ارسلان مطهری در قفس توری می‌نوازد؛ گیتاریستی با ملودی گل!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تجمیع شیخ دیاباته و مهدی قایدی با امیرارسلان مطهری مثلثی را در نیم‌فصل دوم لیگ برتر نوزدهم تشکیل داد که تنها تصور حضورشان در میدان مسابقه هر خط دفاعی را نگران می کند. 

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ این روزها خط حمله استقلال خوب گل می‌زند و اگر این موضوع را از طرفداران غیرحرفه‌ای فوتبال هم بپرسید قطعاً جوابی غیر از این به شما نمی‌هند. تجمیع شیخ دیاباته و مهدی قایدی با امیرارسلان مطهری مثلثی را در نیم‌فصل دوم لیگ برتر نوزدهم تشکیل داد که تنها تصور حضورشان در میدان مسابقه هر خط دفاعی را به استرس می‌اندازد. 

ظهور زرد مهاجم
امیرارسلان مطهری در ۲۱ سالگی همراه تیم نفت تهران که بعدها دست از تیمداری در سطح حرفه‌ای کشید وارد دنیای بزرگسالان توپ گرد شد و در همان فصل اول با ۸ گل زده در مجموع ۲۶ بازی برای این تیم زردپوش توانست نوید ظهور یک مهاجم خوب را بدهد. 

فیزیک مطلوب
امیرارسلان مطهری با قدی حدود ۱۸۰ سانتیمتر و وزنی حدود ۷۴ کیلوگرم این روزها با ۲۷ سال سن در نوک پیکان خط حمله استقلال گل‌هایی می‌زند که پیش از این در فوتبال ایران کمتر دیده بودیم. 

مس رفسنجان اسیر پای تخصصی
امیرارسلان مطهری راست پاست و پست تخصصی‌اش فوروارد است و در دیدار با مس رفسنجان توپی که مهدی قایدی مانند هلوی پوست کنده برایش ارسال کرد را با همان پا و سرضرب روانه دروازه سالاری (دروازه‌بان مس) کرد. ضربه‌ای مهارنشدنی، سرکش و محکم به قلب دروازه مهمان استقلال!

فصل جابه‌جایی رکورد
او در اولین دوره ورودش به لیگ بزرگسالان توانست ۸ گل زده در لیگ داشته باشد و پس از آن دیگر موفق به تکرار این رکورد برای خودش نشد تا فصل نوزدهم. او در نیم‌فصل لیگ نوزدهم که در ذوب‌آهن بود در ۱۳ بازی و در مدت زمان هزار و ۱۰۵ دقیقه بازی برای آن تیم اصفهانی در لیگ برتر ۵ گل زد و پس از پیوستن به استقلال موفق شد این رکورد را به ۵ گل در ۱۱ دیدار طی ۵۷۰ دقیقه افزایش دهد و با ۱۰ گل زده در یک لیگ رکورد قبلی‌اش را جابه‌جا کند. 

تازه‌وارد گلزن
مطهری پس از انتقال به استقلال در نیم‌فصل لیگ نوزدهم در اولین بازی‌اش برای این تیم ۹۰ دقیقه در میدان حضور داشت. او روبه‌روی نفت مسجدسلیمان زننده اولین گل تیمش بود تا با گل مهدی قایدی بازی را ۲- یک برنده شوند و ۳ امتیاز حساس بگیرند. 

کنسرت تک‌نوازی گیتار در آزادی
امیرارسلان مطهری که با همان یک گل جای خودش را در دل طرفداران استقلال باز کرده بود در دیدار با پرسپولیس پس از دیدار قبلی باز هم در ترکیب اصلی به میدان رفت و موفق شد هر دو گل تساوی ۲-۲ تیمش را به ثمر برساند. نکته جالب این گل‌ها که استادیوم آزادی را به جوش و خروش وادار کرد شادی گلی بود که مطهری رو کرد و پس از هر گل به نواختن گیتار در ورزشگاه مشغول شد تا کنسرت تک‌نوازی‌اش را به رخ رقبای استقلال به ویژه پرسپولیس بکشد!

استقلالی دوآتشه
او از سال‌ها پیش در تلاش بود تا بتواند از هر روزنه‌ای وارد باشگاه استقلال و تیم محبوبش شود. این مهم در روزهایی که علیرضا منصوریان از نفت تهران به استقلال آمد به اوج خود رسید ولی مطهری که حاضر بود با هر رقمی به تیم محبوبش بپیوندد در نهایت مورد قبول منصوریان قرار نگرفت تا فرهاد مجیدی او را خواست و آبی پوشش کرد. 

 ۳ دقیقه برایش کافی است
مطهری پس از زدن ۳ گل در دو دیدار در ۲ بازی بعدی هم در ترکیب اولیه بود ولی عدم گلزنی روبه‌روی ذوب‌آهن و گل‌گهر او را از ترکیب اصلی دور کرد تا در بازی سوم وقتی در ۳ دقیقه پایانی به میدان برود یکی از دو گل برتری تیمش روبه‌روی صنعت نفت آبادان را به ثمر برساند. او این بار ثابت کرد در زمان کوتاه هم قادر به گلزنی است. 

آخرین گل فصل
مطهری در دور برگشت لیگ نوزدهم دیگر گلی نزد تا بازی با شهرخودرو که در تساوی ۲-۲ با این تیم مشهدی یکی از دو گل را زد. او در آن دیدار هم به عنوان یار تعویضی به زمین رفت و ظرف ۱۶ دقیقه حضور در میدان موفق به گلزنی شد. 

هر ۱۱۴ دقیقه یک گل
مطهری در نیم‌فصل لیگ برتر گذشته در ۱۱ بازی به مدت ۵۷۰ دقیقه در لیگ برتر برای استقلال به میدان رفت و ۵ گل زد تا به‌طور میانگین هر ۱۱۴ دقیقه یک گل برای تیمش زده باشد. 

ظهور دوباره با مس
مطهری در بازی اول لیگ بیستم هم کارش را با گلزنی آغاز کرد. او در مصاف با مس رفسنجان یکی از زیباترین گل‌های این مدت لیگ برتر را زد و مشخص کرد در حضور ۹۰ دقیقه‌ای‌اش در میدان کادر فنی را ناامید نمی‌کند. 

باتجربه در آسیا
مطهری در لیگ قهرمانان آسیا هم بازیکنی باتجربه محسوب می‌شود. این مهاجم در فصول ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ همراه با تیم‌های نفت تهران (دو دوره)، تراکتور، ذوب‌آهن و استقلال در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است. ۳۴ بازی در مدت زمان ۲هزار و ۲۹۲ دقیقه حضور از او یک بازیکن باتجربه در این سطح ساخته است. 

۱۱ گل در آسیا، ۴ گل با استقلال
این بازیکن در آسیا موفق شده ۱۱ بار دروازه تیم‌های مختلف خارجی را باز کند که سهم گلزنی‌اش در تیم استقلال به مراتب جالب توجه است. او ۴ گل هم با پیراهن ذوب‌آهن اصفهان و ۳ گل با لباس نفت تهران در فصل ۲۰۱۵ به ثمر رسانده ولی گل‌هایش در استقلال را در ۳۹۲ دقیقه حضور به ثمر رساند و در قیاس با ۴ گلی که در ۷۲۰ دقیقه بازی برای ذوب‌آهن زد آمار بهتری را از وی برجا می‌گذارد. 

آتشبازی دوباره در ۱۵ دقیقه
مطهری در حضور ۱۵ دقیقه‌ای‌اش در دیدار با الریان ۲ گل از ۵ گل تیمش را زد تا باز هم توانایی‌هایش را به رخ بکشد. تک گل استقلال در باخت ۲- یک به الاهلی و تک گل تساوی یک- یک با الشرطه را هم زد و دیگر مورد وثوق مجید نامجومطلق قرار نگرفت!

فکری مانع جدایی‌اش شد
مطهری پس از دلخوری که از کادر فنی استقلال در دیدارهای لیگ قهرمانان داشت با انتشار متنی خطاب به مجید نامجومطلق قصد داشت از این تیم جدا شود و حتی یکی دو تیم تا پای مذاکره با او هم پیش رفتند ولی با جدی شدن موضوع حضور فکری این مربی از مطهری خواست در استقلال بماند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    یک استقلالی و تاجی واقعی ک با جون و دل داره تلاش میکنههه هیچوقت هم بی ادبی ازش ندیدیم ارزویه هر تیمی داشتن همچین بازیکن با کیفیت متعصب و بی حاشیه ای هست بمونی برامونننن گیتاریستتتت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی