که شبانه‌روز کنار کشتی‌گیران در اردو حضور دارند، از شرایط و وضعیت مدعیان تیم‌ملی، خیلی بهتر مطلع بوده و خبر دارند. ولی آیا می شود پرسید، ملاک و معیار کادرفنی برای تصمیم به برگزاری یا عدم‌برگزاری انتخابی ملی‌پوشان اوزان دهگانه چه‌بوده است. 

اکنون که سخن به اینجا کشید، اجازه دهید بپرسم دلیل عدم‌برگزاری انتخابی سنگین‌وزن چه بوده است؟! کادرفنی برای معرفی ملی‌پوش ۱۲۵ کیلو به جمع‌بندی رسیده‌ که نیازی به برگزاری انتخابی ندیده‌اند؟! اگر دربعضی اوزان فاصله نفراول باسایر مدعیان، کادرفنی را مجاب ساخته، بدون‌انتخابی مسافر صربستان را برگزیند، آیا همان شرایط در سنگین‌وزن هم صدق می‌کند؟! پرویز هادی تنها مدال‌آورجهانی حال‌حاضر سنگین وزن، شاید بیش‌از یک‌سال است در هیچ‌میدانی حتی همین لیگ‌برتر (که دور رفت آن چندروز پیش خاتمه یافت) به‌میدان نرفته، آیا می‌توان اورا نفراول تیم‌ملی نامید؟! یداله محبی ملی‌پوش‌جهانی که سهمیه‌المپیک تیم‌ملی را نیز کسب کرده (هرچند ناپلئونی و باتایید دوپینگ دیگران) ولی عملکردش در رقابتهای‌لیگ، چنگی به‌دل نزد، می‌تواند نماینده کشورمان در بلگراد باشد؟! امیرحسین زارع جوان جسور و جنگنده‌ای که اتفاقاً یکی‌از ستاره‌های قدرتمند یکی‌دو سال گذشته سنگین‌وزن (باسابقه غلبه بر گنو پتریاشویلی نامدار المپیک و جهان) و یکی‌از بهترین‌های همین لیگ‌برتر بود، این‌شانس را دارد دوبنده تیم‌ملی را بگیرد؟! عباس فروتن جوان شایسته‌ای که به‌رغم سبکی وزن و تجربه کمترش نسبت به سایر سنگین‌وزنها، جسارت و جنگندگی را چاشنی فعل خواستن و مبارزه برای رسیدن به‌هدف کرده، می‌تواند امیدوار باشد کادرفنی تیم‌ملی با استدلال منطقی و معقولانه او را تایید یا حذف می‌کند؟! اولویت با کدام یک ازاین مدعیان است؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی