مهدی مهدوی: آلکنو خوب است اما ولاسکو نمی‌شود 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی مهدوی، کاپیتان تیم والیبال شهداب یزد مدعی است همه قدرت تیمش را در پلی‌آف می‌بینند.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ مهدی مهدوی، پاسور سابق تیم ملی و این فصل شهداب یزد، ترجیح می‌دهد فشار بازی متمرکز را تحمل کند تا بازی نکند. هرچند شرایط کرونایی استرس خاصی دارد اما به نظر او با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی باید بازی کرد. اگرچه با بخشنامه ستاد مقابله با کرونا، لیگ هم تعطیل شد اما به گفته او شهداب از امروز تمریناتش را شروع می‌کند. 

هفته قبل، با شروع بازی‌های لیگ به صورت متمرکز هفته سختی بود؟
هفته سخت اما خوبی برای تیم ما بود. در سه بازی مقابل فولاد سیرجان، سپاهان و سایپا که دو باخت و یک برد گرفتیم، حتی شانس سه برد هم داشتیم اما دو بازی اول را باختیم و بازی سوم را بردیم. ما با این سه بازی، برای هفته‌های بعد دیگر بازی سختی نداریم اما نباید شرایط بقیه تیم‌ها را دست‌کم بگیریم چراکه این فصل ۹ تیم می‌توانند همدیگر را شکست بدهند. البته فشار بازی‌های متمرکز کار را برای ما سخت‌تر کرده بود. 

بازی‌های متمرکز برای شما تجربه متفاوتی بود؟
بازی‌های متمرکز سنگین است. بازی با بازیکنانی که مثل ما تجربه بازی در لیگ جهانی و تیم ملی را دارند راحت‌تر بود تا بقیه. تیم‌ها باید تمرینات خوبی داشته باشند تا از پس این رقابت‌ها برآیند. البته تیم ما شهداب به دلیل تمرینات خوب خوشبختانه مشکلی از این بابت نداشت. 

رحمان محمدی راد بعد از برد تیمش مقابل شما، می‌گفت شهداب عالی بازی کرد و حتی با سرویس‌هایش ما را کتک زدند. 
ما مقابل سیرجان هم شانس برد داشتیم اما بدشانسی آوردیم. می‌توانستیم برنده سه بازی باشیم که نشد اما مطمئن باشید در پلی‌آف و مراحل بعدی اتفاقات خیلی خوبی می‌افتد و همه قدرت واقعی تیم ما را می‌بینند. 

بازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اذیت‌کننده نیست؟
بالاخره این روزها، شرایط خاص خودش را دارد، چراکه اگر یک نفر مبتلا شود، بقیه را هم مبتلا می‌کند و بنابراین باید بازیکنان خیلی محتاط‌تر باشند و شدید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. خوشبختانه ما مشکل خاصی نداریم. این روزها شرایط بدی است و بازی هم سخت است و استرس زیادی دارد، چراکه وضعیت عجیب و غریبی است اما باید موارد بهداشتی را خیلی با دقت رعایت کنیم. 

ترس و استرس ندارد؟
واقعاً استرس دارد اما وقتی خوب موارد بهداشتی را رعایت کنیم و بازی‌ها در قرنطینه باشد، دیگر ترسی نمی‌ماند. 

از شنبه ظاهراً ستاد مقابله با کرونا دستور تعطیلی مسابقات و اردوها را داده، با این حساب بازی‌های لیگ هم تعطیل است. این برنامه تمرین را به هم نمی‌ریزد؟
نمی‌دانم دستورالعمل چیه اما ما با مربیان تیم که صحبت کرده‌ایم قرار است از امروز تمرین را برای بازی‌های بعدی شروع کنیم. بدون شک تمرین بدون مسابقه خیلی سخت است. اینکه مدام تمرین کنی و ندانی مسابقه‌ای هست یا نه، انگیزه را پایین می‌آورد و کم‌کم آمادگی بدنی هم پایین می‌آید. ان‌شاءا... شرایط طوری پیش برود که آمار مبتلایان کم شود. چراکه همه خسته شده‌اند از این وضعیت اما کنترل شرایط نیاز به همکاری و همدلی مردم دارد تا کرونا ریشه‌کن شود. 

مسابقه در سالن خالی از تماشاچی چطور بود؟
بازی بدون تماشاگر کمی سخت بود. ما عادت کرده بودیم به فحش خوردن در سالن و هفته قبل که سالن خالی بود، بازی‌ها خیلی هیجان نداشت. به هر حال بازی بدون تماشاگر جذابیت ندارد. امیدوارم شرایط طوری شود که مثل ایتالیا که اجازه داده بودند بازی‌ها تماشاگر داشته باشد، تماشاگران والیبال هم با رعایت فاصله اجتماعی برای بازی‌های بعدی به سالن بیایند. 

ظاهراً آلکنو قرار است سرمربی تیم ملی شود، به نظرت او می‌تواند به صعود تیم ملی به جمع چهار تیم اول المپیک کمک کند؟
آلکنو مربی خوبی است. مدیریت قوی و دیسپلین خاصی دارد. به نظم اعتقاد عجیبی دارد و البته در تیم ملی روسیه و تیم باشگاهی زنیت کازان با سوپراستارهای بزرگ دنیا کار کرده اما تنها ایراد این است که سیستم روسی بیشتر روی کارهای قدرتی، دفاع و سرویس تکیه دارد و خیلی تاکتیک تیمی نمی‌دهد. نه اینکه تاکتیک نداشته باشد اما سیستمش مثل ولاسکو نیست. با این حال صددرصد آلکنو می‌تواند به موفقیت تیم ملی در المپیک کمک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی