نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
قلم شما| نگاهی به وضعیت این روزهای استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ارسالی از علیرضا بابک برای بخش «قلم شما» در خبرورزشی

پس از گذراندن اتفاقات تلخ، سرانجام محمود فکری سرمربی استقلال شد. ابتدا قرار بود آندره‌آ استراماچونی و پس از آن الکساندر نوری، جانشین فرهاد مجیدی شوند اما پس از آن که هر دو گزینه منتفی شد، محمود فکری با کش و قوس‌های فراوان جانشین مجیدی شد. نحوه جدایی او از نساجی دردسر ساز بود اما خودش معتقد است مشکلی نیست و حاضر است برای دریافت رضایت‌نامه حتی خانه‌اش را به فروش برساند

کادر فنی محمود فکری

محمود فکری، کادری نسبتا استقلالی را برگزید تا او را در استقلال همراهی کنند. او تقریبا همان تیم فنی خود در نساجی را به استقلال آورد و تنها کسی که در کنار این جمع نبود، وحید رضایی سرمربی فعلی نساجی است. کادر انتخابی او البته انتقاد هایی را در پی داشت: کم‌تجربگی حنیف عمران‌زاده، پرسپولیسی بودن سعید عزیزیان و البته حضور صمد مرفاوی که هواداران رابطه خوبی با او ندارند.

برخی معتقدند فکری زیرکانه عمل کرد و دشمنان احتمالی‌اش را در کنار خود قرار داد تا در فضایی مناسب‌تر بتواند هدایت آبی‌ها را به عهده بگیرد. همین امر البته می‌تواند برای او خطرساز شود و اگر نتایج مناسبی نگیرد، همان افراد آلترناتیوهای نیمکت مربی‌گری هستند.

وضعیت تیم

آبی‌ها تمرینات منظم خود را با محمود فکری آغاز کرده‌اند و شرایط نسبتا خوبی را سپری می‌کنند. اگر چه وضعیت زمین تمرین استقلال کماکان در حد ایده‌آل نیست و مشکلاتی از قبیل نداشتن GPS کماکان گریبان‌گیر آبی‌ها است اما صمد مرفاوی در مصاحبه‌هایش از تمام شرایط اعلام رضایت کرده است. محمود فکری هم گفته است خواسته‌هایش را نه در فضای مجازی بلکه در دیدارهای رو در رو با مدیران بیان می‌کند.

وضعیت نقل و انتقالاتی

به نظر می‌رسد با خرید نادری، زنگ پایان نقل و انتقالات برای آبی‌ها به صدا درآمده و آن‌ها خرید جدیدی نخواهند داشت. البته هنوز تکلیف چند بازیکن روشن نیست.

هروویه میلیچ: طبق خبرهای رسمی از باشگاه استقلال، معوقه‌های او در حال پرداخت است و تا چندروز آینده به ایران بازمی‌گردد.

شیخ دیاباته: باشگاه استقلال اعلام کرده تمام مطالبات دیاباته را پرداخت کرده‌اند و پس از مشخص شدن نتیجه تست کرونا، او به ایران باز خواهد گشت.

مهدی قایدی: به تمرینات آبی‌ها اضافه شده و به نظر نمی‌رسد قصد فروش او را در این مقطع زمانی داشته باشند اما تا زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها باز نشود هر اتفاقی امکان‌پذیر است.

علی کریمی: مغز متفکر آبی‌ها در میانه میدان در دو راهی سپاهان و استقلال است و اگر چه پیشنهاد مالی زردها سنگین‌تر است اما هواداران استقلال امید دارند تا او در کنار آن‌ها بماند. قطعا تمدید با علی کریمی مهم‌ترین اتفاق نقل و انتقالاتی برای استقلالی‌ها است چرا که ارزش او فراتر از یک بازیکن است.

رشید مظاهری: او یکی از بهترین خریدهای آبی‌ها در فصل جاری بود اما مشکل حقوقی‌اش با تراکتوری‌ها دردسرساز شد و حالا آبی‌ها باید منتظر رای کمیته انضباطی باشند.

اگر تکلیف این چند بازیکن مشخص شود ممکن است در روزهای آینده چند بازیکن از جمع آبی‌ها جدا شوند. حضور نادری، میلیچ، زکی‌پور و کریم‌زاده سمت چپ دفاعی این تیم را با ترافیک سنگین مواجه می‌کند و قطعا یک یا دو نفر از بین زکی‌پور و کریم‌زاده از استقلال جدا خواهند شد. احتمال اینکه کریم‌زاده به صورت قرضی از جمع آبی‌ها جدا شود بسیار بالا است. تمدید علی کریمی نیز تعدد هافبک‌های دفاعی را در استقلال زیاد خواهد کرد. حضور همزمان کریمی، ریگی، باقری، مهدی‌پور و خادم‌پور دردسر جدید فکری خواهد بود.

چشم‌انداز آبی‌ها؛ فقط قهرمانی

هواداران استقلال قطعا هیچ بهانه‌ای را از کادر فنی خود قبول نخواهند کرد و چیزی جز قهرمانی آن‌ها را راضی نمی‌کند. دست محمود فکری در انتخاب‌هایش باز بود و او رضایت خود را از شرایط حاکم بر تیم اعلام کرده است. فکری البته به خوبی می‌داند تفکرات دفاعی‌ای که در نساجی داشت نمی‌تواند تضمین‌کننده موفقیت او باشد و هواداران استقلال انتظار بازی‌های هجومی را از او دارند. شاید به همین علت است که در بازی‌های دوستانه، تاکتیک‌ها و آرایش‌های ترکیبی متفاوت را امتحان می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    استقلال شخصیت قهرمانی ندارد
  • با حقارت شرم استقلالی هستم IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    مشکل مکتبه که کثیفه
  • محمد استقلالی IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    ظاهرا قلم آقای علی رضا بابک هم تفاوت چندانی با جناب اردشیر خان لاروده ایی نداره.تا کی خبر ورزشی میخواد به این بازیهای کثیفش ادامه بده؟! صمد مرفاوی هم با محمود فکری مشکل داره، هم توو کادر فنی هست؟!!! اگه آلترنیتیو باشه ک نمیاره کنار دست خودش بشونه!! در ضمن دیاباته ایرانه.حداقل اخبار سایت خودتون رو مطالعه بفرمایید، بعد دست به قلم بشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی