نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دستخط آندره‌آ استراماچونی استقلال را نجات می‌دهد؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه

اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال می‌گوید که حکم مربوط به پرونده آندره‌آ استراماچونی ۱.۳ میلیون یورو بوده و این مربی ۲۰۰ هزار یورو هم دریافت کرده است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره وضعیت پرونده آندره‌آ استراماچونی اظهار داشت: مبلغ مربوط به این شکایت ۱.۳ میلیون یورو به همراه پنج درصد جرایم دیرکرد است و البته مبلغ دو تا سه میلیونی که گفته می‌شد، نیست. متأسفانه برخی اطلاعاتی از پرونده نداشتند و اظهارنظر می‌کردند که بلافاصله پس از صدور رأی محکوم می‌شویم. از زمانی که استراماچونی رفت، ۲۰۰ هزار یورو دریافت کرد و خود من ۱۶۰ هزار دلار به او پرداخت کردم.

وی افزود: ما ۱۳ آذر ماه سال گذشته، مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به حساب او در پراگ واریز کردیم که این پول ۱۵ آذر ماه برگشت خورد که از داستان آن گذشته و فقط به نوع پرداختی‌ها دقت کنید. تمام مبلغ قرارداد استراماچونی ۷۵۰ هزار یورو با سه دستیار بود که هر طرف قرارداد در صورت فسخ، باید ۲۰ درصد این مبلغ به جز دیرکرد، جریمه پرداخت می‌کرد. مدارک زیادی رد و بدل شد که ما در دفاعیه به آنها استناد نکردیم. استراماچونی دادخواست یا شکایت خود را در ۲۸۰ صفحه ارسال کرد. در صفحه‌های ۳۲ و ۳۳، خواستار بند یک ممیز شش قرارداد شده که یعنی باز به مبلغ دو یا سه میلیون یورو نمی‌رسیم. او خودش فقط ۲۰ درصد جریمه فسخ قرارداد و پنج درصد دیرکرد را خواسته است که جمعاً ۱.۶ میلیون یورو می‌شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که چون باشگاه پول او را واریز نکرد شامل این جریمه شده است، اظهار داشت: بله، عرض کردم ما این سند را داریم و ای کاش با ما مشورت می‌کردند و متن را می‌نوشتند. این سند دستخط خود استراماچونی است که در آن نوشته یک سال از قرارداد من را کسر کرده و سه ماه از حقوق معوقه یا باقیمانده‌ام را پرداخت کنید. او فقط سه ماه پول که سه مبلغ ۵۴ هزار و ۵۰۰ دلار بود را از ما درخواست کرد. بعد از رفتن استراماچونی ما ۱۶۰ هزار دلار مجدداً به حساب او ارسال کردیم که اگر به خاطر داشته باشید این پول یک بار از ترکیه برگشت خورد، یک بار سفارت ترکیه برای سفارت ایتالیا ارسال کرد که آن چک صادر شد و استراماچونی نپذیرفت و گفت پلیس آنجا مشکل‌ساز می‌شود و خودش به سفارت رفت. با اتفاقی که آنجا رخ داد، مجبور شدیم با کمک وزیر و هماهنگی او با رئیس کل بانک مرکزی، روز جمعه ۱۶۰ هزار دلار به حساب او زد و این پول به حساب نشست.

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: استراماچونی بعد از این ماجرای پرداخت پول، درخواست کرد که قراردادش یک سال کم شود و این درخواست با دستخط استراماچونی است، اما مدیرعامل وقت هیچ مشورتی با ما نکرد. آقای فتحی که زمان استراماچونی مدیرعامل بود، تمام این اطلاعات را داشت و حتی معاون وزیر به آقای سعادتمند گفته بود که از آقای فتحی و مدارکی در اختیار دارد، استفاده کند، اما آقای سعادتمند که مدیرعامل وقت بود هیچ مشورتی حتی با ما انجام نداد. من زمانی فهمیدم که این دفاعیه ارسال شده بود. الان هم مدارکی دارم که حدود ۳۴ صفحه است که آن را کامل مطالعه کردم که در این دفاعیه هیچ حرفی از فیش واریزی ما در ترکیه و دستخط استراماچونی حرفی زده نشده و فقط  دو واریزی ۲۰۰ هزار و ۱۵۷ هزار دلاری قید شده است.

وی در مورد اینکه با وجود این مدارک و مستندات چگونه استراماچونی توانسته حکم ۱.۳ میلیون دلاری بگیرد ‌که چنین مبلغی دو سال قرارداد مازاد بر پرداختی صورت گرفته به اوست، تصریح کرد: همانطور که گفتم، این رأی با قرارداد ما همخوانی ندارد و بر همین اساس درخواست گراندز رأی کردیم و هزینه آن هم پرداخت شد. پس از دریافت گراندز رأی، با وکلای حقوقی ما در ایران و یک وکیل خوب خارجی، این اسناد را به CAS می‌فرستیم و به اعتقاد بنده و اعضای هیئت مدیره، این مبلغ کسر می‌شود و استراماچونی نمی‌تواند این مبلغ را از ما بگیرد. این هم به استناد دستخط خودش است و نمی‌تواند طبق واریزی‌های ما چنین مبلغی را دریافت کند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه آیا استقلال مهلت یک ماهه برای پرداخت مبلغ حکم صادر شده دارد، گفت: هیچ ددلاینی (مهلتی) تعیین نشده است و نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا می‌آید. قرارداد ما و استراماچونی مثل آینه است و هر آن چیزی که برای او مثبت دیده شده برای ما مثبت است و هر آن چیزی که برای او منفی بوده، برای ما منفی است. همه چیز شفاف است و حتی می‌گفتند که طبق بندی ما باید دو میلیون یورو به او بدهیم که مدتی خبرگزاری‌ها و کانال‌ها به آن پرداختند و باعث نگرانی هواداران و آنهایی که استقلال را دوست دارند هم شده بود.

خلیل‌زاده درباره سفر سعادتمند به ایتالیا که گفته بود برای کاهش رقم قرارداد استراماچونی می‌رود و سپس مشخص شد برای مذاکره رفته و همین مسئله باعث ایجاد حواشی شد، گفت: قرار نبود برود و با استراماچونی قرارداد ببندد. ما هم از انجام سفر بی‌خبر بودیم، اما در هیئت مدیره گفتند او برای کسر مطالبات استراماچونی به ایتالیا رفته است، اما وقتی حکمی صادر نشده بود، برای کسر کدام مطالبات راهی ایتالیا شد؟ اگر بنا به مذاکره باشد، ما الان باید با استراماچونی مذاکره کنیم که حکم آمده است و الان هم این آمادگی در ما وجود دارد که اسناد و مدارک هم داریم. هیئت مدیره باشگاه هم اتفاق نظر دارد که این اتفاق رخ بدهد و هواداران هم نگران نباشند. با این حال آقای سعادتمند وقتی به ایتالیا رفت، به ما اعلام کرده بود ارتباطی با استراماچونی گرفته است و با توجه به بندی از قرارداد که اگر یک هفته به او پول ندهیم، باید دو سه میلیون بدهیم، برای کسر این مبلغ راهی ایتالیا شد. همین مسئله حواشی را برای تیم ایجاد کرد و آن داستان‌ها پیش آمد و برای تیم مشکل ساز شد. آقای سعادتمند یک بار می‌گفت با واسطه با استراماچونی ارتباط گرفته و بار دیگر می‌گفت بی‌واسطه این کار را کرده، اما به گفته معاون او و دوستانی که در ایتالیا بودند، هیچگونه دیداری میان او و استراماچونی انجام نشد.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده از سوی سعادتمند برای استقلال در آستانه قهرمانی در جام حذفی، گفت: مجیدی و بازیکنان زحمت زیادی کشیدند، اما تیم کاملاً وارد حاشیه شد. من یک روز در مجلس بودم که وزیر را دیدم. من از ایشان پرسیدم آیا شما خواستید سعادتمند به ایتالیا برود، اما اصلاً وزیر از این سفر خبر نداشت. وزیر هم سؤال کرد که آیا شما این سفر را مصوب کرده‌اید، که من گفتم ما مصوب کرده‌ایم، اما زمانی برای آن تعیین نشد.

«اختلاف‌هایی میان مجیدی و سعادتمند وجود داشت، از جمله اینکه سعادتمند می‌گفت برادرش فوت کرده و مجیدی به او تسلیت نگفته است.»،‌ رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان این جمله افزود: حواشی با بحث استراماچونی بالا گرفت و همین مسئله تمرکز را از استقلال گرفت و باعث شد از قهرمانی جام حذفی، باز بمانیم. به ما فحاشی شد، با احساسات هواداران بازی شد و فکر هواداران را به هم ریختند. در استقلال و پرسپولیس سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود، اما با این حواشی رفت و برگشت این پول چه شد؟

خلیل‌زاده راجع به اینکه اختلافی هم میان هیئت مدیره باشگاه استقلال و سعادتمند وجود داشت، گفت: سعادتمند گفته است که هیئت مدیره با او همکاری نکرد، اما یک مصوبه بیاورد که امضا نشده است. این مصوبه‌ها را من امضا می‌کردم که سایر اعضا هم امضا کردند و اگر من امضا نمی‌کردم، هیچ عضوی امضا نمی‌کرد. حتی پس از حاشیه‌های سفر سعادتمند به ایتالیا و اختلاف با مجیدی، من خودم با مجیدی صحبت کردم و حواشی جمع شده بود که بیانیه صادر شده از سوی سعادتمند اوضاع را بدتر کرد. او گفت با استراماچونی مذاکره کردیم، به هواداران امید داد و ذهن هواداران ۱۷، ۱۸ ساله را خراب کرد.

وی با طرح این سؤال که «چگونه سعادتمند قصد مذاکره با استراماچونی را داشت در شرایطی که قانون منع ورود بازیکن و مربی خارجی تصویب شده بود؟»، خاطرنشان کرد: وقتی یک بالادستی قانونی را در مملکت وضع می‌کند، مگر پایین دست می‌تواند قانون را بشکند؟ چه در ایران و چه هر کجای دنیا، این اتفاق رخ نمی‌دهد. مگر ما می‌توانیم به‌عنوان عضوی از فیفا، قوانین فیفا را زیر پا بگذاریم؟ با احساس هواداران استقلال برای مدتی بازی شد که استراماچونی می‌آید، اما ما از سعادتمند سؤال کردیم که اگر موافقت شد، با قانون فدراسیون فوتبال چه می‌کنی؟ من درباره استراماچونی اطلاعات کاملی دارم و در بهترین زمان ممکن هم خودم تلاش زیادی کردم او را برگردانیم. حتی وزیر ورزش یک ماه من را تحت فشار گذاشت و یک روز تا ساعت چهار پنج صبح به من تأکید کرد هر طور شده او را برگردانیم، اما استراماچونی قبول نکرد و موانعی هم بود، آنهم زمانی که قانون منع استفاده از بازیکن و مربی خارجی وجود نداشت. حالا ان‌شاءالله بعد از قهرمانی استقلال در این فصل، توضیحات کامل را خواهم داد که چه اتفاقاتی رخ داد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با اشاره دوباره به بیانیه صادر شده از سوی سعادتمند علیه فرهاد مجیدی یادآور شد: بعد از شبی که باختیم و سعادتمند آن بیانیه را منتشر کرد، او گفت که نزد وزیر رفته و وزیر چقدر از این بیانیه خوشحال شده است، گفت دلیل صدور این بیانیه هم ساکت کردن هواداران بود، اما بعداً که ما پیش وزیر رفتیم، هم من و هم آقای حجت نظری، از وزیر سؤال کردیم که آیا شما از این بیانیه خوشحال شدید، اما درست نبود. آن بیانیه کاملاً پوپولیستی بود و به نظرم گول زدن هواداران درست نیست و باید با آنها شفاف بود، همانطور که می‌بینید الان بیش از یک ماه است همه چیز آرام پیش می‌رود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره پرونده وینفرد شفر گفت: باید ۵۹۲ هزار دلار به شفر و ۱۵ هزار فرانک به فیفا می‌دادیم. تابستان پنجره ما بسته شد که تا زمان عدم پرداخت پول شفر، جپاروف و پاختاکور باز نمی‌شد. در کشور هم باید مطالبات طلبکاران را می‌دادیم که این اتفاق رخ نداد. هیئت مدیره مسئولیت اجرایی باشگاه را بر عهده گرفت و هر عضوی مسئول بخشی از کار شد. روز دوشنبه که اولین حواله را از ترکیه برای شفر زدم، او شماره حسابی در کرواسی را داد که کار بانکی با این کشور سخت است.

خلیل‌زاده با بیان اینکه از بانک‌های مختلف برای شفر حواله زده شد، تصریح کرد: مددی به همراه مدیرعامل شرکت های وب، مبالغ دیگری واریز کردند. مشکل ما با شفر این بود که او درباره بدهی ساشا، گروکشی می‌کرد. ساشا در انتهای دوره مدیرعاملی فتحی و ابتدای سرپرستی من با دفاع خوبی که داشتیم، در پرونده پیروز شدیم. ما حواله می‌زدیم و برخی افراد در داخل هم کارهایی می‌کردند. پسر شفر می‌گفت پول باید به صورت کامل به حسابم بنشیند و برای تیم حاشیه‌سازی می‌کرد.

« ما یک حواله ۲۵ هزار دلاری زدیم که وکیل شفر گفت ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار نشسته است!»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: ما حتی ۳۱ هزار دلار اضافه پرداخت و مکاتبه کردیم که این پول را برگرداند، اما وکیل ساشا گفت که او از استقلال طلبکار است. با توجه به اینکه ما در پرونده CAS برنده می‌شویم، این مبلغ بابت قسط اول باشد! او فردی جایزه‌بگیر بود و به خاطر فشار وارده و اینکه برخی افراد مرتبط با او در داخل اذیت می‌کردند، پنجره نقل‌وانتقالاتی باز نمی‌شد. اکنون ۳۱ هزار دلار اضافه دادیم و از شر پدر و پسر خلاص شدیم.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال درباره تمامی هزینه‌های پرونده‌های مذکور اظهار داشت: در پرونده‌های پاختاکور، جپاروف و شفر حدود ۹۵۰ هزار دلار پرداخت کردیم، آن هم زمانی که دلار ۳۱ هزار تومان بود. وکیل ما خانم سوسانو انجی بود که تغییر می‌کند. فکر می‌کنم با اسنادی که ارائه می‌کنیم، مبلغ شکایت استراماچونی کمتر می‌شود و تلاش می‌کنیم قبل از محکومیت با او مذاکره کنیم. وگرنه فکر می‌کنم این مبلغ هرچقدر که باشد، این هیئت مدیره توان پرداخت آن را دارد.

خلیل‌زاده با انتقاد از مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: کارگزار ما شرکت آریابرتر بود که سعادتمند اسناد باشگاه، از جمله درباره این کارگزار را منتشر کرد. او به یک خبرنگار زنگ زد و گفت مدارکی دارم که عبدالرضا موسوی (عضو پیشین هیئت‌مدیره استقلال) به صورت قرض‌الحسنه پول داده و نزول‌خوار است. سعادتمند می‌گفت دست او، خلیل‌زاده و فرهاد مجیدی در یک کاسه است و مدارک این قرارداد را پخش کنید تا حواس هواداران به سمت این قرارداد برود.

پس از این اظهارات، سعادتمند این صحبت‌ها را تکذیب کرد که خلیل‌زاده او را به دروغ‌گویی متهم کرد. رئیس هیئت مدیره باشگاه در ادامه صدای سعادتمند را پخش کرد که مهر تأییدی بر اظهاراتش بود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: عوامل شرکت جهان فولاد متین بسیار خوب، کاسب و متدین هستند. حدود ۲۰ روز پیش قرارداد  فی‌مابین اقاله شد و مبلغ هفت میلیارد تومان را تسویه کردیم. سعادتمند گفت این شرکت می‌خواهد ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند که یک روز در دفتر خودم گفت ۱۳ میلیارد تومان پرداخت کرده است. سپس فهمیدیم این پول پرداختی متعلق به شرکت جهان فولاد متین نیست و پول علی نامداری بابت قرارداد قرض‌الحسنه ۳۷ میلیارد تومانی است.

خلیل‌زاده به صحبت‌هایش با مدیران شرکت مذکور اشاره و بیان کرد: پس از آن مسئولان جهان فولاد متین گفتند تنها مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند. الان در قرارداد نامداری مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و نیز ۱۰۰ هزار دلار به حساب باشگاه نیامده است. نامداری گفت این پول برای بازگرداندن استراماچونی گرفته شد. بعد ۵۰ هزار دلار از این مبلغ در فرودگاه گیر کرد.

وی در ادامه انتقاداتش از مدیرعامل پیشین استقلال اظهار داشت: چه کسی بیت‌المال را حیف و میل کرده است؟ سعادتمند این کمک ۳۷ میلیاردی نامداری را امضا کرده که در درآمد باشگاه نیامده است. دوستان در شرکت جهان فولاد مدعی شدند همان مبلغ هفت میلیارد تومان را پس گرفتند. آنهم در حالی که سعادتمند ۱۰ روز برای آن تبلیغ می‌کرد. ما پس از برگشت سعادتمند تا شبی که حکم اخراجش را امضا کردیم، با او تعامل داشتیم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه سعادتمند در ۳۰ سال گذشته یک کار اقتصادی هم نکرده است، گفت: ایرانسل و سایر شرکت‌ها در بدترین شرایط، ۱۴ میلیارد تومان پول دادند، اما اینکه می‌گویند سود نخواستند کاملاً دروغ است و سود می‌خواهند. سعادتمند اینقدر برای باشگاه تعهد ایجاد کرده که جا دارد تا پنج سال به دادگاه برویم.

خلیل‌زاده با انتقاد از قراردادهای باشگاه در زمان سعادتمند تصریح کرد: در یکی از این قرارداد آمده در صورت ایجاد خسارت وارده، مطابق مقررات اقدام می‌کنیم. شما اسناد باشگاه را پخش می‌کنید، بعد جلوی وزیر ورزش و معاونش قسم می‌خورید اسناد را پخش نکردید! با چه مجوزی مردم را فریب می‌دهید و به آنها دروغ می‌گویید؟!

وی در ادامه پیامکی از استراماچونی نشان داد که او گفته سعادتمند را ندیده و مدیرعامل پیشین استقلال با وکیلش صحبت کرده است.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه با اضافه شدن یک نفر، استقلال بهترین تیم هیئت مدیره را خواهد داشت، اظهار داشت: قراردادهای بازیکنان را سعادتمند در یک هتل می‌بست. با پیشنهاد او، مهندس عبدیان عضو ناظر هیئت مدیره استقلال در قراردادها بود و تمامی قراردادها در هتل بسته شد. عبدیان بعداً گفت به جز قرارداد شجاعیان، من هیچ قراردادی را امضا نکردم و نبستم.

خلیل‌زاده با دفاع از بازیکنان استقلال درباره بالا بودن رقم قرارداد آنها گفت: بازیکن هم گناهی ندارد. یک بازیکن گفت فکر می‌کردم باشگاه به من پیشنهاد دو میلیاردی می‌دهد و با خود گفتم این پیشنهاد می‌شود چهار میلیارد، اما به او پیشنهاد دادند شش میلیارد تومان رقم خوبی است؟ بازیکن استقلال باارزش است و اگر ۱۰ میلیارد تومان هم بگیرد، ایرادی ندارد؛ چون در قبال پولی که می‌دهیم، انتظار داریم استقلال یک قهرمانی بیاورد.

وی با بیان اینکه این قراردادهای نامتعارف را جای دیگر بردند و مورد رصد قرار گرفت، تصریح کرد: ما باید شیوه‌ای برای قراردادها تعریف کنیم. به جز یکی دو بازیکن که مددی با آنها مشورت کرد، از قرارداد سایر بازیکنان کسر نکردیم و گفتیم اگر آنها راضی می‌شوند، این مبالغ را پایین‌تر بیاوریم. خوشحالم که این پول به جیب بازیکن داخلی می‌رود، اما این ارقام حدی دارد و از اعداد نامتعارف ناراحتم. مگر باشگاه ساختمان ندارد که قراردادها در هتل بسته شد؟!

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره رفتار صورت گرفته با فرهاد مجیدی بیان کرد: خیلی با او بد برخورد شد. مجیدی با من قرارداد بست و درباره مبلغ آن هم شرایط ما را می‌دانست. مربی بزرگی چون استراماچونی رفته بود، یک نفر باید ریسک پذیرش تیمی را بر عهده می‌گرفت که خودش آن را نبسته و در بحران بود. مجیدی پیش از آنهم مربی استقلال بوده و به تیم کمک کرده است. هر کسی در آن شرایط می‌آمد، کارش سخت می‌شد و من متهم به دفاع از مجیدی شدم.

خلیل‌زاده با تمجید از سرمربی پیشین آبی‌ها خاطرنشان کرد: از مجیدی دفاع کردم و می‌کنم، چون خودش را در خطر گذاشت و داشت نتایج خوبی می‌گرفت، اما اختلافات اجازه نداد نتیجه بگیرد. مجیدی با این تیم قهرمان می‌شد، اما روی او فشار گذاشتند و او را تحریک کردند. قبل از استراماچونی با آقای تقوی و بعد با دیگران مذاکره کردند. فرهاد سرمایه کشور ماست و اکنون هم بهترین مربی را داریم. خدا را شکر یکی از یکی بهتر به استقلال می‌آید، اما به مجیدی ظلم شد.

وی در مورد وضعیت قرارداد رشید مظاهری و محمد نادری هم یادآور شد: این دو فردا قراردادهای خود را ثبت می‌کنند. از مددی درباره مظاهری پرسیدم که گفت مشکلی ایجاد نشده است. من درباره بازیکنان و مربیان دخالت نمی‌کنم و مسائل را از مددی یا عبدیان می‌پرسم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره جذب محمد نادری از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: به سمیعی (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس) سلام می‌کنم و تبریک می‌گویم. پس از توافق با نادری و انتقال او به استقلال، دونفری (با سمیعی) توافق کردیم که از یکدیگر بازیکن نگیریم. استقلال از پرسپولیس و رقیب هم از ما گزینه‌هایی داشتند، اما بازیکنی جابه‌جا نشد.

خلیل‌زاده در مورد جدایی شاهین طاهرخانی گفت: فکری به ما اعلام کرد طاهرخانی را نمی‌خواهد و سپس با او صحبت کردیم. فهمیدم که قرارداد این بازیکن فسخ شده است.

وی درباره احتمال فروش مهدی قایدی تصریح کرد: سعادتمند درباره قایدی، نامه‌ای به باشگاه قطری زده بود که در هیئت مدیره به این نتیجه رسیدیم که این بازیکن را نفروشیم. او را تا پایان فصل حفظ می‌کنیم تا قهرمان شویم و سپس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد عدم انتخاب مدیرعامل این باشگاه بیان کرد: مدیرعامل جدید ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تعیین می‌شود. البته الان مددی برای استقلال زحمت می‌کشد.

خلیل‌زاده در مورد وضعیت لباس‌های تیم استقلال هم خاطرنشان کرد: این کارها و سایر کارهای اجرایی را مددی انجام می‌دهد و اطلاعات کامل آن را ندارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    شما در ازای یه بازیکن ده میلیارد میدید براتون قهرمانی بیاره؟ از جیب کی از کجا؟غیر از جیب بیت المال و حق کارگر مظلوم.میخوام هفتاد سال اینجوری قهرمانی نیارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی