نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
حسین فرکی: این همه نابسامانی را در فوتبال به یاد ندارم 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی با ابراز تأسف از شرایط کنونی فوتبال کشور به خبرورزشی گفت: در تمام سال‌هایی که در این فوتبال حضور داشته‌ام، به یاد ندارم شرایط اینقدر نابسامان بوده باشد.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ حسین فرکی مورد احترام جامعه فوتبال قرار دارد. مربی اسبق تیم ملی با ابراز تأسف از شرایط کنونی فوتبال کشور گفت: در تمام سال‌هایی که در این فوتبال حضور داشته‌ام، به یاد ندارم شرایط اینقدر نابسامان بوده باشد. حساب کنید وقتی دو باشگاه بزرگ، پرافتخار و مردمی کشور در آستانه شروع مسابقات مدیرعامل ندارند و از طرفی فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته پرطرفدار ورزشی ماه‌هاست بدون رئیس مانده است، در چه شرایطی قرار داریم. همه ما اخبار مرتبط با فوتبال را پیگیری می‌کنیم و شخصاً چیزهایی را می‌بینم که در چند دهه اخیر سابقه نداشته است. شرایط فوتبال ایران از نظر ملی و باشگاهی هم ناراحت‌کننده است و هم نگران‌کننده!

سرمربی قهرمان لیگ سیزدهم و چهاردهم ادامه داد: این شرایط تأسف‌برانگیز ادامه هم خواهد داشت و دلیلش اداره فوتبال توسط افراد غیرمتخصص است. مدیرانی که از جنس فوتبال نیستند و یا از فوتبال شناخت و آگاهی لازم را ندارند و طبعاً نمی‌توانند دلسوز باشند و خروجی کارشان همینی می‌شود که داریم مشاهده می‌کنیم. از میزان عشق و علاقه مردم به فوتبال، تیم ملی و پرسپولیس و استقلال مطلع هستیم. پس اوضاع و احوال کنونی، برخلاف میل و انتظار آنهاست. فقط می‌توانم ابراز امیدواری کنم این وضعیت تغییر کند. 
فرکی پس از جدایی از باشگاه پیکان همچنان ترجیح می‌دهد به استراحت بپردازد. او در پاسخ به این سؤال که برای آینده چه برنامه‌ای دارد، گفت: در جایی کار می‌کنم که شرایط برایم مناسب باشد. هدف صرفاً کار کردن نیست بلکه کمک کردن و موفقیت است. بنابراین صبر می‌کنم تا اگر فضا برای کار کردن و کمک کردن دلخواه بود، انرژی بگذارم. 

فرکی درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر در اواسط ماه جاری گفت: جامعه در شرایط حاد و بسیار سختی قرار دارد. شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی در کنار مشکلات زندگی افراد باعث شده کام بسیاری از هموطنان تلخ باشد. در شرایطی هستیم که حتی اداره یک مجموعه 20 نفره بسیار سخت شده، چه برسد به اداره یک مجموعه بسیار بزرگ یا حتی اداره یک مملکت اما اعتقاد دارم در این شرایط با رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری مسابقات فوتبال به نفع جامعه خواهد بود. به هر حال خود فوتبال می‌تواند یک سرگرمی برای بسیاری از مردم باشد. من نمی‌دانم دیگران در چه حد و اندازه‌ای ویروس کرونا را جدی گرفته‌اند ولی خودم ماه‌هاست می‌بینم چه تعداد از دوستان، آشنایان، همبازیان قدیمی و...  متأسفانه به خاطر این بیماری ازدنیا رفته‌اند و یا نزدیکان‌شان را از دست داده‌اند. 

او در پایان گفت: ویروس کرونا به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست. همین دو روز قبل ساعت 6 بعدازظهر یکی از نزدیکان که به دلیل مشکل دیسک کمر به بیمارستان مراجعه کرده بود، ساعت 8 شب از دنیا رفت. متأسفانه کار به جایی رسید که نمی‌شود گفت چه کسی مقصر است. میلیون‌ها نفر از هموطنان مشغول کار هستند، مجبورند برای تعیین مایحتاج اولیه زندگی هر روز در سطح جامعه تردد کنند. متأسفانه برخی‌ها نمی‌خواهند صادق‌ترین و مهمترین توصیه پروتکل بهداشتی یعنی استفاده از ماسک را رعایت کنند. من که در دل یا زندگی آنها نیستم، چه بسا بسیاری از افراد که برای خریداری ماسک در مضیقه مالی قرار دارند. تورم و گرانی حتی قشر متوسط رو به بالا را تحت فشار گذاشته است، چه برسد به قشر ضعیف و شخصاً نمی‌دانم چه نسخه‌ای را برای خروج از این وضعیت بحرانی باید تجویز کرد. فقط می‌توانم از هموطنانم خواهش کنم در نهایت وسواس این ماه‌های تلخ و نگران‌کننده را پشت‌سر بگذارند تا انشاءا... واکسن یا داروی مرتبط با ویروس کرونا ساخته ‌و عرصه شود. در خانه ماندن برای در امان ماندن در این وضعیت سخت است و همه ما دچار پژمردگی شده‌ایم اما در هر صورت باید به خداوند توکل داشته و به آینده امیدوار باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی