جهانی، آسیایی، گزینشی ‌المپیک با یک مسابقه ‌انتخابی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معرفی ملی‌پوشان کشورمان با برگزاری مسابقه‌انتخابی در دستورکار فدراسیون و کادرفنی تیمهای‌ملی قرار گرفته و دیگر هیچ‌یک از نفرات دارای مجوز شرکت درانتخابی، شانس عضویت در تیم‌ملی را از دست نداده و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.  

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ مسابقات‌ انتخابی درون‌ اردویی تیمهای‌ ملی کشتی‌ آزاد و فرنگی کشورمان روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود. پیش ‌از این در دو هفته گذشته و به ‌صورت جداگانه دیدارهای ‌انتخابی ۶۵، ۷۴ و ۷۹ کیلوی کشتی ‌آزاد برگزار شده، امیرمحمد یزدانی، مصطفی حسین‌خانی و علی سوادکوهی به ‌عنوان نفرات ‌برتر و منتخب برگزیده شدند. مدعیان ۱۰ وزن کشتی‌فرنگی و ۷ وزن کشتی‌آزاد هم قرار است روز پایانی هفته‌جاری در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه‌آزادی کشتی بگیرند تا صاحبان دوبنده تیم‌ ملی برای شرکت در پیکارهای ‌جهانی صربستان معرفی شوند. 

به‌رغم اعلام رسمی برگزاری مسابقات‌جهانی ۲۰۲۰ از سوی اتحادیه‌جهانی اما هنوز هم به‌صورت قطعی و نهایی مشخص نیست آیا مسابقات بلگراد در ۳۰ – ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود یا نه؟! همزمان با انتخابی تیمهای‌ملی کشورمان در ۱۵ آبانماه، اتحادیه‌جهانی‌کشتی نیز تصمیم‌نهایی خود مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری این‌رقابتها را به‌صورت قطعی اعلام می‌کند. 

خوشبختانه معرفی ملی‌پوشان کشورمان با برگزاری مسابقه‌انتخابی در دستورکار فدراسیون و کادرفنی تیمهای‌ملی قرار گرفته و دیگر هیچ‌یک از نفرات دارای مجوز شرکت درانتخابی، شانس عضویت در تیم‌ملی را از دست نداده و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.  

اکنون که به‌دلیل تحمیل شرایط‌بحرانی ناشی از شیوع‌کرونا، چرخه‌انتخابی از دستورکار انتخاب ملی‌پوشان خارج شده و انتخابی درون‌اردویی تکلیف را روشن می‌کند، سوال این است که نفر اول این مسابقات‌انتخابی و سایر نفرات شرکت کننده در پیکارهای دو هفته گذشته و دیدارهایی که پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، چه سرنوشتی خواهند داشت؟!

آیا نتیجه این انتخابی برای حضور در مسابقات قهرمانی‌جهان، گزینشی سهمیه المپیک در چین و بلغارستان (در اوزانی که سهمیه نگرفته‌ایم) قهرمانی آسیا و .... نیز نفر اول انتخابی، شانس اول اعزام است یا سایر نفرات هم می‌توانند امیدوار باشند که فرصت حضور در یکی ازاین میادین را خواهند داشت؟!

مثلاً اگر محمدحسین محمدیان در انتخابی ۹۷ کیلوی کشتی‌آزاد اول شد، قرار است در مسابقات‌جهانی صربستان، گزینشی‌آسیایی در چین، گزینشی‌جهانی در بلغارستان و ...... کشتی بگیرد؟! قید علی شعبانی و مجتبی گلیج را می زنیم! یا آنها نیز شانس حضور در بعضی از میادین را دارند؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی