نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آخرین نبرد لیونل مسی با رئال در نوکمپ؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیونل مسی شاید چند ماه دیگر در بارسلونا نباشد و این آخرین ال‌کلاسیکوی او در نوکمپ باشد.

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ نبرد بارسلونا و رئال‌مادرید یعنی ال کلاسیکو در بعدازظهر شنبه، ال‌کلاسیکویی متفاوت از همیشه است. پربیننده‌ترین بازی فوتبال جهان، این بار در نوکمپ و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. 

رونالد کومان سرمربی بارسا از حس عجیبش نسبت به این شرایط می‌گوید: «در این مدل بازیها وقتی در خانه خود بازی می کنید هواداران تقریبا مثل یک یار اضافه عمل می‌کنند، اما این بازی حال و هوای عجیبی دارد. امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم هوادارانمان را کنارمان داشته باشیم.»

اما قسمت جدید سریال ال‌کلاسیکو از یک نظر دیگر هم می‌تواند خاص باشد، اینکه شاید این آخرین باری باشد که لیونل مسی با لباس بارسلونا مقابل رئال مادرید در نوکمپ به میدان می‌رود.

بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ رقابت بین مسی و کریستیانو رونالدو، یک بخش همیشه جذاب از ال‌کلاسیکوها بود. اما حالا سالها از روزهایی که مسی و رونالدو در اوج فوتبال خود رو در روی یکدیگر قرار می‌گرفتند گذشته است. در واقع، رونالدو که کلاً از اسپانیا رفته است و مسی ...، بله مسی هم دلش می‌خواست که تابستان امسال رفته بود و در این بازی حضور نداشت. 

به نظر می‌رسد بارسلونا این روزها تاوان نگه داشتن لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال باشگاه بارسا را بر خلاف میل باطنی این بازیکن می‌دهد. دلیلش این است که عملکرد مسی تا اینجای فصل اصلاً قابل مقایسه با سال‌های قبل نبوده است، به ویژه اگر به باید بیاوریم که او در حرفهایش فاش کرد که کل سال ۲۰۲۰ را به جدایی از بارسا فکر می‌کرده است. 

ستاره آرژانتینی البته بعداً گفت که انگیزه خود را همچنان برای بازی در بارسلونا و کسب موفقیت با کاتالان ها حفظ کرده است اما میان حرف زدن و عمل کردن فاصله زیادی دیده می‌شود. او در ۵ بازی این فصل فقط ۲ گل آن هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و این آمار خیلی پایین تر از عملکرد فرا انسانی او در همه سالهای گذشته است. 

نکته امیدوارکننده برای بارسلونا این است که آنها این روزها به آنسو فاتی ۱۷ ساله و عملکرد خوبش دل‌بسته‌اند و هواداران نیز امیدوارند که بعد از مسی از طریق فاتی دلخوشی‌های‌شان ادامه داشته باشد. برای تیمی که در همه این سال‌ها به لیونل مسی وابسته بوده حالا وقت آن رسیده که راههای دیگری برای رسیدن به موفقیت را امتحان کند و شاید از همین بازی‌ها آنها به فکر روزهای بدون مسی هم باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی