نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
علی موسوی: استقلال نباید متکی به یک بازیکن باشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی موسوی پیشکسوت استقلال به خبرورزشی گفت: اول باید از مدیران ایراد گرفت که قراردادهای اینچنینی می‌بندند که هیچ قید وبندی برای حفظ نفرات‌شان ندارد و دوم اینکه باشگاه باید اینقدر بازیکن‌ساز باشد که هر زمان یکی رفت، دو تا را جایگزینش کنند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ علی موسوی، پیشکسوت استقلال درباره اتفاقات اخیر پیرامون جدایی علی کریمی و نگرانی هواداران و مسئولان باشگاه نسبت به این اتفاقات با ما همکلام شد. 

اوضاع استقلال پس از حضور کادر فنی جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟
شرایط خوب است. البته هنوز وضعیت پنجره بسته استقلال روشن نشده که این یک مقدار باعث نگرانی است. اگر این پنجره بسته بماند و فصل شروع شود کار استقلال به مشکل برمی‌خورد. 

چطور؟
خب رقبای اصلی خوب یارگیری کردند و قراردادهای‌شان را هم تقریباً ثبت کرده‌اند و با قدرت وارد لیگ می‌شوند ولی استقلال باید متکی به بازیکنان فصل قبل خودش و البته بدون تعدادی از آنها به مصاف این تیم‌ها برود. الان تا تیم‌های پایین جدولی فصل قبل هم یارگیری کرده‌اند و شرایط‌شان خوب است. 

منظورتان جدایی علی کریمی است؟
به هر حال این ایراد را نباید به علی کریمی گرفت. او بازیکن حرفه‌ای است و دوست دارد برای کسب درآمد بیشتر راهی تیم دیگری شود. گرچه تیم اف‌سی قطر در پایین جدول لیگ قطر است ولی به هر حال این تصمیم شاید برای آینده مالی این بازیکن بوده است. حرف من چیز دیگری است. 

چیست؟
اینکه یک تیم که نباید به یک بازیکن وابسته باشد. اینکه علی کریمی در تیم استقلال بازیکنی مؤثر بود را همه می‌دانیم و دیدیم در لیگ قهرمانان یا در لیگ فصل قبل چقدر در بردها و نایب‌قهرمانی این تیم در لیگ نوزدهم نقش داشت ولی تیم که نباید به یک بازیکن وابسته باشد. رئال‌مادرید فصل قبل در حالی قهرمان لالیگا شد که کریس رونالدو از این تیم جدا و راهی یوونتوس شد و دیدیم که رئال افت نکرد. اینکه بازیکنان خوب در تیم نقش دارند خوب است ولی تیم نباید متکی به یک بازیکن باشد. 

راهکار چیست؟
اولاً باید از مدیران ایراد گرفت که قراردادهای اینچنینی می‌بندند که هیچ قید وبندی برای حفظ نفرات‌شان ندارد و دوم اینکه باشگاه باید اینقدر بازیکن‌ساز باشد که هر زمان یکی رفت، دو تا را جایگزینش کنند. فکر می‌کنم در ایران فقط باشگاه فولاد خوزستان این‌گونه است و با اینکه تقریباً هر ساله بازیکنانی را از دست می‌دهد باز هم کارخانه تولید بازیکنش فعال است و بازیکن جدید به تیم تزریق می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی