نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۱۵
علی علیپور: خوشحالم در زادگاه رونالدو توپ می‌زنم
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

مهاجم گلزن سال‌های اخیر پرسپولیس به خبرورزشی گفت: دروغ نمی‌گویم. دوست داشتم به تیم ملی دعوت شوم و بتوانم به تیم کشورم کمک کنم. هر فوتبالیستی نه تنها در ایران بلکه در دنیا دوست دارد پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد

خبرورزشی/ مهدی یکتا؛ مهاجم گلزن سال‌های اخیر پرسپولیس در پایان لیگ نوزدهم و قبل از لیگ قهرمانان آسیا از این تیم جدا و راهی باشگاه ماریتیموی پرتغال شد. پس از این جدایی حرف و حدیث‌های زیادی درباره علیپور به وجود آمد اما این مهاجم تصمیم به سکوت گرفت. سکوتی که بالاخره در گفت‌وگو با  خبرورزشی شکسته شد. 

باشگاه ماریتیمو در پرتغال چگونه باشگاهی است. در کدام شهر است؟ از این باشگاه برای مردم بگو. 
ماریتیمو یک تیم محبوب و پرطرفدار است که در جزیره مادیرا قرار دارد. این تیم از قدیمی‌ترین و باثبات‌ترین باشگاه‌های کشور پرتغال است. البته در جزیره مادیرا یک باشگاه دیگر به اسم ناسیونال هم حضور دارد که رقابت این تیم و ماریتیمو یک بازی فوق‌العاده حساس است. این بازی برای هواداران دو تیم بسیار مهم است. 

این دربی چقدر به دربی خودمان و بازی پرسپولیس و استقلال نزدیک است؟
از لحاظ رقابتی شبیه دربی خودمان است و برد و باخت آن خیلی مهم است. طرفداران ماریتیمو به هیچ‌وجه زیر بار شکست دربی نمی‌روند. بازی‌های لیگ برای هواداران ما مهم است اما دربی وحشتناک مهم‌تر! همه بازی‌ها یک طرف و بازی با ناسیونال طرف دیگر. 

می‌گویند هواداران استقلال یا پرسپولیس حاضرند لیگ را بدهند اما دربی را ببرند! آنجا هم همین است؟
البته لیگ هم خیلی اهمیت دارد. به هر حال هواداران پرسپولیس یا استقلال جام می‌خواهند و تحت هر شرایطی توقع قهرمانی دارند. در کنار آن اصلاً دوست ندارند بازی مستقیم با رقیب سنتی را هم ببازند. این یک خواسته مهم است و طرفداران دو تیم طاقت شکست ندارند. در جزیره مادیرا و ماریتیمو هم چنین تفکری وجود دارد. 

هم‌تیمی‌های تو می‌دانند علی علیپور یک گلزن قهار در دربی مهم تهران و ایران بوده است؟
اینجا من دوباره از صفر شروع کرده‌ام اما طبیعی است که اروپایی‌ها یک بازیکن آسیایی را همین جوری نمی‌خرند و با مطالعه زیاد نسبت به این کار اقدام می‌کنند. هرچند خودم دوست دارم به آینده فکر کنم. تلاش می‌کنم در پرتغال اتفاقات خوبی رقم زده و از آبروی فوتبال ایران دفاع کنم. 

البته بازی‌های این فصل هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود و...  
متأسفانه همین طور است. ماریتیمو طرفداران زیادی دارد ولی به خاطر شیوع ویروس کووید ۱۹ بازی‌ها در ورزشگاه خالی و بدون تماشاگر برگزار می‌شود و ما از نعمت بازی در حضور هواداران خودی محروم هستیم. من خودم به واسطه بازی در پرسپولیس عادت دارم بازی‌ها در ورزشگاه پر از تماشاگر برگزار شود و استادیوم‌های خالی اصلاً جالب نیست. فوتبال با تماشاگر قشنگ‌تر می‌شود. امیدوارم این ویروس مهلک هرچه زودتر دست از سر مردم دنیا بردارد. 

تو در جزیره مادیرا محل تولد الگوی خودت کریستیانو رونالدو هستی؟
بله، الگوی فوتبالی من کریستیانو رونالدو است. او در جزیره مادیرا به دنیا آمده و اینجا همه علاقه بسیاری به ستاره یوونتوس دارند. رونالدو یک فوق‌ستاره و افتخار پرتغالی‌هاست. 

چرا شماره ۷۰ را انتخاب کردی؟ شماره ۷ یا شماره دیگری پیشنهاد نشد؟
علاقه من به شماره ۷ متعلق به گذشته است. مدت‌هاست من شماره ۷۰ را می‌پوشم. با توجه به اینکه شماره ۷۰ برای من در تیم محبوبم پرسپولیس خیلی خوش‌یمن بود به همین خاطر از اول همین پیراهن را انتخاب کردم. به هیچ شماره دیگری فکر نکردم چون با این شماره در پرسپولیس خاطرات خوبی به یادگار گذاشتم. ان‌شاءا... بتوانم در ماریتیمو هم با پیراهن شماره ۷۰ خاطرات خوبی از خودم به جای بگذارم و گل‌های زیادی بزنم. 

چند بازیکن خارجی در تیم ‌دارید؟
مثل اغلب تیم‌های پرتغالی بازیکنان خارجی زیادی داریم که کیفیت خوبی هم دارند. 

رابطه‌ات با امیر عابدزاده چطور است؟ نقش مترجم را برایت بازی می‌کند؟
من و امیر دوستان خوبی برای هم هستیم. از زمان بازی در راه‌آهن همدیگر را می‌شناسیم و رابطه خیلی خوبی داریم. جایی که لازم باشد امیر عابدزاده مرا کمک می‌کند و اتفاقاً چند کلمه پرتغالی که در زمین فوتبال کمکم کند به من یاد داده است تا کارم راه بیفتد و راحت‌تر با مربیان و همبازیانم ارتباط برقرار کنم. خوشحالم اینجا در پرتغال یک دوست و هموطن ایرانی را کنار خودم می‌بینم. واقعاً از امیر بابت لطفی که به من داشته و دارد تشکر می‌کنم. 

از شرایط امیر عابدزاده در تیم ماریتیمو و لیگ پرتغال بگو.
امیر عابدزاده دروازه‌بان حرفه‌ای و کاردرستی است که در لیگ پرتغال خیلی معروف شده است اما هنوز به آقای عابدزاده بزرگ نمی‌رسد! البته بنویسید شوخی کردم و امیر واقعاً پا جای پای پدر گذاشته است. او می‌تواند مثل پدرش در فوتبال ایران هم بدرخشد و پتانسیل بالایی دارد. جا دارد از طریق همین تریبون آرزوی سلامتی برای آقای احمدرضا عابدزاده داشته باشم که عمل جراحی سنگینی را پشت ‌سر گذاشت. در خصوص امیر حتماً این نکته را هم بنویسید که در بعضی بازی‌ها که نتیجه به سود ما هم نبوده سیوهای فوق‌العاده‌ای داشته که در رسانه‌های پرتغالی حسابی سروصدا کرده است. 

رابطه‌ات با کارلوس فرناندز ویدیگال سرمربی ماریتیمو چطور است؟
آقای کارلوس ویدیگال مربی مصمم و پرتلاشی در کار خودش است. بی‌وقفه کار می‌کند و من هم با او و کمک‌هایش رابطه خوبی دارم. تلاش می‌کنم انتظارات سرمربی تیم را برآورده کنم. 

چرا هنوز در ترکیب تیم فیکس نشدی؟ سرمربی صحبت خاصی در این رابطه با تو انجام نداده است؟
یک مقدار توضیح آن مفصل است. خُب با آن شرایطی که در پرسپولیس پیش آمد و حرف‌هایی که در مورد من گفته شد می‌خواستند مرا جلوی هواداران قرار دهند. به ناحق گفتند علی علیپور دو ماه زودتر با باشگاه ماریتیمو قرارداد بسته است و...  

این حرفی بود که رئیس باشگاه ماریتیمو زد!
رئیس باشگاه ماریتیمو حرف از صحبت و توافق ضمنی با من زده بود. من وقتی هنوز به پرتغال نرفته بودم چگونه می‌توانستم با ماریتیمو قرارداد ببندم و فکر می‌کنم در این رابطه یک مقدار شیطنت هم چاشنی کار شد. من حتی برای ویزای خودم هم اقدام نکرده بودم چه رسد به آنکه بخواهم دو ماه زودتر قرارداد ببندم. حرف در این رابطه زیاد است اما نمی‌خواهم کسی را ناراحت یا پرسپولیس را دچار حاشیه کنم. اصل بحث ما هم سر بازی کردن من در ماریتیمو بود. من بعد از هفته دوم به تیم ماریتیمو اضافه شدم و قرارداد بستم در حالی که هفته سوم با پورتو بازی داشتیم. متأسفانه‌ ITC من صادر نشده بود تا بتوانم برابر این تیم بزرگ پرتغالی بازی کنم. تیم ماریتیمو هم تا هفته سوم روند خیلی خوبی طی کرده بود. بازیکنان خوبی هم در خط حمله دارد و در حال حاضر دو، سه مهاجم نوک عالی داریم. 

پس رقابت خیلی سخت است؟
بله، پینهو مهاجم ما ۵ گل تا به حال زده است. جوئل هم به پورتو گل زده و مهاجم گلزنی است. یک مهاجم جوان هم داریم که قدرت بدنی بالایی دارد و رقابت سختی با هم برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داریم. من در تمرینات پیش‌فصل هم حضور نداشتم و تازه از هفته سوم به بعد به تیم اضافه شدم. زمان می‌خواهد تا با افکار سرمربی آشنا شده و بتوانم با بقیه هماهنگ شوم. همه این موارد دست به دست هم داده که هنوز فیکس نشوم اما من همیشه برای بازی کردن جنگیدم و الان هم تلاش می‌کنم خودم را به سرمربی تیم نشان بدهم. 

قبل از حضور در پرتغال با مهدی طارمی مشورت کردی؟
بله، برای بازی در لیگ پرتغال با طارمی صحبت و مشورت کردم اما در نهایت خودم تصمیم گرفتم. مهدی یکی از رفقای خوب و صمیمی من است که خیلی هم دوستش دارم. بازی‌های خوبی کنار هم انجام دادیم و هماهنگی خاصی هم با هم داشتیم که برخی اوقات فیلم آن را در صفحه شخصی خودم در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارم. با هم خیلی صحبت کردیم و قسمت این بود که در پرتغال توپ بزنم. 

مهدی هم در پورتو نیمکت‌نشین شده است. او در پرتغال مهاجم شناخته‌شده‌ای است؟
دقیقاً همین طور است. او توانست فصل گذشته آقای گل لیگ پرتغال شود و به همین خاطر هم باشگاه پرافتخار و مطرح پورتو با مهدی قرارداد بست. چند بار با بچه‌های تیم ماریتیمو درباره مهدی طارمی صحبت کرده بودیم و خوشحالم اولین گل خودش برای پورتو را زد و مطمئن هستم موتور گلزنی‌اش روشن شده است. بازی کردن در تیمی مثل پورتو اصلاً آسان نیست و می‌دانم مهدی چقدر تلاش می‌کند تا جایگاه ثابتی در این تیم برای خودش دست و پا کند. 

خانواده را با خودت به پرتغال بردی یا نه؟ 
بله اما خانواده‌ام یک ماه دیرتر به من ملحق شدند. دوری از آنها سختی و دلتنگی‌های خودش را داشت و جا دارد از زحمات همسر عزیزم تشکر کنم که راه طولانی و دشواری‌هایی را متحمل شد تا توانست خودش را به پرتغال برساند. شنتیا پسرم هم یک مقدار از بچه‌های همزبانش دور شده ولی بازیگوشی‌های خاص خودش را دارد. وظیفه خودم می‌دانم از پدر، مادر و برادر عزیزم هم تشکر کنم و دست آنها را از راه دور ببوسم. همین طور خانواده همسرم که خیلی این مدت زحمت‌ کشیدند. از مدیر برنامه‌هایم هم قدردانی می‌کنم که شبانه‌روز تلاش کرد تا لژیونر شوم و همچنین از دوست خوبم محمد نورزاده اولین مربی‌ام تشکر کنم. امیدوارم جواب محبت‌های تک‌تک این عزیزان را بدهم. 

علی علیپور در پرتغال چقدر دستمزد می‌گیرد؟ می‌دانیم می‌توانستی ۱۰ برابر این پول را در قطر دربیاوری. درست است؟
من الان بازیکن ماریتیمو هستم و تمام توجه و تمرکزم روی بازی در این تیم است. البته محض اطلاع بگویم پیشنهادات مالی خیلی خیلی بهتری داشتم اما دلیل جدایی من از پرسپولیس و فوتبال ایران پول نبود. اگر به خاطر پول بود به تیم دیگری می‌رفتم و الان فقط دنبال پیشرفت هستم. 

از کشور قطر هم پیشنهاد داشتی؟
بله اما به خود شما هم قبلاً گفتم نمی‌خواهم در قطر بازی کنم. نه اینکه لیگ قطر مشکلی داشته باشد نه! هدف من از اول بازی در اروپا بود و برای خودم آرزوهای دور و درازی داشتم. به همین خاطر هم به این پیشنهادات پاسخ منفی دادم. 

از شرق آسیا هم پیشنهاد داشتی. درست است؟
گفتم که دوست داشتم در اروپا بازی کنم و الان هم عضو تیم ماریتیمو هستم. تمام فکر و ذکرم بازی در این تیم و پیشرفت است. اول باید در ماریتیمو خوب باشم و گل بزنم تا بعد به تیم‌های بزرگ‌تری بروم. 

فهرست جدید تیم ملی از سوی دراگان اسکوچیچ در حالی اعلام شد که اسمی از تو دیده نمی‌شد. انتظار داشتی دعوت شوی؟
همیشه همه چیز طبق خواسته ما جلو نمی‌رود. شاید تازه به اروپا آمدم یا اینکه هنوز نتوانسته‌ام در پرتغال جا بیفتم ولی وظیفه خودم می‌دانم به نظر آقای اسکوچیچ احترام بگذارم. من همیشه سعی کردم این احترام به سلیقه سرمربی تیم ملی را سرلوحه کارم قرار دهم و شما هم خوب می‌دانید زمان آقای کی‌روش هم به نظر ایشان احترام گذاشتم. حالا هم همه تلاش خودم را انجام می‌دهم که با گلزنی در لیگ پرتغال در آینده نظر مثبت آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را جلب و پیراهن تیم ملی را بر تن کنم. 

در ایران برخی رسانه‌ها نوشتند وقتی ساسان انصاری دعوت می‌شود علی علیپور هم به خاطر کارنامه سال‌های اخیرش در پرسپولیس می‌توانست به تیم ملی دعوت شود؟ البته ساسان انصاری به دلیل بیماری کرونا خط خورد و...  
برای ساسان انصاری دوست خوبم آرزوی سلامتی می‌کنم. رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی همیشه به من لطف داشته و دارند اما هر بازیکنی دعوت می‌شود یک ملی‌پوش است. ما همگی باید از تیم ملی حمایت کنیم چون موفقیت تیم ایران در حال حاضر از هر چیزی مهم‌تر است. 

به هر حال تو دوست داشتی به تیم ملی دعوت شوی اما...  
بله، دروغ نمی‌گویم. دوست داشتم به تیم ملی دعوت شوم و بتوانم به تیم کشورم کمک کنم. هر فوتبالیستی نه تنها در ایران بلکه در دنیا دوست دارد پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد اما سرمربی تیم ملی هم تلاش می‌کند بهترین‌ها را انتخاب کند. من باید خوب تمرین کنم و ان‌شاءا... در لیگ پرتغال خودم را بهتر و بیشتر نشان بدهم. مطمئن باشید تقدیر دست خداست. اگرخوب باشم ان‌شاءا... دعوت خواهم شد. این یک هدف بزرگ برای من است و اصلاً به همین خاطر هم به اروپا آمدم. آقای اسکوچیچ هم سعی می‌کند بهترین‌ها را انتخاب کند. 

حتماً می‌دانی رقیبان بزرگی هم در تیم ملی داری. از سردارآزمون و مهدی طارمی بگیر تا کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و حتی مهدی قایدی!
همه بازیکنانی که اسم بردید لایق، شایسته و فوق‌العاده‌اند. با بیشتر این بازیکنانی که دعوت شده‌اند همدوره‌ای یا هم‌تیمی بودم. دوستان خوبی برای هم هستیم ولی به هرحال رقابت هم وجود دارد و این از زیبایی‌های دنیای فوتبال است. مشکلی هم با رقابت کردن ندارم چون معتقدم پیشرفت با رقابت حاصل می‌شود. البته برای من اول رفاقت مهم است و بعد رقابت. 

دوست داری درباره پرسپولیس صحبت کنی یا نه؟
ترجیح می‌دهم حرفی نزنم که تیم پرسپولیس خدای ناکرده از ناحیه صحبت‌هایم وارد حاشیه شود. خوشحالم پرسپولیس توانسته با شایستگی به فینال آسیا صعود کند و همه ما باید کمک کنیم این تیم در آرامش به قهرمانی برسد. 

تفاوت تو با بقیه بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند این بود که قراردادت با این تیم تمام شده بود. به عنوان بازیکن آزاد تصمیم گرفتی بروی. توضیحی می‌دهی؟
شاید یک روز مفصل در این رابطه صحبت کنم اما الان ترجیح می‌دهم روی کار خودم تمرکز کرده و برای تیم محبوبم پرسپولیس آرزوی موفقیت کنم. من در مورد خودم حرفی نمی‌زنم اما همه بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند برای این تیم خیلی زحمت‌ کشیدند. پرسپولیس هم البته به هیچ بازیکنی وابسته نیست. این رفت و آمدها در تیم‌های بزرگ حتی در دنیا هم طبیعی است. هرچند خیلی حرف‌ها در این رابطه دارم ولی ترجیح می‌دهم سکوت کنم و حالا که نیستم با سکوت خودم با پرسپولیس کمک کنم. 

البته عیسی آل‌کثیر جانشین تو در پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و نشان داد خرید خوبی برای این تیم بوده است؟
من بابت محرومیت عیسی آل‌کثیر خیلی ناراحت و متأسف شدم. او یک شادی ساده انجام داد و متأسفانه شش ماه محروم شد. حق او محرومیت شش ماهه نبود. عیسی آل‌کثیر فوتبالیست زحمتکشی است که با سختی به این نقطه رسیده است. واقعاً خیلی سخت است که شش ماه این‌جوری محروم شوید و امیدوارم باشگاه در این شرایط او را تنها نگذارد. آل‌کثیر الان بیشتر از همیشه به حمایت باشگاه و سایر دست‌اندرکاران نیاز دارد. 

وحید امیری هم که در اصل یک هافبک است پس از جدایی تو مجبور شد در خط حمله بازی کند. در این رابطه صحبتی نداری؟
وحید امیری یک فوتبالیست باکیفیت است. تکنیک خوبی دارد و با دوندگی بی‌امان می‌تواند فضای خوبی برای مهاجم بغل دستی خودش فراهم کند. البته پرسپولیس مهدی عبدی را هم دارد. فراموش نکنید عبدی گل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را به النصر زد. 

همان‌طور که گفتی مهدی عبدی بچه محل تو هم در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت و هرگاه به زمین آمد گل زد. او برابر سایپا هم موقعیت‌های خوبی داشت که تبدیل به گل نشد. عبدی همیشه تو را الگوی خود معرفی می‌کند. آیا او می‌تواند یک علیپور دیگر برای پرسپولیس و فوتبال ایران باشد؟
مهدی عبدی بازیکن خوب و باکیفیتی است. او پس از مدت کوتاهی که در نساجی تمرین کرد به تیم پرسپولیس آمد و یک مرتبه تصمیم گرفت جدا شود اما من مانع شدم. 

جداً؟!
بله، در آن مقطع آقای ایرج عرب مدیرعامل تیم و آقای نبی دبیرکل فعلی فدراسیون فوتبال عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود. از این دو بزرگوار و همین طور آقای امام وردی خواستم مهدی عبدی را در پرسپولیس نگه دارند. محمد نورزاده بچه محل و دوست مشترک ما هم شاهد است. می‌توانید از این عزیزان بپرسید که دلم نیامد مهدی از پرسپولیس جدا شود. 

چون بچه محل تو بود؟
بله، هم بچه محل من بود و هم می‌دانستم از چه توانایی‌هایی برخوردار است. شاید کمتر کسی برای هم‌پُستی خود چنین کاری کند و جای منتی نیست چون می‌دانستم مهدی عبدی موفق می‌شود. ان‌شاءا... به آنچه استحقاقش را دارد برسد. 

در بازی اول پرسپولیس مقابل سایپا موقعیت‌های خیلی خوبی را از دست داد. انتقاداتی هم متوجه مهدی عبدی شد. فکر می‌کنی فشار و توقع بالای گلزنی روی دوش این جوان سنگینی می‌کند؟
پرسپولیس و همه تیم‌های بزرگ چنین جوی دارند. مهدی هم تجربه خوبی از سال گذشته دارد و می‌داند این فشارها همیشه بوده است. باید تمرکزش را روی کار خودش گذاشته و خیلی به حواشی توجه نکند. خدا را شکر به تازگی به جرگه متأهلین پیوسته و از این بابت به مهدی عبدی و خانواده محترمش تبریک می‌گویم. 

تو هم جزو بازیکنانی بودی که خیلی زود ازدواج کردی. فکر می‌کنی ازدواج زودهنگام به سود بازیکنان حرفه‌ای باشد یا نه؟
من به جرأت می‌گویم به نفع آنهاست. یک بازیکن حرفه‌ای باید تغذیه و استراحت مناسب داشته باشد. زندگی متأهلی به زندگی ورزشی یک فوتبالیست هم نظم و انضباط می‌دهد و برای مهدی هم آرزوی خوشبختی دارم. 

راستی اوقات فراغت خودت در پرتغال را چگونه سپری می‌کنی؟ تفریح و سرگرمی غیرفوتبالی‌ات چیست؟
معمولاً یا مشغول تمرین هستم که زودتر به تیم برسم ولی اگر فرصت یا اوقات فراغتی باشد اول تمرین زبان انجام می‌دهم. تلاش می‌کنم با تقویت زبان خودم ارتباط بهتری با مربیان ماریتیمو و همبازیانم برقرار کنم. در کنارتمرین و مطالعه زبان با شنتیا پسرم هم بازی می‌کنم و اغلب کنار خانواده هستم. متأسفانه به خاطر مشکلات بیماری کرونا کمتر می‌توانیم همراه با خانواده بیرون برویم. 

و به عنوان سؤال آخر فکر می‌کنی پرسپولیس بتواند پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را جشن بگیرد؟
پرسپولیس هواداران فوق‌العاده‌ای دارد. طرفدارانی که تحت هر شرایطی از تیم محبوب خود حمایت می‌کنند و الان هم همین طور است. این پرسپولیس توانایی‌های خود را نشان داده و شک نکنید باز هم در لیگ مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. به شخصه از ته دل آرزو می‌کنم پرسپولیس بتواند برای پنجمین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده و دل هواداران پرشمارش را شاد کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .،. IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    به امید رفتنتون ب تیمای بزرگ تر
    • نوید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      اینایی که رفتن پرتقال و تو لیگ پرتقال بازی می کنن چقدر با کیروش بستن
    • .،. IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      گلم اولا پرتقال نه پرتغال ثانیا ربط به کیروش و مربی نداره سبک بازی تو لیگ پرتغال با لیگ ایران مشابه هست فقط پرتغال سطح بالا تری داره و معتبر تره ضمنا بهترین سکو پرتاب به پنج لیگ معروف(انگلیس،ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه) لیگای پرتغال هلند، و بعد اوکراین و روسیه و... هست یعنی هرکی بخواد تو این لیگا بره با کیروش بسته؟ یا لژیونرهایی که الان تو بلژیک هستن با ویلموتس بستن؟
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    ممنونیم ازت علیپور جان بابت تمام زحماتی که کشیدی ان شا الله که‌دراروپا بدرخشی
    • علیرضا سپاهانی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      خوشحالم که علیپور از پرسپولیس جداشد
  • شمسعلی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    پس از خبر از رونالدو یا همون پنالدو نداری ک چقد خوشحاله تو داری تو کشورش بازی میکنی اقای همیشه متعجب .علی جان جدا از کل کل ارزو میکنم پرچم کشورت رو بالا ببری تو کشور غریبه و تو ترکیب تیمت جابیفتی
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    کیفیت تو در حد همون راه آهن ه هر وقت فیکس شدی اونوقت بگو بخاطر اسم پرسپولیس یکم پیشرفت کردی وگرنه فونبالیست مثل تو در هرکوچه ایران بیست تا هست
    • ناشناس IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      اسم چند تاشون رو بدید بگیریم برا تیممون!!! حخخخ
  • آنالیزور پرسپولیسی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    نمیدونم چرا ولی به دلم افتاده علیپور و بیرانوند خیلی زود برمیگردن پرسپولیس! ولی خدا کنه اشتباه کنم و ماجراجویی اروپایی این دو تا جوون خیلی زود تموم نشه
    • .،. IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      ایول البته علی بیررو نمی دونم ولی به دل من افتاده علیپور دیر یا زود یه تیم درست حسابی در حد اسپورتینگ میره!!
    • آنالیزور پرسپولیسی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      ایشالا
  • آرمانی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    فک کنم این ی مصاحبه خیالی باشه یعنی سوال جواب از خود خبرنگاره
  • تتلیتی وحشتناک باهوش SE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    لیگ درپیتی پرتغال بازی کردن پز دادن داره!؟
  • حسین IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    تو هم که رفتی پرتغال بابت سلامتی ورزش کنی.
  • امیر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    داداش اون شهری که هستی کمربندی هم داره !!!! نیسون آبی چی داداش!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی