نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ولادیمیر آلکنوی روسی با دستیاران ایتالیایی-ایرانی 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فدراسیون والیبال، دستیاران ایرانی سرمربی روسی را هم مشخص کرده: «توماس توتولو دستیار ایتالیایی آلکنو هم کنارش هست و از این نظر بابت عدم تسلط سرمربی به زبان انگلیسی خیلی نگرانی نداریم. البته قرار است دستیاران کولاکوویچ هم کنار آلکنو باشند. در واقع سه، چهار مربی ایرانی به سرمربی کمک می‌کنند.

خبرورزشیوالیبال؛ «آلکنو اصلاً لیست بازیکنان مدنظرش را به فدراسیون نداده است.» این حرف محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال است، بعد از لیست ۲۴ نفره‌ای که چند روز پیش به‌عنوان بازیکنان مد نظر ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی تیم ملی منتشر شد. لیستی با تفکیک پست‌ها؛ سعید معروف، جواد کریمی و علی رمضانی پاسور، امیر غفور، پوریا یلی، شهرام محمودی، بردیا سعادت پشت‌خط‌زن، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، سلیم چپرلی، محمدجواد معنوی‌نژاد و مجتبی میرزاجانپور دریافت‌کننده، سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، رضا عابدینی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، امیرحسین توخته، مهران فیض‌امام‌دوست، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور؛ محمدرضا مؤذن و امین رضوی لیبروهایی بودند که آلکنو همراه برنامه‌اش برای فدراسیون فرستاده است.

این نکته بیشتر بعضی‌ها را متعجب کرده که مربی روسی هنوز نیامده، بازیکنانش را هم انتخاب کرده است اما محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید: «اصلاً این‌طور نیست که آلکنو لیست به فدراسیون داده باشد. این اسامی که از قول آلکنو به عنوان ترکیب تیم ملی مطرح شده، بابت دعوت بازیکنان به اردو نیست و تنها تحلیل وضعیت بازیکنان بود. بازیکنان همان بازیکنان همیشگی هستند که به اردو دعوت می‌شوند. در واقع آنها بازیکنان ملی‌پوش و جوانان هستند و به معنای بسته شدن لیست نیست.»

رئیس فدراسیون والیبال این قضیه را طبیعی می‌داند: «وقتی از یک مربی برنامه می‌خواهند، او با تحلیل وضعیت موجود، برنامه می‌دهد. در واقع آلکنو علاوه بر برنامه‌اش، ضعف و قوت‌های بازیکنان ما را هم نوشته است. این لیست هم اصلاً ترکیب فیکس تیم ملی نیست، بلکه آلکنو عملکرد بازیکنان پست‌های مختلف در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴ لهستان، المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی جهان ۲۰۱۸ جهان را بررسی و تحلیل کرده، ضعف و قوت‌های آنها را در دفاع، دریافت و حمله نوشته است، همین.»

داورزنی معتقد است سرمربی تیم ملی والیبال، لیست اولیه‌اش را بعد از امضای قرارداد می‌دهد: «وقتی با سرمربی قرارداد امضا کردیم او بازیکنان در لیگ ایران و لژیونرها را دقیق‌تر بررسی می‌کند و بعد لیست اولیه نفراتش را می‌دهد که از بین آنها برای رقابت‌ها لیست نهایی را انتخاب می‌کند.»

او بدون تیم بودن سعید معروف و امیر غفور را نگران‌کننده نمی‌داند: «با اینکه سعید معروف و امیر غفور فعلاً تیم ندارند اما مشکلی از این بابت نیست و پیشنهاداتی برای بازی دارند. شک نکنید تکلیف آنها هم مشخص می‌شود و نگرانی از این بابت نداریم.»

رئیس فدراسیون والیبال، دستیاران ایرانی سرمربی روسی را هم مشخص کرده: «توماس توتولو دستیار ایتالیایی آلکنو هم کنارش هست و از این نظر بابت عدم تسلط سرمربی به زبان انگلیسی خیلی نگرانی نداریم. البته قرار است دستیاران کولاکوویچ هم کنار آلکنو باشند. در واقع سه، چهار مربی ایرانی به سرمربی کمک می‌کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی