نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
امروز؛ استارت ماراتن لیگ بسکتبال در تهران؛ جدال در شبه‌حباب
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جدال در شبه‌حباب. با گذشت هشت ماه از آخرین مسابقه لیگ برتر بسکتبال‌؛ ۱۶ تیم که چهره‌های مدعی بین آنها کم نیست ماراتنی متفاوت را به خاطر بحران کرونا به‌صورت متمرکز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار می‌کنند. 

خبرورزشیبسکتبال؛ تیم‌های مدعی قهرمانی بسکتبال از امروز با شروع لیگ، در روزهای کرونایی، فصل متفاوتی را تجربه می‌کنند. جدال در شبه‌حباب. با گذشت هشت ماه از آخرین مسابقه لیگ برتر بسکتبال‌؛ ۱۶ تیم که چهره‌های مدعی بین آنها کم نیست ماراتنی متفاوت را به خاطر بحران کرونا به‌صورت متمرکز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار می‌کنند. 

گروه‌بندی ۱۶ تیم لیگ برتری
۱۶ تیمی که برای این فصل اعلام آمادگی کرده‌اند به‌جز مس رفسنجان، آفتاب زاگرس اهواز، جوانان ۲۰۲۰ و آینده‌سازان تازه‌وارد، بقیه تیم‌ها با حداقل تجربه یک دوره حضور آماده شرکت شده‌اند. گروه الف: شهرداری گرگان، نفت آبادان، آویژه صنعت مشهد، اکسون، رعد پدافند هوایی مشهد، شورا و شهرداری قزوین، آفتاب زاگرس اهواز و مس رفسنجان
گروه ب: شیمیدر قم، مهرام تهران، شهرداری بندرعباس، ذوب‌آهن اصفهان، مس کرمان، کوچین آمل (جوانان ۲۰۲۰)، آینده‌سازان تهران و نیروی زمینی

رقابت سنگین گروه الفی‌ها 
با بررسی دو گروه لیگ می‌توان به این نتیجه رسید که در گروه الف مدعیان قهرمانی کم نیستند. نفت آبادان که دو سال پیش در مجموع چهار دیدار فینال برابر شهرداری گرگان قهرمانی لیگ ۹۷ را از آن خود کرد، بدون جذب خارجی با داشتن مهره‌هایی همچون محمد حسن‌زاده، آرن داودی، رسول مظفری، امیر صدیقی و با هدایت دوباره حماد سامری آمده تا قهرمان شود. 
کنار آنها گرگانی‌ها قرار دارند که سال قبل با صدرنشینی لیگ را به پایان بردند اما کرونا مانع قهرمانی‌شان شد، دوباره با حفظ مهران شاهین‌طبع برای سرمربیگری و جذب محمد جمشیدی (بمب نقل و انتقالاتش) در صف مدعیان هستند. تمدید قرارداد بازیکنانی مانند نوید رضایی‌فر، روزبه ارغوان و کیوان ریاعی کنار جذب سینا واحدی و اشکان جعفری دیگر اقداماتی است که شهرداری گرگان انجام داده است. 
تیم‌های آویژه صنعت مشهد، اکسون تهران و شورا و شهرداری قزوین در گروه اول لیگ برتر را می‌توان جزو تیم‌هایی به حساب آورد که با جذب خارجی‌های خوب، با حساب و کتاب آمده‌اند. مس رفسنجان هم با مربی گمنام و بازیکنان خوبی چون اصغر کاردوست، محمدرضا خالقی‌فر، سعید محمدی و وحید اسلامی در ترکیبش نشان می‌دهد که حریف دست و پا بسته‌ای نیست. با حضور این تیم‌ها، دیدارهای گروه اول سخت‌تر و نزدیک‌تر از گروه دوم است. 
گروهی که در آن مهرام جزو مدعیان اصلی به حساب می‌آید. این تیم امسال هم با صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی، محمد اوجاقی، آرمان زنگنه، میثم میرزایی و حامد حسین‌زاده در صف مدعیان است. شیمیدر هم با هدایت مصطفی هاشمی و بازیکنانی مانند مهراد آتشی، ارسلان کاظمی، عماد سلمانی، کلوین آمایو گارد رأس کانادایی و ایلوی وارگاس سانتر ۲۱۲ سانتی‌متری و اهل دومنیکن آماده شده تا حق خود را از لیگ امسال بگیرد. فرزاد کوهیان و شاگردانش در ذوب‌آهن هم در ردیف مدعیان گروه دوم با فرید اصلانی، سجاد مشایخی، محمد ترابی، محمد یوسف‌وند و وحید دلیرزهان آمده است. 

اعلام برنامه مسابقات
با برگزاری پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا و حضور تیم ملی در آن، دیدارهای لیگ برتر تا ۲۳ آبان دنبال می‌شود. در این مدت تیم‌ها دیدارهای هفته‌های اول و دوم را متمرکز در تهران برگزار می‌کنند. حساس‌ترین بازیرا  امروز و فردا دو تیم شهرداری گرگان و مس رفسنجان انجام می‌دهند، به نحوی که محمد جمشیدی، کاپیتان تیم شهرداری می‌گوید: «شناحت خوبی از این تیم نداریم. ولی بازیکنان خوبی جدب کرده است. از آنجا که بازی اول ما هم هست می‌تواند شرایط سختی را حکمفرما کند.»
او شرایط تیم را بسیار خوب می‌داند: «تیم خیلی خوب و جوانی داریم که یک ماه، بسیار سخت تمرین کرد اما نداشتن بازی دوستانه کار ما را مشکل می‌کند. ولی مطمئن باشید با تمام قوا ظاهر می‌شویم و می‌آییم که برنده میدان باشیم. هدفی جز قهرمانی هم نداریم. تنها امیدواریم که در این بازی‌ها کسی کرونا نگیرد.»

امروز 
شهرداری گرگان- مس رفسنجان
نفت آبادان- آفتاب زاگرس اهواز

جمعه ۱۶ آبان
آفتاب زاگرس اهواز- شهرداری گرگان
مس رفسنجان- نفت آبادان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی