بوسنی - ایران، در سکوت و سرمای سارایوو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی ایران امشب در یک بازی دوستانه به مصاف بوسنی می‌رود، در حالی که هوای سارایوو این روزها سردتر شده است.

خبرورزشی/ تیم‌های ملی؛ تیم ملی کشورمان در سومین اردوی آماده‌سازی برون‌مرزی خود امروز دومین بازی تدارکاتی را برابر تیم بوسنی و هرزگوین برگزار می‌کند. بازی نخست تیم ملی برابر ازبکستان در تاشکند بود و بازی دوم برابر تیم مالی در ترکیه که بهرغم سفر ملی‌پوشان به شهر آنتالیا به خاطر شیوع ویروس کرونا در میان اعضای تیم حریف لغو شد.

کاروان تیم ملی یک‌شنبه شب از تهران راهی استانبول شد و دوشنبه شب از ترکیه به بوسنی رفت. تیم ملی سه‌شنبه شب یک جلسه تمرینی نسبتاً پرفشار را در سارایوو برگزار کرد. آخرین تمرین نیز از ساعت ۲۱ دیشب به وقت تهران آغاز شد و حدود ۳۵ دقیقه به طول انجامید.

سرمای بوسنی غافلگیرکننده نبود
 
دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی می‌دانست در این مقطع سال اروپا سرد می‌شود و بخش پشتیبانی برای همه اعضای تیم گرمکن و لباس گرم به بوسنی برده ‌است. در اولین شب اقامت ملی‌پوشان دمای هوای سارایوو به نزدیک صفر درجه سانتی‌گراد رسید و همه سر صبحانه بازیکنان دربارة سرد شدن ناگهانی هوا صحبت می‌کردند. امیر عابدزاده، صادق محرمی و در نهایت علی کریمی سه‌شنبه‌شب به محل اردوی تیم ملی رسیدند. محرمی که کمی به زبان کروات‌ها تسلط پیدا کرده با سرمربی تیم ملی احوالپرسی گرمی انجام داد. عابدزاده هم به خاطر عملکردش در لیگ پرتغال امیدوار است امشب دروازه‌بان اول تیم ملی در بازی برابر حریف اروپایی باشد. عارف غلامی و مهدی قایدی با علی کریمی در خصوص شرایط تیم جدیدش در قطر و مسائلی از این دست صحبت می‌کردند.

سفیر بعد از بازی با ملی‌پوشان دیدار می‌کند
بعد از انحلال یوگسلاوی سابق، ایران از جمله اولین کشورهایی بود که استقلال بوسنی را به رسمیت شناخت و کشورمان روابط حسنه‌ای با این کشور دارد. رضا قلعه‌خان سفیر ایران در سارایوو در تماس با مسئولان تیم ملی آمادگی سفارتخانه کشورمان را برای هرگونه کمکی به اعضای تیم ملی اعلام کرد. قرار شده بعد از بازی تدارکاتی ملی‌پوشان دیداری بین مسئولان سفارتخانه و اعضای تیم ملی صورت بگیرد اینکه ملی‌پوشان به محل سفارت بروند یا سفیر به اردوی تیم ملی هنوز مشخص نیست.

مصاحبه رسانه‌های بوسنی با اسکوچیچ
در دو روز گذشته تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور بوسنی با سرمربی کروات تیم ملی درباره بازی تدارکاتی امروز مصاحبه کردند. اسکوچیچ برای رسانه‌های بوسنی از این نظر هم سوژه است که تا اوایل دهه ۹۰ میلادی کشورهای کنونی کرواسی و بوسنی در کنار اسلوانی، مقدونیه، کوزوو، صربستان و مونته‌نگرو همه کشور واحدی به نام یوگسلاوی بودند و هنوز اشتراک فرهنگی، گفتاری و... زیادی میان مردم این هفت کشور وجود دارد و دراگان در بوسنی احساس غریبی نمی‌کند. سرمربی تیم ملی درباره هدف از انجام بازی تدارکاتی برابر بوسنی گفت: در مرحله آماده‌سازی هستیم تا بتوانیم از بازی‌های باقی‌مانده در گروه خود در آسیا نتایج مورد نظر را کسب کنیم و فرصت صعود مجدد به جام جهانی‌ برای تیم ملی ایران فراهم شود. بازی با تیم خوب بوسنی می‌تواند محک جدی برای ما باشد.

تیم ملی جمعه ریکاوری می‌کند، شنبه حرکت
 
بازی تدارکاتی تیم ملی ساعت ۲۰:۳۰ امشب به وقت تهران آغاز می‌شود و حضور تماشاگر در ورزشگاه ممنوع اعلام شده است. ملی‌پوشان بعد از بازی به هتل محل اقامت خود برمی‌گردند. فردا جمعه بازیکنانی که بیشتر از ۶۰ دقیقه بازی کرده باشند ریکاوری می‌کنند و سایر نفرات یک جلسه تمرین انجام می‌دهند. تیم ملی فرداشب هم در سارایوو اقامت خواهد داشت و صبح شنبه عازم ترکیه می‌شود و پس از انتظاری کوتاه‌مدت در فرودگاه استانبول به تهران سفر می‌کند. ملی‌پوشان احتمالاً شنبه‌شب در پایتخت خواهند بود و بازیکنان تیم‌های شهرستانی با پروازهای صبح یک‌شنبه به شهرهای مورد نظر سفر می‌کنند تا در اختیار تیم باشگاهی‌شان باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی