نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محمود فکری: کاپیتان استقلال بهترین مدافع راست ایران است
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

محمود فکری سرمربی استقلال به خبرورزشی گفت: لازم باشد با اسکوچیچ صحبت می‌کنم اما «وریا» خودش حقش را می‌گیرد.

خبرورزشیمهدی یکتا؛ چهار سالی می‌شد که استقلال نمی‌توانست بازی اول خود در لیگ برتر را با برد آغاز کند اما این طلسم در لیگ بیستم و با سرمربیگری محمود فکری شکسته شد. آبی‌پوشان تهرانی در اولین دیدارخود موفق شدند مس رفسنجان را با شکست ۲ برصفر بدرقه کنند و به لیگ جدید امیدوار شوند. حالا تیم پرطرفدار پایتخت یک سرمربی از جنس استقلال دارد که با زیرو بم شرایط کار در این تیم آشناست. محمود فکری ۱۴ سال بازیکن استقلال بوده و رکورددار تعداد بازی با پیراهن این تیم بزرگ تهرانی است. فکری در ۳۴۵ بازی رسمی برای استقلال به میدان رفته ‌است. او در ۳۲ بازی دوستانه و غیررسمی نیز برای استقلال به میدان رفته که با احتساب این ۳۲ بازی، فکری برای استقلال در ۳۷۷ بازی به میدان رفته ‌است. فکری در ۱۴۹ بازی بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بسته ‌است.

بنابراین او بهتر از هرکس می‌داند روی نیمکت چه تیمی نشسته و چه انتظاراتی را باید برآورده کند. در آستانه بازی حساس با فولاد خوزستان دقایقی با محمود فکری سرمربی استقلال گفت‌وگو کردیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

می‌دانستید بعد از ۴ سال در این فصل استقلال لیگ را با برد شروع کرد؟
قبل از هرچیز وظیفه خودم می‌دانم درگذشت جناب سرهنگ محمود یاوری، پیر مربیگری ایران را به خانواده آن مرحوم و جامعه فوتبال تسلیت عرض کنم. زنده‌یاد یاوری یکی از مربیان صاحب سبک و زحمتکش اصفهان و فوتبال ایران بودند که شاگردان زیادی هم تربیت کردند و خداوند ایشان را رحمت کند. امیدوارم فوتبال ایران قدر امثال محمود یاوری را تا زمانی که زنده هستند، بداند و بیش از این قدرشناس آنها باشد اما در جواب پرسش شما باید بگویم خدا را شکر می‌کنم که توانستیم با تلاش و زحمات همه بازیکنان در هفته اول به برتری برسیم. انصافاً تیم مس رفسنجان تیم خوبی نشان داد و شک نکنید این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. به هر حال برای ما خیلی مهم بود که لیگ امسال را با نتایجی خوب شروع کنیم، چون این موضوع می‌تواند شخصیت تیمی ما را بالا ببرد. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

جدول را نگاه کنید می‌بینید تیم‌های مدعی همچون پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد خوزستان پایین‌تر از شما ایستاده‌اند. این موضوع هم به تیم شما ازلحاظ روحی و روانی کمک می‌کند؟
به نظرم نگاه کردن به جدول الان خیلی زود است. این جدول تا چند هفته دیگر دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. بنابراین ما هم به جای نگاه کردن به جدول همه هوش و حواس خودمان را به حریفان بعدی معطوف می‌کنیم.

جمعه با فولاد خوزستان بازی دارید که خیلی‌ها از آن به عنوان بازی ۶ امتیازی میان دو مدعی لیگ برتر حرف می‌زنند. شما هم چنین اعتقادی دارید؟
دربازی فوتبال فقط ۳ امتیاز تقسیم می‌شود و بازی ۶ امتیازی وجود ندارد. ما امسال بازی‌های سختی پیش ‌روی داریم. وقتی با مس ‌رفسنجان بازی می‌کنیم کار سختی داریم. وقتی با فولاد خوزستان بازی می‌کنیم کارسختی داریم. وقتی با سایپا یا پیکان و... هم بازی می‌کنیم بازی سختی خواهیم داشت. به نظرم هیچ بازی سختی وجود ندارد. در لیگ ۱۶ تیمی همه رقیبان سرسخت هستند و همه تیم‌ها ۱۵ بازی داخل خانه و ۱۵ بازی هم خارج از خانه برگزار می‌کنند. باید خودمان را برای هرشرایطی آماده کنیم.

مشخصاً می‌خواهیم در مورد تیم فولاد خوزستان بپرسیم. آیا شناخت کاملی از این تیم‌ دارید؟
بله، شناخت خوبی از فولاد داریم و آنها هم شناخت خوبی از ما دارند. در فوتبال امروز همه مربیان و تیم‌ها آنالیز دقیقی دارند و با مطالعه زیاد از نقاط ضعف و قوت حریف وارد مسابقه می‌شوند.

نقطه قوت یا ضعف فولاد خوزستان چیست؟
فکر نمی‌کنم درست باشد که بخواهم در رسانه یا مصاحبه خودم به این موضوع اشاره کنم اما در مجموع فولاد خوزستان تیم خوبی است که امسال جزو مدعیان محسوب می‌شود. ان‌شاءا... تلاش می‌کنیم از این بازی با نتیجه‌ای خوب و درخور استقلال خارج شویم. فقط حیف که این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود!

جداً؟! ولی شما میزبان نیستید و فولادی‌ها میزبان شما هستند!
فراموش نکنید بعد از تهران بیشترین تماشاگران استقلال در اهواز و خوزستان بوده‌اند. من می‌دانم چقدر طرفداران خوزستانی عاشق استقلال هستند و دوست داشتند از نزدیک بازی تیم محبوب خود را ببینند و جای آنها واقعاً خالی است. اساساً فوتبال بدون تماشاگر هیچ لذتی ندارد. هدف از برگزاری یک مسابقه فوتبال لذت بردن مردم است اما متأسفانه ویروس کرونا خیلی چیزها را از مردم گرفته است.

محمدحسین زاهدی‌فر به عنوان داور این دیدار حساس برگزیده شد. باشگاه استقلال نامه‌ای در اعتراض به این انتخاب به فدراسیون فوتبال نوشت که شما آن را درست ندانستید. چرا؟
من باز هم می‌گویم کاش باشگاه این نامه را نمی‌نوشت. راستش را بخواهید به شخصه همیشه نگاه مثبتی به مقوله داوری دارم و نگران داور بازی با فولاد نیستم. هرگز هم اعتقاد نداشتم که قبل بازی بحث داوری را وسط بکشم یا داوران را تحت فشار بگذارم. باور دارم داور ممکن است اشتباه کند و ما باید با رفتار و گفتار خود به داوران کمک کنیم. باید فضایی فراهم کنیم که داور راحت قضاوتش را بکند و اعتقاد داشته باشیم عادلانه هم قضاوت می‌کند. حالا شما بگویید ما به داوران چه داده‌ایم که حالا بخواهیم انتظار بیش ازحد داشته باشیم. آیا VAR داریم؟ امکانات ما درچه حد است؟ دستمزد داوران چقدر است؟

فکر می‌کنم حدود ۷۰۰ هزار تومان برای قضاوت هر بازی!
شما فکر می‌کنید مطرح‌ترین داوران ایرانی در طول فصل چند بازی قضاوت می‌کنند؟

شاید ۲۰ تا ۲۵ بازی؟
این تعداد بازی را ضربدر حالا یک میلیون تومان کنید ببینید چقدر می‌شود؟ یک داور ایرانی اگر کارمند جایی نباشد با این مبلغ و دستمزد می‌خواهد چه کار کند؟ من شنیدم داوران اروپایی شاغل در لیگ‌های آلمان، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه درسال حدود ۲۰۰ هزار یورو دستمزد می‌گیرند.

به هرحال دستمزد یک داور اروپایی با یک داور ایرانی باید متفاوت باشد. این‌طور نیست؟
من نمی‌گویم به داور ایرانی در سال ۲۰۰ هزار یورو بدهند اما باید تناسب وجود داشته باشد. من می‌گویم وقتی من مربی یا فلان بازیکن و مدیر در فوتبال درآمد نسبتاً مناسبی دارند چرا نباید بخشی از درآمد فوتبال به داوران زحمتکش برسد؟ یک داور لیگ برتری هم مثل یک بازیکن لیگ برتری بدنسازی می‌کند، هر روز تمرین اختصاصی انجام می‌دهد و هفته‌ای یک‌بار هم می‌دود و سوت می‌زند. تازه بیشتر از همه اقشار درگیر در فوتبال هم نقد می‌شود و حتی توهین می‌شنود. منظور من این بود که زندگی داوران ایرانی هم باید تأمین باشد تا با خیال راحت‌تری سوت بزنند.

چند روز قبل هم در صفحه شخصی خودتان پُستی برای اسماعیل عابدی داور تازه درگذشته اهل فارسان استان چهارمحال و بختیاری منتشر کردید. توضیحی می‌دهید؟
وقتی شنیدم چه اتفاقی افتاده خیلی ناراحت شدم. به هرحال همه ما در یک قایق و عضو صنف فوتبال هستیم. فرقی نمی‌کند طرف مربی باشد، فوتبالیست، پیشکسوت، داور یا خبرنگار و همه باید غم هم را بخوریم. آنچه من شنیدم سرنوشت غمناک یک داور جوان بود که سوت پایان زندگی‌اش درحالی زده شد که آرزوهای زیادی در سر داشت. از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

صحبت‌های اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر و افشاگری او علیه احمد سعادتمند سوژه محافل فوتبالی شد. در این رابطه چه حرفی دارید؟
من به بازیکنان استقلال هم گفته‌ام که کار ما داخل زمین چمن و مستطیل سبز است و نباید به مسائل دیگر از جمله کلان مدیریتی ورود کنیم. من فصل گذشته در استقلال نبودم و نه می‌توانم و نه دوست دارم قضاوتی کنم یا حرفی در این رابطه بزنم. امروز برای من محمود فکری مهم‌ترین یا بزرگ‌ترین دغدغه بازی بعد مقابل فولاد خوزستان است و تمام تمرکز خود را روی این مسابقه گذاشته‌ام.

یکی دیگر از سوژه‌های هفته گذشته فوتبال ایران عدم دعوت وریا غفوری کاپیتان استقلال به تیم ملی بوده است. نظر شما در این رابطه چیست؟
به نظر من وریا در حال حاضر بهترین مدافع راست ایران و یکی از آماده‌ترین بازیکنان فوتبال کشور است که می‌توانست به تیم ملی دعوت شود. من با خود وریا و سایر بچه‌ها هم صحبت کردم که هرقدر تعداد ملی‌پوشان استقلال بیشتر باشد، خوشحال‌تر می‌شوم. لذت می‌برم بازیکنان بیشتری از استقلال به تیم ایران دعوت شوند و حتی برای من مهم است که استقلالی‌های بیشتری در ترکیب تیم ملی فیکس باشند یا بازی کنند. باورکنید وقتی مهدی قایدی به بوسنی گل زد آنقدرخوشحال شدم که انگار پسرخودم بازی کرده و گل زده است.

انصافاً هم در دقایق کمی که قایدی بازی کرد گل زیبایی زد؟
بله، همه ما لذت بردیم. وریا غفوری و چند بازیکن دیگر ما می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند اما هنوز چیزی تمام نشده است. من از بازیکنان خودم خواستم تلاش کنند استقلال بیشترین نماینده را در تیم ملی داشته باشد. گفتم کاری کنند سرمربی تیم ملی نتواند آنها را نادیده بگیرد یا خط بزند. این اتفاق ممکن نمی‌شود مگر با درخشش در بازی‌های استقلال.

البته مربیان تیم ملی هم سلیقه‌های متفاوتی دارند. هر لیستی که از سوی سرمربی تیم ملی اعلام می‌شود مخالف و موافقانی دارد و... 
 
ما هم به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام می‌گذاریم. من خودم زمانی که سرمربی نساجی مازندران بودم با اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ملاقات خوبی در محل تمرین تیم داشتیم. مطمئن هستم او تمام بازی‌های لیگ برتر را با دقت و وسواس خاصی تعقیب و بهترین‌ها را دعوت می‌کند.

البته آن طرف هم مربیانی هستند که به دلایلی عجیب یا غیرفوتبالی یک بازیکن را دعوت نمی‌کنند. به طور مثال می‌توان به کریم بن‌زما اشاره کرد که بعد از یورو ۲۰۱۶ دیگر به تیم ملی دعوت نشد و دیدیه دشان او را نادیده گرفت. این در حالیست که بن‌زما بهترین گلزن رئال حداقل در یکی، دو سال اخیر بوده است؟
نه، تیم ملی پرستیژ بالایی دارد. تیم ملی جای تسویه‌حساب شخصی نیست و جای بهترین‌هاست. من باور ندارم و باور نمی‌کنم ماجرای وریا غفوری مسئله خاصی باشد و حتم دارم او دعوت می‌شود. تیم ملی برای صعود به جام جهانی‌ به تجربه وریا و بازیکنانی در این سطح نیاز دارد.

آیا حاضرید با خود اسکوچیچ در این رابطه صحبت کنید؟
لازم باشد حتماً در این خصوص با سرمربی تیم ملی صحبت خواهم کرد اما من از بازیکن استقلال می‌خواهم اول خودش حقش را در زمین بگیرد. وریا غفوری یا هر بازیکن دیگری باید اول در استقلال ستاره باشد. وریا غفوری هفته اول یک کاپیتان واقعی بود که گل اول ما را هم با هوشیاری زد. مطمئن باشید او بهترین بازی‌های عمر خود را امسال در استقلال انجام می‌دهد و با لیاقت و شایستگی بار دیگر پیراهن تیم ملی را خواهد پوشید.

تیم ملی هم شرایط خاصی دارد. ما دو بازی خود برابر عراق و بحرین را در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی‌ واگذار کردیم و محکوم به شکست این دو تیم هستیم. به نظر می‌رسد تجربه در این مرحله حرف آخر را بزند در حالی که دراگان اسکوچیچ یک مقدار جوانگرایی هم در برخی پُست‌ها داشته است؟
به هر حال هر مربی افکار خودش را دارد و بر این اساس نفراتش را انتخاب می‌کند. تیم ملی ایران در دو بازی دوستانه اخیرخودش به ویژه مقابل بوسنی بازی‌های خوبی انجام داده و به پیروزی رسیده است. من هم فکر می‌کنم برای بازی‌های رسمی بازیکنان باتجربه‌تر بیشتر بازی کنند چون مسابقات حساس‌تر می‌شود. امیدوارم تیم ملی ایران بتواند با ارائه بازی‌های خوب برای سومین مرتبه متوالی به جام جهانی‌ صعود کند و این آرزوی همه ماست.

برگردیم به استقلال و اینکه بسیاری از هواداران امیدوارند امسال طلسم چند ساله آبی‌ها شکسته شده و قهرمان لیگ برتر شوید. صحبتی در این خصوص ندارید؟
باید کار کنیم، زحمت بکشیم، بجنگیم و البته صبور باشیم. جام را هفته‌های ابتدایی لیگ یا نیم‌فصل اول به تیمی نمی‌دهند. باید تا سوت پایان لیگ کار کنیم، زحمت بکشیم و صبوری به خرج بدهیم تا موفق شویم. هوادار استقلال هر توقعی داشته باشد من محمود فکری روی چشم خودم می‌گذارم. خوب می‌دانم اینجا استقلال است و همیشه باید مدعی قهرمانی باشد اما ضروری است قدم به قدم جلو برویم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و به جای حرف زدن درباره قهرمانی تلاش می‌کنیم به آن برسیم.

در مصاحبه قبلی با خبرورزشی گفتید قول قهرمانی نمی‌دهید چون معتقدید این کار غیرحرفه‌ای و یک نوع فریب هواداران است.
 
بله، من قول قهرمانی نداده و نمی‌دهم اما هرگز مصاحبه یورگن کلوپ در روز اولی که تازه سرمربی لیورپول شده بود را فراموش نمی‌کنم که خیلی جالب بود. او گفته بود من به لیورپول آمده‌ام که شک را به یقین تبدیل کنم. او توانست لیورپول را بعد از۳۰ سال به قهرمانی برساند. آن صحبت‌ها واقعاً آموزنده و جالب بود.

حالا شما هم می‌خواهید شک را در استقلال به یقین تبدیل کنید؟
صد درصد هدف اصلی من این است که در استقلال شک را به یقین تبدیل کنم. البته این امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با کمک و تلاش بازیکنان و همکارانم در کادر فنی و همه عوامل استقلال.

منظور همان شک قهرمانی است؟
هر شکی می‌تواند باشد. شک به تیم، شک به موفقیت، شک به شکست دادن تیم حریف یا حتی توانایی خودمان باید به یقین تبدیل شود. باید اول خودمان در استقلال باورکنیم بهترین هستیم تا بتوانیم به دیگران بقبولانیم.

آیا خود محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال یقین دارد که بهترین بازیکنان را در اختیار دارد؟
دقیقاً همین‌طور است. من خوشحالم با این بازیکنان کار می‌کنم و همه آنها را باور دارم. یقین هم دارم این بچه‌ها می‌توانند اتفاقات بزرگی در فوتبال رقم بزنند. این باور باید آرام آرام در خود بچه‌ها هم شکل بگیرد. باید بدانند در بهترین شرایط و در بهترین تیم توپ می‌زنند. باید با این باور تمرین کنند، با این باور بخوابند و بیدار شوند و با همین باور بهترین بودن هم بازی کنند.

هفته اول لیگ برتر شما چند بازیکن جدید را به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات استقلال در اختیار نداشتید اما گله و اعتراضی نکردید. با همان نفرات باقی‌مانده بازی کردید و بردید. حالا در هفته دوم همه بازیکنان جدید در اختیار شما هستند؟
ممنونم، سؤال خوبی پرسیدید. این به همان باوری برمی‌گردد که در جواب پرسش قبلی به آن اشاره کردم. من مربی به همه بازیکنانم باور و ایمان دارم. ممکن است یک روز به هر دلیلی یک، دو یا چند بازیکن را شما در اختیار نداشته باشید. اگر بخواهید ابراز ناراحتی کنید یا این کمبود را در رسانه‌ها جار بزنید به بازیکنان باقی‌مانده خود ظلم کرده‌اید. ما ۳۰ بازی در لیگ برتر، چند بازی در جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو داریم. یک فصل فشرده که باید همه بازیکنان خودشان را آماده نگه دارند. تقریباً به همه بازیکنان پرتلاش بازی می‌رسد و حالا یکی کمتر یا یکی بیشتر. حواس من مربی هم باید به همه جمع باشد.

قرار است در بازی با فولاد از چند بازیکن جدید خود استفاده کنید؟
(‌به شوخی) اجازه بدهید با سوت شروع بازی با فولاد خوزستان متوجه می‌شوید چه بازیکنانی در ترکیب ما خواهند بود!

در پایان نتیجه این دیدار را پیش‌بینی می‌کنید؟
فوتبال ورزش انفرادی نیست که قابل پیش‌بینی باشد. ما با تیم مدعی و سرسخت فولاد خوزستان بازی داریم که بازیکنان و کادر فنی خوب و پرتلاشی دارد. با این حال ما هم استقلال هستیم و می‌خواهیم برای کسب حداکثر امتیاز این بازی تا سوت پایان داور مبارزه کنیم و بجنگیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدم IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    البته بهترین مشت زن هم هست..اینو یادش رفت بگه
    • محمدم متوهم خردسال IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      طاهرخانی باز رفته که با لنگ قرارداد ببنده خخ
    • محمدم IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      اقا ببخشید اشتباه تایپ کردم منظورم شیث و نصرتی بود
    • اُِمُِیُِدُِ اُِسُِ اُِسُِ DE ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      بهترین رضاییان و محرمیه17
    • {...} IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      به نظر من فقط وریا غفوری
    • محمدم IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ببین از همین کامنتات معلومه ک داری میسوزی . . .اوووووووف نسوز نسوز . . . . چگوارا بکسور
    • محمدم IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      آقا ببخشید بد تایپ کردم منظورم سجادآقایی و صیادمنش بود
    • سرخپوشان ایران و آسیا IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      کامنت های محمدم کیسه سوز هستند کاملا معلوم هست از کامنت های محمدم سوختید پماد بزنید پماد بزنید الان هواداران کیسه میان میگن محمدم هستی در صورتی که من محمدم نیستم من سرخپوشان ایران و آسیا هستم
    • کیسه حقیر IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ببینید این مشت چگواری چقدر درد داشت فکری از چگواری تعریف می کند چگواری فکری تهدید به مشت کرده اگر از من در مصاحبه ات تعریف و حمایت نکنی مشت دوم محکم تر خواهد بود فکری بیچاره از ترس مشت دوم چکواری به دروغ می گوید چکواری بهترین دفاع راست هست خخخخخخخخخخخخ
    • محمدم IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      آقا جای من حرف نزن
    • محمدم IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      داداش (کیسه حقیر) عااااالی گفتی واقعا....دمت گرم . . . فکر کنم امسال مشتارو آماده کرده . . . خودش اگه بره پیش اسکوچیچ ی دونه ازون مشتا بزنه حتما دعوتش میکنه بعنوان کاپیتاااااان . . خخخخخخخ
    • کیسه حقیر IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      دادش،عزیز (محمدم) خواهش می کنم شما واقعا عالی گفتی خخخخخ
    • به شخمم محمدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ...لنگی ...
    • محمدم IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      مخلصیم دادا(کیسه حقیر)................امسال دارن خودشونو به اب و اتیش میزنن که قهرمان بشن ولی اخرش باید واسه سهمیه بجنگن . . .
    • کیسه مافیا ورزش IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      استقلال دیگه سهمیه نمی گیرد استقلال شانس اول سقوط هست استقلال در خواب نمی بیند که سهمیه بگیرد استقلال مستقیم دسته یک واسه سهمیه نمی جنگن برای بقا در لیگ می جنگن
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    سیامک نعمتی و صادق محرمی از وریا غفوری آماده ترن
    • امیر 6 NL ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      بابا دعوت کنید این تحفه رو... خفه کردن ما رو این جماعت لوس
  • ناشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    ابلهان باور کنند خخخخخخخخخ
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    واقعا شخصیت محمودخان فکری من رو یاد برانکو می اندازه و با مشکلات مدیریتی کنار میاد بذارید رک باشم فکری صبوری اش از یحیی هم بیشتره
    • شایان IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      نه خواهشا رک نباش
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      برانکو کبیر را با محمود فکری داری مقایسه می کنی هیچ کس شخصیت پروفسور برانکو را ندارد اگر فکری ۱ سال حقوق نگرفت و با پنجره بسته رفت فینال آسیا و یاد گرفت بدون هیچ دلیلی ایراد نگرید تازه شاید بگیم یک ذره از شخصیت پروفسور برانکو در فکری باشد پروفسور کبیر برانکو ایوانکوویچ کجا محمود فکری که نساجی را ول می کند کجا
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      نمونه ایرانی برانکو از لحاظ اخلاقی فکریه ولی انصافا از لحاظ فنی یحیی خیلی از فکری بهتره اینم رک گفتم
    • کیسه حقیر IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      این کاربر ستارگان سرخ واقعا حالش خوب نیست فکری با برانکو مقایسه می کنند؟!!! یا به جای اینکه از پرسپولیس حمایت کند از شجاع حمایت می کند و درکامنت هایش علاوه بر اینکه شجاع پرسپولیس می کوبد
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ای خدا کیسه حقیر من منظورم از نظر اخلاقی هست از نظر فنی یحیی مثل برانکویه والا معلومه از نظر فنی برانکو و یحیی کجا و فکری کجا ؟!/!!!!! درضمن به عنوان هوادار پرسپولیس حق دارم از شجاع در برابر رسول پناه دفاع کنم چون کافیه لیست خروجی های پرسپولیس رو ببینی چه کلاهی سر پرسپولیس رفته -:-:))))))))
    • کیسه حقیر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ستارگان برانکو جنتلمن ترین مربی درایران هست هیچ مربی به برانکو نمی رسد فکری هرچه از نظر اخلاقی خوب باشد قابل مقایسه با برانکو نیست مقایسه تو اشتباه هست تو به عنوان هوادار شجاع حق داری از شجاع تعریف کنی ولی حق نداری منافع باشگاه پرسپولیس به شجاع بفروشی لیست خروجی های پرسپولیس ربطی به رسول پناه نداشت شجاع ۱۲۰ میلیارد تومان بده توقع داشتی مدیر با شجاع تمدید می کرد پرسپولیس با همان خروجی ها با خریدهای بهتر فینالیست آسیا شد اگر سمیعی و شکوری یک مدافع و مهاجم تخصصی می گرفت باز هم پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ و حتی قهرمان آسیا برای فصل دیگه می شد ولی باز هم با این بازیکنان اگر عدالت فوتبال رعایت شود پرسپولیس باز قهرمان می شود من نه از رسول پناه خوش می آید نه از لگوبوس فقط عشق من پرسپولیس هست من فقط از تیم محبوب خود پرسپولیس حمایت می کنم یک موی گنده باشگاه پرسپولیس به شجاع نمی فروشم
  • ابرام US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    راست اش بگو !! آقا فکری . هر راستی که بهترین نیست . پوشکاش چپ بود ! مالدینی چپ بود و خیلی های دیگه چپ بودند و بهترین بودند . الان رونالدو با اینکه راست مادرزاده و لی میبینی که بیشتر چپ بازی میکنه
    • ابرام US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      خدا ئیش مونده ام ادیت جون ٬ شما چرا اینقدر با ما چپ افتادی و راه براه از سر ودم مرسوله ما میزنی و زحمت خود «ما» میداری ؟! دوره و زمونه ی می بینی که راست و راستی اه ! حد اقل تو یه خورده انعطاف داشته باش و رو راست باش . ........... کس ندیدم که گم شد از ره راست .
  • محمدطاها IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    میگم واقعا خیلی برام جالبه تا حالا ندیدم آقای فکری اعتراضی به نبود زمین و حتی داوری داشته باشد..اگر سنگ هم از آسمان ببارد و تمام داوری‌ها به ضررمون باشد باز هم فکری میگه نباید دنبال بهانه بود..علت این رویه چیه به نظرتون؟!من میگم فکری به مشکلات آگاه است اما نمیخواد بازیکنای تحت امرش درست یا غلط عملکرد بدشان را به داوری یا زمین ربط بدن به شدت با چنین نگرشی موافقم..چرا که انتقاد از داوری و زمین تمرین وظیفه هواداریست و بازیکنا نباید خودشون رو وارد چنین بحث های کنند:)))
    • arash061 IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      دوست عزیز مربی باید از تیم، بازیکنان و کادرفنی‌ش حمایت تمام و کمالی کنه، اونجا که میبینه دارن حق تیم یا بازیکن خاصی یا همکاراش رو میخورن باید فریاد حق طلبگی بزنه، حتی واسه کمبود امکانات هم این قضیه صادقه، یادمون نره که کیروش (یا مربی های سطح A) چه قدر به این مسائل اهمیت داد تا تونست حق بازیکنان و کادرش رو مقداری بگیره، امیدواریم محمود خان جلوی حق خوری سکوت مطلق نکنه
  • احمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    اس اس عشق
  • کیسه حقیر IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    وریا بهتر مدافع راست ایران جوک سال بود خخخخخخخخخخ اگر وریا بهترین مدافع ایران باشد حتما نعمتی رامین رضاییان صادق محرمی بهترین مدافع راست جهان هستند
    • شکارچی تاریکی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ببین همه دیگه شناختنت همش اراجیف میگی
    • کیسه حقیر IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      شکارچی روشنایی چشمات باز کن درست ببین من فقط یک کاربر دارم کیسه حقیر هست حالا می خواهی باورکن یا باورنکن چون باورکردن تو برای من مهم نیست کجای حرف من ارجیف تا وقتی رامین رضاییان ستاره لیگ قطر هست یا نعمتی بهترین مدافع راست آسیا هست و محرمی که در لیگ کرواسی می درخشد با وجود این ستاره ایرانی وریا با سن ۳۴ سال جایی در تیم ملی ندارد کمی منطقی باشید فکر وریا یک گل به مس رفسنجان تیم تازه به صعود کرد بهترین مدافع راست شد!!!!!!
    • شکارچی تاریکی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      تو راست میگی
    • شکارچی تاریکی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      خخخخخخخ تو راست میگی
    • ۴۵۰۰۸۱۸۶۰۱ IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      ممنونم ازکامنتهای دوستان وریا غفوریزبهترین بازیکن راست ایران که نه بهترین بازیکن ایرانه لنگی پاره یادتونه بعدازسوبله چوبله گفتین استقلال حیا کن پرسپولیس رها کن بعدازسالها بارانت وکوس کش بازی وزیر وهزارنامردی وکلک جام گرفتین شما همیشه زیر استقلال هستین
  • قلعه ژنرال IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    آقا شما چرا اینجوری میکنید؟ خود درگیری پیدا کردید؟ اگر ووریا الان دعوت نشه و کاپیتان تیم ملی نشه پس کی میخواد بشه؟ وقتیکه بازنشسته شد؟
  • لنگ حکومتی حقیر IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    رمز ماندگاری و تداوم مربیگری اسکوچیچ در تیم ملی ایران ضربه زدن به استقلال و ایجاد حاشیه برای این تیم و از بین بردن روحیه بازیکنان شایسته آن که کمترین لیاقت آنها کاپیتانی تیم ملی است اینگونه اسکوچیچ سالها سرمربی ایران خواهد بود چون سیاسیون از آن راضی میشوند ولی اگر عدالت و انسانیت و شرافت را معنی کند دشمن لنگی ها خواهد شد آنگاه سیاسیون زیرآبش را می زنند داستان و قصه کیروش هنوز در خاطر ماست این گرگ سالهاست که با گله آشناست
    • قلعه ژنرال IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      این دفعه فرق میکند چون این دفعه دست اسکوچیچ قبل از اینکه مثل کیروش بخواهد تیم ملی را نابود کند رو شده است اگر آقایون اسکوچیچ را اخراج نکنند و به کارشان ادامه بدهند کاری میکنیم که پرسپولیس مثل بارسلونا آبی و اناری شود تا دیگر این بازی مسخره آبی و قرمز نتواند مانع قهرمانی تیم ملی ایران شود
    • جوکر جعل و فساد IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      چون وریا قانونا و وجدانا شایسته ترین کاپیتان تیم ملی باید باشد زیرآبش را زدند چون مردمی و محبوب و با تعصب است
  • کی روش IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    کی روش سرور لنگی هاست
  • امیرحسین IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    خخخخخخخ دوباره جوک بهترینه که به سیامک پیشنهاد دادید
  • ! IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    پیر شده جونا بازیکنن بهتره
  • امید اس اس IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    فقط وریا غفوری بهترین مدافع استقلال است 666666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی