اتلتیکومادرید – بارسلونا؛ بازی محبوب کاتالان‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اتلتیکومادرید تیم شکست‌ناپذیر این فصل لالیگا مقابل بارسلونا قرار خواهد گرفت که یک دهه است در لالیگا این بازی مهم را نباخته است.

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در هفته دهم لالیگا و در ورزشگاه واندامتروپولیتانو، حساس‌ترین نبرد هفته بین اتلتیکومادرید و بارسلونا برگزار خواهد شد، تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند و نتیجه نبرد رودرروی‌شان اهمیت زیادی خواهد داشت. بارسا در دهه اخیر مقابل اتلتیکو در لالیگا شکست‌ناپذیر بوده و می‌خواهد به این روند ادامه دهد. 

اتلتیکومادرید؛ شکست‌ناپذیرها
اگر دیدار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ را کنار بگذاریم، اتلتیکومادرید شروع بسیار خوبی در فصل جدید داشته و خودش را به‌عنوان مدعی قهرمانی مطرح کرده است. ۵ کلین‌شیت در ۷ بازی لالیگایی نشان می‌دهد باز هم دیگو سیمئونه با تاکتیک همیشگی‌اش یعنی محکم بستن دفاع در پی موفقیت است. ال‌چولو به دیدار مقابل بارسلونا که می‌رسد انگیزه دوچندانی پیدا می‌کند اما در نهایت این انگیزه منجر به موفقیت نمی‌شود. در لالیگا تیم او هیچ‌وقت بارسلونا را نبرده، حتی در فصلی که قهرمان شد. دوست دارد سرانجام زمانی برسد که این طلسم را هم بشکند و با غرور از آن صحبت کند. اتلتیکو حالا تیم شکست‌ناپذیری است اما فقط نباختن مقابل بارسلونا برای‌شان کافی نیست. 

بارسلونا؛ فتح مادرید
بارسلونا به این بدی را هیچ‌وقت به یاد نداشتیم تا اینکه سرانجام تمامی ناراحتی‌های‌شان و نبردن در ۴ بازی را در آخرین بازی قبل از اینکه به فیفادی برویم، سر رئال‌بتیس خالی کردند. ۵ گل زدند که می‌تواند شروعی برای دوران متفاوت بارسلونا باشد. رونالد کومان در تیم ملی هلند جواب صبری که مردم کشورش داشتند را داد و تیم خوبی ساخت. آیا در بارسلونا هم برای موفقیتش صبر خواهند کرد؟ بارسلونا هنوز کاملاً روی آرامش را ندیده و خیلی باید پیروز شوند تا بتوانیم از آنها به‌عنوان یک مدعی در لالیگا و دیگر تورنمنت‌ها یاد کنیم. درست است که بارسلونا در رده هشتم قرار گرفته اما فراموش نکنید ۲ بازی معوقه هم دارند و فرصت خوبی برای جبران است. 

آخرین جدال
دیدار برگشت فصل قبل لالیگا با تساوی ۲-۲ تمام شد. برای بارسلونا در آن بازی کاستا (گل‌به‌خودی) و مسی گل زدند و سائول هر دو گل اتلتیکو را به ثمر رساند. 

آمار بازی
۱۰) اتلتیکومادرید بیش از ۱۰ سال است که در لالیگا موفق به شکست بارسلونا نشده. آخرین بردشان فوریه ۲۰۱۰ بود. البته این تیم در سوپرجام اسپانیا در ماه ژانویه بارسا را شکست داد. 
۲۰) بارسلونا در ۲۰ بازی اخیر لالیگایی مقابل اتلتیکو مغلوب نشده که ۱۴ بازی از آنها را برده است. 
۱۳) ۱۳ بازی آخر اتلتیکومادرید و بارسلونا گل داشته و هیچ دیداری با تساوی بدون‌گل تمام نشده است. 
صفر) تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه در هیچ‌یک از ۵ دیدار خانگی‌اش در این فصل نباخته. فقط ویارئال آنها را در متروپولیتانو متوقف کرده. 
۲) بارسلونا ۲ بازی آخر خارج‌ازخانه‌اش را نبرده که این دیدارها مقابل ختافه و آلاوس بوده است. 
۲) اتلتیکو در خط دفاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته. تنها ۲ گل در ۷ بازی قبلی‌شان در فصل جدید خورده‌اند. 
۶) ژوآئو فلیکس در ۴ بازی آخرش برای اتلتیکو ۶ گل زده که به اندازه ۲۶ بازی قبل از آن است. 
۶) لیونل مسی این فصل هم بهترین گلزن بارسلوناست. البته او از ۶ گلی که تا اینجای فصل زده، ۵ گل را از روی نقطه‌ پنالتی به ثمر رسانده است. 

مصدومان و محرومان
لوئیس سوارس مهم‌ترین غایب این بازی است. ستاره خط حمله اتلتیکومادرید کرونایی شده. البته او تنها اروگوئه‌ای اتلتیکو نیست که کرونا گرفته و لوکاس توریرا هم مثل سوارس به این ویروس مبتلا شده. شیمه ورسالیکو و اِکتور اِررا هم قطعاً به این بازی نمی‌رسند. استفان ساویچ، دیگو کاستا و ویتولو هم مصدوم هستند و شرایط‌شان مشخص نیست. سرخیو بوسکتس، آنسو فاتی، رونالد آرائوخو و ساموئل اومتیتی هم مصدومان بارسلونا هستند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید:
اوبلاک، تریپیه، ساویچ، خیمنس، اِرموسو، کندوگبیا، سائول، کورئا، کوکه، یورنته و فلیکس
بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، لانگله، آلبا، پیانیچ، دی‌یونگ، دمبله، پدری، مسی و گریزمن

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    بارسا می بازه ۲-۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی