چگونه مکمل‌های ورزشی تقلبی را  از اصلی تشخیص دهیم؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در این مطلب روش‌های تشخیص مکمل اصلی از مکمل تقلبی را به شما آموزش می‌دهیم. در پایان این مقاله دید بازی به این موضوع خواهید داشت.

خبرورزشی/ ورزش و سلامتی؛ به دلیل گستردگی بازار مکمل افراد سودجو به دور از تمام موازین اخلاقی و قانونی اقدام به تولید و توزیع مکمل‌های قلابی در بازار می‌کنند و باعث اعمال هزینه های زیاد بر افرادی می‌شوند که از این مکمل ها استفاده می‌کنند.

از همه مهمتر این است که این امر گاهی سبب می‌شود با سلامتی و جان انسانها بازی شود، زیرا مکمل بدنسازی همانند غذا در ارتباط مستقیم با فیزیو لوژی و سلامت انسان است و اگر کوچک ترین مشکلی در کیفیت محصول وجود داشته باشد، خسارت های جانی جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

روشهای تشخیص مکمل اصلی از مکمل تقلبی

برای تشخیص مکمل اصلی از مکمل تقلبی باید به نکات ویژه ای توجه داشته باشید. در ادامه به معرفی این نکات می‌پردازیم.

برچسب مکمل

اولین روش تشخیص مکمل اصلی از مکمل تقلبی برچسبی است که بر روی محصولات میزنند و شما می توانید از طریق کد محصول مشخصات آن را بدست بیاورید.

با فرستادن کد ۱۶ رقمی روی برچسب به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲می توانید  اطلاعات محصول را بدست آورید.  اگر این اطلاعات با نوع و مدل محصول همخوانی داشت، مکمل مورد تایید است.

درپوش

در پوش یکی دیگر از روشهای تشخیص مکمل اصلی از مکمل تقلبی است. درب محصولات اصلی  مرغوب و با کیفیت است و داخل درب پوشش کاغذی دولایه به حالت شبکه ای منظم است که دقیقا داخل درب قرار گرفته است(البته تمام محصولات این ویژگی را ندارند).

روکش آلومینیومی مکمل

روش دیگر تشخیص روکش آلومینیومی نازک با لوگوی شرکت بر روی درب داخلی مکمل بدنسازی است. این لایه در مکمل اصلی بسیار منظم و بدون لبه های اضافه است و جنس مرغوبی دارد.

هولوگرام

هولوگرام  و لوگوی محصول را با نمونه اصلی آن در سایت خود محصول مقایسه کنید. برچسب شبنم را نیز با یک اپلیکیشن بارکد خوان تست کنید.

کیفیت بسته بندی

کیفیت بسته بندی محصول بسیار مهم است. کاورهای بی کیفیت و نامنظم، فونت و ترتیب اشتباه نوشته‌های یکی از روشهای تشخیص مکمل اصلی از مکمل بدنسازی است.  تاریخها و کد های روی محصول باید منظم و خوانا باشند و براحتی بتوان آنها را  استعلام کرد.

به هیچ وجه محصولی را که بسته بندی خرابی دارد ( به طور مثال قوطی و یا کاور بی کیفیت و یا سوراخ است)  خریداری ننمایید.

اگر پودر یا مکملی که در بسته بندی وجود دارد، بو و طعم شدید و زننده‌ای دارد یا بصورت سفت و گوله گوله درآمده است را خریداری نکنید.

کانال خرید

دقت کنید که از چه کانالی مکمل بدنسازی را خریداری می نمایید. اگر قرار است مکمل را از سایت، مغازه، شرکت یا داروخانه  خرید کنید، تمامی آنها باید معتبر و دارای مجوز فروش یا نمایندگی محصول (اگر در کشور وجود دارد)باشند. محتویات داخل مکمل مانند شکل، وزن وطعم آن باید با مشخصات روی آن یکی باشد.

مقایسه قیمت

یکی دیگر از روشهای تشخیص مکمل اصلی از مکمل تقلبی مقایسه قیمت است. مکمل های تقلبی معمولا با قیمتی پایین تر از قیمت خود شرکت به فروش میرسند.

با توجه به این موارد می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی