نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ |
۰
گروه‌های ۱ و ۲ لیگ ملت‌های اروپا؛ پرده آخر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب ایتالیا و بلژیک در آستانه صعود به جمع ۴ تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا هستند و نمی‌خواهند این فرصت را راحت از دست بدهند.

خبرورزشی/ لیگ ملت‌های اروپا؛ به هر شکلی که بود و بدون تماشاگر در خیلی از دیدارها و با تماشاگران اندک در برخی دیدارها، مرحله گروهی لیگ ملت‌ها برگزار شد. امشب هم پرده آخر مرحله گروهی خواهد بود و چهره ۴ تیم برتر مشخص خواهد شد. ایتالیا و بلژیک فقط یک گام تا صعود فاصله دارند. 

گروه یک‌؛ آتزوری برگشت
واقعاً باید از اینکه ایتالیا دوباره تبدیل به تیمی قدرتمند شده، خوشحال باشیم. آتزوری دیگر آن تیم ناتوان و دست‌وپا بسته‌ای که حتی به جام جهانی هم نرسید، نیست. هلند و لهستان رقبای قدرتمندی برای‌شان بوده‌اند و صدرنشینی‌شان قابل ستایش است. البته هنوز یک گام دیگر برای حضور بین ۴ تیم برتر فاصله دارند، ولی این گام آخر برای‌شان ساده‌تر از قبلی‌هاست. بوسنی در بازی رفت ایتالیا را متوقف کرد اما در شرایط فعلی بدون چند مهره کلیدی در سارایوو باید از حریف میزبانی کنند. تیم دوشان بایویچ در سال ۲۰۲۰ اصلاً پیروز نشده و او هم در خطر اخراج است. از طرفی روبرتو مانچینی روی ابرهاست. تیمش ۲۱ بازی آخرش را نباخته و می‌خواهد رکورد شکست‌ناپذیری را حفظ کند. ایتالیا با بوسنی غریبه نیست، چراکه در ۲ سال اخیر ۳ مرتبه با آنها بازی کرده و ۲ برد و یک تساوی داشته. البته قبل از این دو سال فقط یک مرتبه دیگر به مصاف هم رفته بودند که آن بازی را بوسنی برده بود. 

اما هلند و لهستان که مقابل ایتالیا کم آوردند و هر دو صدر را از دست دادند، نیم‌نگاهی به ساق پای بازیکنان بوسنی هم دارند. آنها باید ایتالیا را متوقف کنند تا در صورت برد یکی از این دو تیم، جای صدرنشین را بگیرند. هلند بعد از ۵ بازی موفق شد سرانجام پیروز شود که نخستین برد با فرانک دی‌بوئر بود اما لهستان دقیقاً شرایط برعکس را داشته و بعد از ۵ بازی نباختن بدموقع به ایتالیا باخت و حالا دیگر صعود دست خودش نیست. در بازی قبلی هم به هلند باخته بودند. در مجموع ۱۶ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که هلند ۷ بازی را برده و ۳ برد برای عقاب‌ها رقم خورده. ۶ بازی هم مساوی شده است. به نظر می‌رسد این مرتبه هم لاله‌های نارنجی شرایط بهتری برای پیروز شدن، خواهند داشت. 

گروه ۲‌؛ فقط یک قدم
بلژیک قطعاً صعود خواهد کرد؟ اگر پاسخ این سؤال را می‌خواهید به مرحله گروهی فصل قبل لیگ ملت‌های اروپا رجوع کنید، وقتی که شیاطین‌سرخ اروپا برای صعود فقط یک تساوی مقابل سوئیس می‌خواستند و بعد از زدن ۲ گل در دقایق ابتدایی، ۵ گل از حریف خوردند و کارشان تمام شد! یکی از تلخ‌ترین روزهای روبرتو مارتینس در تیم ملی بلژیک. حالا هم همه‌چیز خوب است و حداقل پیش از دیدار مقابل دانمارک نباید نگران باشند. میزبان این نبرد حساس هستند و ۲ امتیاز هم بیشتر دارند. از آمار نشان از برابری تقریبی دو تیم در دیدارهای رودررو می‌دهد. هر کدام ۲۳ گل به دیگری زده‌اند و دانمارک ۶ برد داشته، در حالی که بلژیک ۵ مرتبه پیروز شده. ۳ بازی هم مساوی شده است. بلژیک به غیر از بازی مقابل انگلیس بعد از باخت تلخ مقابل سوئیس دیگر شکست نخورده. شکست مقابل سه‌شیر را هم در بازی قبلی جبران کردند. دانمارک هم بعد از شکست مقابل بلژیک در بازی نخست گروه دیگر شکست نخورده و ۵ بازی آخرش را هم برده. 

پایان سه‌شیر در لیگ ملت‌های اروپا تلخ بود. برخلاف دوره قبلی به جمع ۴ تیم برتر نرسیدند و از طرفی گرت ساوتگیت بیشتر نگران مصدومیت شاگردانش است. انگلیس دیداری تشریفاتی مقابل ایسلند خواهد داشت. به نوعی هردو تیم روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند. ایسلند هم بعد از ناکامی در راهیابی به یورو ۲۰۲۰ و آخر شدن در گروهش در لیگ ملت‌ها بدون کسب حتی یک امتیاز، به بحران رفت. اریک هامرن سرمربی سوئدی‌شان استعفا داده و در بازی با انگلیس مربی موقت خواهند داشت. در ۴ بازی قبلی بین انگلیس و ایسلند، سه‌شیر ۲ برد داشته و مردان یخی یک بازی را در یورو ۲۰۱۶ بردند. یک بازی‌شان هم مساوی شده است. پیروز شدن در این نبرد می‌تواند برای هر دو تیم یک دلخوشی برای پایانی خوش در فصلی تلخ باشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی