چرا فیفا به عربستان گیر نمی‌دهد؟
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: فیفا یک نهاد کاملا مستقل است و ما هم نتوانسته‌ایم با آن دیپلماسی و روابط حسنه داشته باشیم.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ بیژن ذوالفقارنسب در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و مواضع سختگیرانه فیفا به مسائل فوتبال ما نکته‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* موضوع اساسنامه ما پیچیده شده، وزیر در مجمع شرکت می‌کند در حالی که فیفا می‌گوید شخصیت‌های دولتی نباید در فدراسیون حضور داشته باشند چون فدراسیون باید مستقل از دولت باشد. ایرادات در این زمینه‌ها است والا مفاد کلی تا 90درصد در تمام دنیا شبیه هم است. شبیه اساسنامه تیپ فدراسیون جهانی فوتبال است.

* فیفا روابط دوگانه‌ای را با کشورها دارد. به ما فشار می آورد که باید اقداماتی را انجام بدهیم یا می‌گویند هیچ فرد حکومتی نباید در فدراسیون فوتبال باشد. آیا عربستان سعودی یا امارات هم همینطور هستند؟ اما فیفا چیزی نمی‌گوید.

* ببینید یک معاون وزیر می‌خواهد به مجمع برود چه سروصدایی راه انداختند ولی در همان عربستان 30 نماینده که در مجمع هستند در بدنه حکومت این کشور هستند. چرا به آن‌ها ایراد نمی‌گیرند؟ یکبار اساسنامه آن‌ها را برنگرداندند. برای برخی مسائل نزدیک بود ما را تعلیق کنند و فشارهایی را وارد کردند اما مثلا با عربستان چنین رفتاری نمی‌شود. برای چه این کارها را با ایران می‌کنند؟ چون نمی‌توانیم با فدراسیون جهانی فوتبال تعامل داشته باشیم. فیفا یک نهاد کاملا مستقل است اما آقایان دیپلماسی و روابط حسنه را بلد نیستند. خیلی جاها باید حمایت کنند اما آن‌ها اصلا در جریان نیستند. ما در مجامع بین المللی افرادی را می فرستیم که آگاه به زبان نیستند و خیلی از مسائل را رعایت نمی‌کنند. این است که آن‌ها مدام از ما ایراد می‌گیرند. شما تا به حال شنیده‌اید که یک روز به اساسنامه عربستان یا امارات گیر بدهند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هادی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    چون عربستان چادر سرش می کنه بهش گیر نمی دن.
  • فوتبال پاک IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    آقای دکتر تا کی باید خودمون رو گول بزنیم ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی