نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
۰ |
۰
سرمقاله| این چند خط را به دقت بخوانید...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

غلامرضا بهروان مشاور سازمان لیگ دیروز گفت هنوز تیمی از ایران مجوز حرفه‌ای نگرفته است. باید پرسید مگر این فوتبال حرفه‌ای است که تیم‌هایش مجوز حرفه‌ای بگیرند؟

خبرورزشی/ علی جوادی؛ فوتبالی که حرفه‌ای باشد، این همه پرونده غیرحرفه‌ای در کمیته انضباطی فیفا دارد و در همه پرونده‌ها شکست می‌خورد؟ فوتبالی که حرفه‌ای باشد، این همه قراردادهای غیراصولی می‌بندد؟ 
مدیران استقلال همچنان مشغول بررسی قراردادهای پیشین هستند غافل از آنکه شکایت شفر، پنجره استقلال را بسته و بازیکنان جدید نمی‌توانند برای استقلال بازی کنند. شکایت استراماچونی هم که روزانه برایش سکه می‌اندازد و بابت هر روز تأخیر، به بدهی ۱/۶ میلیون یورویی اضافه می‌کند. حالا هی دست روی دست بگذارید و بدهی روی بدهی اضافه کنید. 

بوسه شجاع خلیل‌زاده روی پیراهن الریان به سوژه شماره یک فوتبال ایران تبدیل شده است. بوسه‌ای که تمام هواداران را نسبت به بازیکن سابق تیمشان دلسرد کرده است. هوادارانی که گمان می‌کردند متعصب‌ترین بازیکن دنیا، همین بازیکن است اما یک سؤال: آیا نباید بپذیریم که حرفه‌ای هستیم؟ او یک بازیکن حرفه‌ای است. یک قرارداد حرفه‌ای بسته با کلی پول و طبیعی است پیراهن تیمی که به او پول بیشتری می‌دهد را غرق در بوسه کند. 

گفته شده قرارداد محمد نادری با استقلال در شرایطی بسته شده که این تیم رضایت کورتریک بلژیک را برای این انتقال نگرفته است. این هم یک دلیل بزرگ دیگر برای آنکه فوتبال ما بالاتر از سطح حرفه‌ای است. استقلال البته سابقه قرارداد با هلمکه را دارد که مصدوم آمد و قرارداد بست. البته رینالدوی برزیلی هم با رباط پاره تا مرز قرارداد جلو رفت چون مدیران فوتبال ایران دوست دارند اول قرارداد ببندند بعد عیب و ایرادهای خریدشان را بررسی کنند. فوتبال ما اصولاً اعتقادی به کار علمی و حرفه‌ای‌گری ندارد و بعد از هر اشتباه، تصمیم به ترمیم می‌گیرد. 

سعید آذری ادعا کرده فقط به دلیل انتقاد از فدراسیون فوتبال از فعالیت فوتبالی محروم شده چون تشویش اذهان عمومی کرده است. واقعاً این‌طور بود؟ اگر قرار است کسی برای این قبیل اعتراض‌ها از فعالیت فوتبالی محروم شود، آنها که به داوران ما می‌گویند بی‌شرف، چه حکمی باید بگیرند؟ حکم اعدام؟ راستی اصلاً جرأت احضار آنها را دارید؟ صدور حکم، پیشکش.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی