نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کارنامه قضاوت‌های محمدحسین زاهدی‌فر برای استقلال‌
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمدحسین زاهدی‌فر از سوی کمیته داوران برای قضاوت حساس روز جمعه تیم‌های فولاد و استقلال در اهواز انتخاب شد که این موضوع با اعتراض استقلالی ها مواجه گشت.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ استقلال با محمدحسین زاهدی‌فر بیشتر خاطرات خوش دارد تا تلخ ولی هواداران این تیم نسبت به داوری‌های زاهدی‌فر حس خوبی ندارند! زاهدی‌فر از سال ۲۰۱۲ به جمع داوران بین‌المللی وارد شد و از همان سال در لیگ برتر دوازدهم کارش را با سوت زدن در مصاف نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز آغاز کرد. زاهدی‌فر از فصل شانزدهم به سطحی از تجربه دست یافت که کمیته داوران قضاوت دیدارهای تیم‌های بزرگ اعم از استقلال را به او بسپارد و از همان سال‌ها تا به حال ۱۲ بار دیدارهای آبی‌پوشان تهرانی را سوت زده است.

آمار مثبت زاهدی‌فر برای استقلال

محمدحسین زاهدی‌فر تاکنون ۱۲ بار برای استقلال قضاوت کرده که از این تعداد استقلالی‌ها در ۸ مسابقه با برد زمین را ترک کرده‌اند. ۳ بار تن به تساوی داده و تنها یک بار طعم شکست با سوت این مرد مشکی‌پوش را در خاطر دارند.

اولین دیدار؛ اولین تساوی

دیدار رفت استقلال و ماشین‌سازی در لیگ شانزدهم با سوت این داور با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. مسابقه‌ای در چارچوب هفته یازدهم که ۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شد و محسن حسینی ابتدا با گل به خودی دروازه خودشان را باز کرد و سپس محسن کریمی دومین بار برای استقلال گل زد. در آن مصاف فرناندو با دریافت کارت قرمز در دقیقه ۷۴ از زمین بازی اخراج شد.

دومین مصاف‌؛ دومین تساوی

استقلال در هفته بیستم و در دیداری که در خانه روبه‌روی سیاه‌جامگان برگزار می‌کرد با سوت زاهدی‌فر به دومین و آخرین تساوی‌اش با سوت این داور دست یافت. سیاه‌جامگان در تهران با تک‌گلی که امید ابراهیمی از روی نقطه پنالتی برای تیمش زد، یک تساوی ۱-۱ ارزشمند به دست آورد.

سومین مصاف‌؛ اولین برد

در همان فصل دیدار برگشت دو تیم ماشین‌سازی و استقلال باز هم با سوت همین داور قضاوت شد! دیداری در چارچوب هفته بیست‌وسوم که البته تیم منصوریان سرحال‌تر از دور رفت ۳ بر صفر برنده از زمین بیرون رفت. دوم اسفند سال ۱۳۹۵ استقلال با گل‌های علی قربانی، مجتبی حقدوست و امید نورافکن به استقبال بهاری دل‌انگیز رفت.

چهارمین مسابقه‌؛ برد دوم

سپاهان در همان لیگ شانزدهم و در هفته سی‌ام با سوت زاهدی‌فر به استقلال باخت. ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ استقلال با دو گل جابر انصاری و فرشید باقری در استادیوم خانگی‌اش سپاهان را ۲ بر یک شکست داد.

پنجمین دیدار؛ تنها شکست

چهارم مهر سال ۱۳۹۶ تنها روزی است که استقلال تاکنون با سوت زاهدی‌فر تن به شکست داده است. سایپا در ورزشگاه خانگی‌اش با یک گل از سد تیم استقلال گذشت. ۲۶ مرداد ۹۶ روز تلخی برای استقلال قعرنشین بود که البته روزبه شاه‌علیدوست هم با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۴+۹۰ از زمین اخراج شد.

ششمین رویارویی‌؛ برد سوم آبی‌ها

زاهدی‌فر در رشت باید دیدار سپیدرود مقابل استقلال را سوت می‌زد. ۴ مهر ۱۳۹۶ در هفته هشتم لیگ هفدهم. استقلال با هدایت مک‌درموت با دو گل جابر انصاری و داریوش شجاعیان حریفش را شکست داد.

هفتمین مسابقه‌؛ باز هم پیروزی

۲۷ مهر سال ۱۳۹۷ یک سال پس از آخرین قضاوت زاهدی‌فر، این داور باید سوت دیدار سایپا و استقلال در چارچوب هفته نهم لیگ هجدهم را می‌زد. بازی که در پایان با گل‌های محمد دانشگر و وریا غفوری ۲ بر یک به سود تیم شفر تمام شد.

هشتمین مصاف‌؛ پنجمین برد

استقلال در خانه همنام خوزستانی‌اش هم با این داور برنده شد. ۴ آذر ۱۳۹۷ در هفته سیزدهم استقلال با سوت زاهدی‌فر و گل روح‌ا... باقری یک بر صفر برنده به تهران برگشت.

نهمین مصاف‌؛ تساوی در مشهد

در تاریخ ۲۲ آذر همان سال استقلال در خانه پذیرای تیم مشهدی شهرخودرو بود. دیداری که در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم حاصلی بهتر از تساوی صفر- صفر نداشت. یک بازی کسل‌کننده و کم‌افت و خیز که البته تنها حاشیه‌اش خطای پنالتی روی اللهیار صیادمنش بود که زاهدی‌فر آن را تشخیص نداد ولی کارشناسان داوری معتقد بودند پنالتی بوده است. صیادمنش در همان دیدار در دقیقه ۵۹ جای روح‌ا... باقری به میدان رفت و با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۸۹ از زمین بازی اخراج شد.

دهمین مسابقه‌؛ برد جنجالی ۹۸ دقیقه‌ای

۲۳ فروردین سال ۱۳۹۸ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر هجدهم استقلال در خانه سپاهان مهمان بود. این تیم ابتدا در اواخر نیمه دوم توسط علی کریمی به گل رسید ولی داور کاملاً اشتباه، گل سالم را مردود اعلام کرد تا بازی برای دقایقی متوقف شود. جنجال و اعتراض‌ها به قدری بود که به نظر می‌رسید بازی قطع شود ولی استقلالی‌ها با حملات زیادشان در نهایت توسط پاتوسی در دقیقه ۸+۹۰ به گل برتری رسیدند.

یازدهمین مصاف، هفتمین برد

این داور تا آبان سال ۱۳۹۸ دیگر برای استقلال سوت نزد و سرانجام سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ استقلال برای دیدار با صنعت نفت آبادان با این داور به میدان رفت و یک برد شیرین ۵ بر صفر را کسب کرد. در آن دیدار دانشگر، دیاباته، قایدی، غفوری و میلیچ گل‌های استقلال را زدند.

دوازدهمین مصاف‌؛ جنجالی‌ترین سوت

اما آخرین و دوازدهمین دیداری که زاهدی‌فر برای استقلال سوت زد همان دیداری بود که در صحنه برخورد دست کی‌روش استنلی به توپ در محوطه جریمه سپاهان، فریاد استراماچونی به آسمان بلند شد. خطای دستی که استقلالی‌ها معتقد بودند از کره ماه مشخص بود ولی داور، کمک اولش و داور پشت دروازه‌اش آن را ندیدند! شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ بازی در نقش جهان اصفهان برگزار می‌شد. دیداری که در پایان با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. گل‌های استقلال در آن دیدار را مهدی قایدی و شیخ دیاباته زدند ولی سوتی که زاهدی‌فر در آن صحنه نزد، جنجالی‌ترین صحنه داوری در لیگ نوزدهم را رقم زد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    واقعا این شد تحلیل و مدرک پاکی زاهد ریاکار!؟ اگر کارش پاک و صادقانه بود باید حداقل تعداد بردها و گل های زده تاج بیشتر بود........
    • تاجی US ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      داور بدی نیست ولی معلومه که لهش گفتن و میگن چیکار کنه . اون بازی های برده هم تاج تیم بزرگیه و واسه بردن میره تو زمین داور هم نمیتونست تاج رو متوقف کنه وگرنه میکرد
  • شکارچی تاریکی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    این همون داوری هست پارسال که با دومتر قد هند کیروش استنلی رو نگرفت گل دوم شله زرد هم آفساید بود قطعا نمیتونست طبیعی باشه و کاری کرد استقلال به صدر نره!! دو فصل پیش هم تو بازی استقلال شهرخودرو (پدیده سابق) گل صحیح صیادمنش رو آفساید گرفت پنالتی رو اسمائیلی نگرفت بازیکن شهرخودرو اخراج نکرد و... باعث شد ما از مدعیان عقب بیفتیم دو فصل پیش در اصفهان هم گل صحیح کریمی رو مردود کرد کلی سابقه داوری های یه طرفه علیه استقلال داره و ضعیف ترین داور ایرانه
  • تیم مظلوم لنگ IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    من این متنو کپی کردم مجددا میگم دوباره شروع دسیسه های پاپامسعود علیه استقلال اون از بازی اول با مس رفسنجان که دوتا پنالتی و یه کارت اشتباه به ضرر استقلال گرفتن اینم از الان که داور استقلال سپاهان پارسال رو گذاشتن که اون هند تاریخی رو نگرفت تابلو بود اون وسط یه چیزی یا اتفاقی افتاده البته سپاهان درست مثل لنگه فقط فرقش اینه که فدراسیون پشتشونه آقا دست از سر تیم ما بردارید
  • ......... IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    بازی سپاهان داورو خریده بودن
  • محمدطاها IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    میگم به نظرم اصلا مهم نیست داور چ کسی باشه چون به هر حال همه‌ داورهای لیگ حداقل یه بار به ضرر استقلال سوت زدن تیم ما باس آنقدر خوب و قوی باشه و هر بازی برای برد به زمین بره تا اینگونه اشتباهات داوری تأثیری تو نتیجه بازی نداشته باشه و کار به اما و اگر داور نکشه..زاهدی فر هم یکی از داوران خوب لیگه‌ به هر حال یه اشتباهی کرد سروقتشم خیلی گفتیم ولی دیگه باس تمومش کنیم نمیشه بگیم دیگه نباید واسه تیم ما قضاوت کنه والا!!!
  • Omid US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    Esteghlalyha davary mikhahand ke davar barayeshan 6 ta penalty begirad
    • اُِمُِیُِدُِ اُِسُِ اُِسُِ IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      ببین برادر من هم اسم هستیم خیلی جالبه ولی این داور سابقه خراب داره
  • کیسه کش منفور US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    حالا که استقلال هر کاری که دلش میخواهد از بازیکن دزدی تا قرارداد های خارج از عرف ۱۰ میلیارد به بالا و ووووووووووو انجام میدهد و کسی هم جرئت اعتراض به این هوچیگران دروغگو را ندارد بگذارید داورها یشان را هم خودشان انتخاب کنند که فردا پس فردایی اگر قهرمان نشدند که صد در صد پرسپولیس این اجازه را بهشان نمیدهد دیگر غر نزنند و وزیر وزیر نکنند
    • محمد استقلالی IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      حتما شجاع جان بازیکن ما بود ک ۱۲۰ میلیارد واسه تمدید میخواست!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی