نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ |
۴
هفته دوم لیگ اروپا؛ برنده‌های بزرگ 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به جز ناپولی، تمامی بزرگانی که در لیگ اروپا حضور دارند، در پی کسب دومین برد خودشان در دومین هفته هستند.

خبرورزشی/ لیگ اروپا؛ هفته دوم لیگ اروپا هم امشب برگزار خواهد شد. آرسنال، تاتنهام، میلان و رم بزرگانی هستند که به دومین بردشان فکر می‌کنند، در حالی که ناپولی در پی جبران شکست غیرمنتظره هفته قبل است. 

آرسنال – داندالک‌؛ توپچی‌ها دوباره برمی‌گردند؟
حال و روز توپچی‌ها باز هم خراب شده. دو باخت یک بر صفر مقابل منچسترسیتی و لسترسیتی در لیگ برتر تیم میکل آرتتا را تا رده یازدهم پایین آورده. در لیگ برتر باز هم برای رسیدن به بالای جدول باید جان بکنند. شیرینی بردن دو جام قبل از شروع این فصل رفته و حالا دوباره آرسنال برای رسیدن به ثبات باید تلاش کند. در لیگ اروپا بازی اول را به‌سختی از راپیدوین بردند و حالا به مصاف تیمی که کمتر می‌شناسیمش خواهند رفت. داندالک ایرلند هیچ‌وقت با آرسنال بازی نکرده. این تیم قهرمان لیگ برتر ایرلند است. این نخستین نبرد آرسنال با یک تیم از جمهوری‌ایرلند خواهد بود. داندالک آخرین مرتبه فصل ۱۹۸۳-۱۹۸۲ به مصاف تیمی انگلیسی رفته که لیورپول بود و هر دو بازی را از آن تیم باخت. 

 آنتورپ – تاتنهام‌؛ همکاری کره‌ای-انگلیسی
موردی که در هفته‌های آغازین لیگ برتر این فصل به چشم آمده، هماهنگی هری کین و هئونگ مین سون بوده، ستاره‌های انگلیسی و کره‌ای که یکی با ۸ پاس‌گل و دیگری با ۸ گل صدرنشین جدول پاسورها و گلزنان لیگ هستند. حالا تاتنهام اگر وضعیت دفاعی‌اش را بهبود ببخشد، می‌تواند حتی بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر هم قرار بگیرد. با این حال مسیری طولانی و سخت در پیش است. بارها اشاره شده که ژوزه مورینیو آمده تا برای اسپرز جام بگیرد. لیگ اروپا می‌تواند یکی از این جام‌ها باشد، جامی که آقای ‌خاص با منچستریونایتد آن را برده. بعد از شکست دادن لاسک، باید در بلژیک به مصاف آنتورپ بروند. تیم بلژیکی رقیب تاتنهام برای صدرنشینی خواهد بود. این اولین نبرد دو تیم است اما تاتنهام قبلاً ۱۰ مرتبه مقابل تیم‌های بلژیک بازی کرده که فقط ۳ بازی را برده. آنتورپ هم سابقه ۴ بازی مقابل تیم‌های انگلیسی و ۲ برد و ۲ شکست را داشته. 

میلان – اسپارتاپراگ‌؛ شکست‌ناپذیرها
این روزها میلان هوادارانش را سر ذوق می‌آورد، هم خوب نتیجه می‌گیرد و هم خوب بازی می‌کند. تیم استفانو پیولی صدرنشین سری A است و در لیگ اروپا هم کارش را با شکست سلتیک شروع کرد. در دومین گام، روسونری مقابل اسپارتاپراگ قرار می‌گیرد. ۶ مرتبه پیش از این مقابل اسپارتا قرار گرفته بودند که ۴ برد و ۲ تساوی حاصل کارشان بوده. میلان یکی از معدود تیم‌های مطرح اروپایی است که این فصل هنوز شکست نخورده. اخیراً هم از دو بازی سخت با اینتر و رم سربلند بیرون آمده‌اند. در مقابل لیل در بازی اولش ۴ گل خورد و تلاش می‌کند در سن‌سیرو امتیاز بگیرد. آخرین حضورشان در این ورزشگاه وقتی بود که ۴ فصل پیش در مرحله گروهی لیگ اروپا به اینتر باختند. 

 ناپولی – رئال‌سوسیه‌داد؛ جبران مقابل صدرنشین لالیگا
این نخستین نبرد ناپولی و رئال‌سوسیه‌داد خواهد بود اما نکات جالبی پیش از این دیدار هست که باید به آنها اشاره کنیم. یکی اینکه ناپولی برخلاف انتظار لیگ اروپا را با شکست خانگی مقابل آلکمار شروع کرده، در حالی که آنها فصول قبل در سن‌پائولو تیمی مثل لیورپول را دو مرتبه شکست داده بودند. پارتنوپی اما سری A را خوب شروع کرده و به غیر از باخت مقابل یوونتوس که برای شرکت نکردن در آن مسابقه ثبت شد، همه بازی‌هایش را برده. نکته‌ای که درباره سوسیه‌داد باید اشاره کنیم هم صدرنشینی این تیم در لالیگاست. می‌دانیم که تیم تحت هدایت ایمانول مدعی قهرمانی نیست اما اینکه حالا در هفته هفتم بالاتر از بزرگان صدرنشین هستند، هیجان‌انگیز است. در بازی نخست لیگ اروپا هم ریکا کرواسی را بردند. آخرین رویارویی سوسیه‌داد با یک تیم ایتالیایی به جدال با یوونتوس در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ لیگ قهرمانان برمی‌گردد که ۴-۲ باختند. 

رم – زسکا صوفیه‌؛ جالوروسی و یک جام
سال‌هاست که رم حسرت یک جام دارد. آیا این فصل به حسرت‌شان پایان می‌دهند؟ رم کارش را با پیروزی در سوئیس مقابل یانگ‌بویز شروع کرد. در سری A هم بعد از باخت تلخ هفته اول، ۴ هفته است نباخته‌اند. شرایط بحرانی نیست، ولی ایده‌آل هم نیست. رقیب امشب‌شان زسکا صوفیه بلغارستان است، حریفی که فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ هم در مرحله گروهی لیگ اروپا مقابلش بازی کردند و هر دو بازی را هم بردند. زسکا ۱۷ مصاف با تیم‌های ایتالیایی داشته که فقط دو بازی را برده و ۱۱ بازی را باخته. این تیم پرطرفدار بلغاری که رکورددار قهرمانی در لیگ کشورش هم هست، الان ۱۲ سالی می‌شود به جام نرسیده. در شروع فصل جدید هم از ۱۰ بازی فقط ۳ بازی را برده. زسکا بازی اولش را هم در خانه به کلوژ باخت. در واقع شرایط‌شان بحرانی است و از رم امتیاز می‌خواهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی