گروه‌های ۳ و ۴ لیگ ملت‌های اروپا؛ نبردهای نفسگیر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پرتغال و فرانسه در گروه ۳ و آلمان و اسپانیا در گروه ۴ لیگ A ملت‌های اروپا، رقابت تنگاتنگی برای صعود دارند.

خبرورزشی/ لیگ ملت‌های اروپا؛ رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا از امشب از سر گرفته خواهد شد و چند روز حساس در پیش خواهیم داشت، چراکه در همین ماه مسابقات به پایان می‌رسد. امشب تیم‌های گروه‌های ۳ و ۴ در پنجمین دیدارشان به مصاف هم خواهند رفت. 

 گروه ۳‌؛ فینالِ فینال
نبرد پرتغال - فرانسه در لیسبون از نبرد قبلی هم حساس‌تر خواهد بود. فینالیست‌های یورو ۲۰۱۶ که در نبرد قبلی موفق نشدند دروازه یکدیگر را باز کنند، هر دو ۱۰ امتیاز گرفته‌اند و اگر تیمی در این دیدار پیروز شود، تقریباً صعودش به دور نهایی لیگ ملت‌ها را حتمی خواهد کرد. خروس‌ها بعد از ۱۲ بازی در دیدار قبلی که دوستانه بود، مقابل فنلاند شکست خوردند. شاید این شرایط برای دیدیه دشان نگران‌کننده باشد، چراکه اعتراف کرده برخی بازیکنانش مثل پل پوگبا و آنتوان گریزمن کاملاً آماده نیستند. از طرفی پرتغال با کریستیانو رونالدو حال خوبی دارد. سلسائوی اروپا ۱۰ بازی است که نباخته. CR۷ هم با توجه به اینکه در ماه قبلی گل نزد، برای گلزنی در بازی مهم مقابل فرانسه انگیزه دوچندانی دارد. او به علی دایی نزدیک و نزدیک‌تر شده و فقط ۷ گل با اسطوره فوتبال ایران فاصله دارد. فرانسه و پرتغال تا امروز ۲۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که خروس‌ها ۱۸ بازی را برده‌اند و سلسائوی اروپا ۶ مرتبه برنده و ۲ بازی هم مساوی شده است. 

 سوئد به مصاف کرواسی خواهد رفت. دو تیم فرصتی برای صدرنشینی و صعود ندارند اما نمی‌خواهند به لیگ B سقوط کنند. بازی قبلی را کرواسی ۲ بر یک برد. بلیزرها وضعیت باثباتی ندارند. بعد از ۲ برد در ماه قبل، مقابل فرانسه باختند و شانس صعودشان از بین رفت. چند روز پیش هم مقابل ترکیه متوقف شدند. شرایط سوئد از کرواسی بدتر است. سوئدی‌ها از وقتی مسابقات فوتبال از سر گرفته شده فقط در یک دیدار دوستانه مقابل روسیه برنده شدند و ۵ بازی دیگر را باختند. شاید حتی پایان لیگ ملت‌ها پایان کار یانه اندرسون هم باشد و مربی دیگری در یورو ۲۰۲۰ روی نیمکت‌شان بنشیند. کرواسی در دیدارهای رودررو مقابل سوئد ۴ برد داشته و فقط یک مرتبه شکست خورده. 

گروه ۴‌؛ یک بلیت و سه تیم
اسپانیا، آلمان و اوکراین به ترتیب با ۷، ۶ و ۶ امتیاز، همگی شانس صعود به دور نهایی را دارند. اوکراین با شکستِ اسپانیا معادلات گروه را برهم زد. حالا باید به مصاف آلمان بروند که در بازی رفت مقابلش شکست خوردند. اوکراین با صعود به یورو ۲۰۲۰ که هدف آندری شوچنکو بود، روزهای خوبی را سپری کرد تا اینکه کرونا آمد و روی این تیم تأثیر گذاشت. با از سرگیری مسابقات، اوکراین فقط دو برد مقابل سوئیس و اسپانیا داشته که همان‌ها هم باعث شد تا شانس صعود داشته باشند اما در دیگر دیدارهای رسمی و دوستانه مقابل اسپانیا، فرانسه، آلمان و چند روز پیش مقابل لهستان، شکست خوردند. در سوی مقابل یواخیم‌ لو در آلمان همچنان در حال ایجاد تحول و دعوت بازیکنان جوان است. آلمان از سپتامبر ۲۰۱۹ شکست نخورده که ۱۱ بازی می‌شود. مانشافت نمی‌خواهد قبل از دیدار مقابل اسپانیا شانس برای صعود از بین برود. ژرمن‌ها هیچ‌گاه مقابل اوکراین بازنده نبوده‌اند، ۴ مرتبه برده‌اند در ۳ بازی به تساوی رسیده‌اند و مجموعاً ۱۴ گل به این حریف زده‌اند. 

 اما اسپانیا به مصاف سوئیس خواهد رفت که در بازی قبلی با یک گل شکستش داد. تیم لوئیس انریکه با باخت مقابل اوکراین شرایط خودش را سخت کرد. اگر آن بازی را برده بودند، امشب می‌توانستند صعودشان را به دور نهایی جشن بگیرند. لاروخا اگر سوئیس را در بازل شکست دهد، سرنوشتش دست خودش خواهد بود. اسپانیا ماه پیش بعد از ۱۵ بازی شکست خورد. در کل وضعیت ماتادورها خوب است اما سوئیس بعد از کرونا هنوز پیروز نشده. ۴ باخت و ۲ تساوی که در لیگ ملت‌ها بوده‌اند، حاصل کارشان در این مدت بوده. شانسی هم برای صعود از گروه نخواهند داشت و فقط در پی جلوگیری از سقوط‌شان به لیگ B هستند. آمار دیدارهای اسپانیا و سوئیس هم جالب است. ۲۱ بازی، ۱۶ برد برای اسپانیا، ۴ تساوی و یک برد برای سوئیس که پیروزی‌شان در جام جهانی ۲۰۱۰ بوده است. اسپانیا در این ۲۱ بازی موفق شده ۴۷ مرتبه مقابل سوئیس گل بزند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی