منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در بازی‌های دوستانه فوتبال در قاره سبز، تیم‌های ملی ایتالیا، آلمان و پرتغال موفق به کسب پیروزی شدند، فرانسه باخت و اسپانیا و هلند مساوی کردند.

خبرورزشی/ تیم‌های ملی؛ در چارچوب دیدارهای دوستانه فوتبال ملی، چهارشنبه شب چندین بازی در نقاط مختلف اروپا برگزار شد.


در مهمترین بازی دوستانه چهارشنبه شب که در ورزشگاه یوهان کرویف شهر آمستردام برگزار شد، تیم ملی هلند مقابل میهمان خود تیم ملی اسپانیا به تساوی یک-یک بسنده کرد. کانالس در دقیقه ۱۹ گل نخست بازی را برای اسپانیایی‌ها زد و در دقیقه ۴۷ فان‌دی‌بیک گل تساوی را برای هلند به ثمر رساند.

تساوی اسپانیا و هلند در آمستردام


در یکی از این بازی‌ها که در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، تیم ملی کشور میزبان موفق شد میهمان خود استونی را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد. برای ایتالیا که در این بازی با ترکیبی کاملاً متفاوت به میدان رفته بود، گریفو در دقایق ۱۴ و ۷۵ از روی نقطه پنالتی، برناردسکی در دقیقه ۲۷ و اورسولینی در دقیقه ۸۶ از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند.

برتری قاطع ایتالیا برابر استونی


در بازی همزمان که در ورزشگاه ردبول آرِنای شهر لایپزیش برگزار شد تیم ملی آلمان مهمانش جمهوری چک را با تک گل دقیه ۱۳ والداِشمیت شکست داد.

پیروزی اقتصادی آلمان برابر چک


تیم ملی بلژیک نیز در دیداری خانگی مقابل سوئیس با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید که هر دو گل این تیم را  باتشوایی در دقایق ۴۹ و ۷۱ زد. تنها گل سوئیسی‌ها را هم مهمدی در دقیقه ۱۲ به ثمر رساند.

برتری خفیف بلژیک برابر سوئیس


در یکی از پرگل‌ترین بازی‌های دوستانه چهارشنبه شب تیم ملی پرتغال در شهر لیسبون میهمان خود تیم آندورا را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد. نتو در دقیقه ۸، پائولینیو در دقایق ۲۹ و ۶۱، سانچس در دقیقه ۵۶، گارسیا در دقیقه ۷۶ (گل به خودی)، رونالدو در دقیقه ۸۵ و ژوائو فلیکس در دقیقه ۸۸ گلزنی کردند. رونالدو که در این بازی از ابتدای نیمه دوم به جای پدرو نتو به میدان رفت، با گلی که زد شمار گل‌های ملی خود را به ۱۰۲ افزایش داد و بیش از پیش به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی به‌عنوان برترین گلزن فوتبال ملی جهان نزدیک شد.

بی‌ررحمی پرتغالی‌ها در بازی دوستانه؛ رونالدو اختلافش با دایی را کمتر کرد


غیرمنتظره‌ترین نتیجه در میان بازی‌های دوستانه چهارشنبه شب بدون شک نتیجه مصاف خانگی تیم ملی فرانسه با تیم ملی فنلاند در ورزشگاه استادوفرانس شهر پاریس بود که در آن فرانسوی‌ها با نتیجه ۲ بر صفر تن به شکست دادند. فورس در دقیقه ۲۸ و والاکاری در دقیقه ۳۱ گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

تسلیم فرانسه در خانه مقابل فنلاند


در دیداری که پیش از این مسابقات برگزار شده بود هم تیم‌های ملی ترکیه و کرواسی در ورزشگاه وودافون آره‌نای شهر استانبول به مصاف هم رفتند که این بازی پرگل با تساوی ۳-۳ خاتمه یافت. توسان در دقیقه ۲۳ از روی نقطه پنالتی، توروک در دقیقه ۴۱ و اوندر در دقیقه ۵۸ برای ترکیه گلزنی کردند و بودیمیر در دقیقه ۳۲، پاشالیچ در دقیقه ۵۳ و برکالو در دقیقه ۵۶ گل‌های کروات‌ها را به ثمر رساندند.

دیدار تیم‌های ملی ترکیه و کرواسی


نتایج دیگر بازی‌های دوستانه مهم چهارشنبه شب به شرح زیر است:

یونان ۲ - قبرس یک
آلبانی ۲ - کوزوو یک
لیتوانی ۲ - جزایر فارو یک
مالت ۳ - لیختن‌اشتاین صفر
مونته‌نگرو صفر - قزاقستان صفر
رومانی ۵ - بلاروس ۳
بلغارستان ۳ - جبل‌طارق صفر
دانمارک ۲ - سوئد صفر
لوکزامبورگ صفر - اتریش ۳
لهستان ۲ - اوکراین صفر
اسلوونی صفر - آذربایجان صف

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی