نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چرا شاهین طاهرخانی با پرسپولیس قرارداد نبست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی پرسپولیس پس از مطالعه و بررسی عملکرد طاهرخانی خواستار عقد قرارداد با این مدافع جوان شد اما به‌رغم حضور او در باشگاه، قراردادی بسته نشد تا این بازیکن هم از دست پرسپولیس بپرد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ شاید بزرگترین دغدغه یحیی گل‌محمدی در واپسین دقایق نقل‌وانتقالات لیگ برتر، خرید یک مدافع مناسب برای جانشینی شجاع خلیل‌زاده بود. اتفاقی که در نهایت رُخ نداد تا تیم پرسپولیس با سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌عنوان دو مدافع قابل اعتماد و بدون ذخیره مناسب لیگ بیستم را ادامه دهد. 

سلیمی باید به یک تیم خارجی برود
اولین گزینه یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط دفاع تیمش ایمان سلیمی، مدافع فصل گذشته تراکتور تبریز بود. ایمان سلیمی با استناد به ‌بندی از قراردادش مبنی بر اینکه با پرداخت مبلغی صرفاً می‌تواند به یک تیم اروپایی برود، می‌توانست از تراکتور جدا شود. سلیمی هم با مراجعه به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با پرداخت این مبلغ آزاد شده است. با این وجود او نمی‌تواند در لیگ ایران بازی کند و باید به استناد همین قرارداد و فسخ پیچیده فوتبالش را در یک تیم اروپایی دنبال کند. بنابراین حضور سلیمی در پرسپولیس منتفی شد. 

رحمتی با جدایی فرجی مخالفت کرد
فرشاد فرجی، مدافع مازندرانی شهرخودرو دومین گزینه گل‌محمدی بود که با مخالفت شدید مهدی رحمتی روبه‌رو شد. با توجه به جدایی محمدحسین مرادمند یکی از مدافعان باسابقه خود و پیوستن او به دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال به هیچ‌عنوان موافق جدایی دیگر مدافع خود نیست. از این رو مدیران شهرخودرو به فرشاد فرجی اعلام کردند به هیچ‌عنوان با جدایی او موافقت نخواهند کرد و حضور این مدافع در پرسپولیس منتفی است. 

تارتار و پیکانی‌ها مخالف جدایی حق‌وردی
سومین گزینه پرسپولیس مدافع باتجربه پیکان بود. به‌ویژه در دو روز پایانی فصل نقل و انتقالات یحیی گل‌محمدی از باشگاه خواست به هر شکل ممکن تورج حق‌وردی را خریداری کنند. گفته شد او با امیر روستایی، مهاجم جوان و نیمکت‌نشین پیکانی‌ها معاوضه خواهد شد اما مهدی تارتار و باشگاه پیکان با جدایی کاپیتان خود مخالفت کردند. تارتار که هفته اول لیگ برتر را با شکست مقابل صنعت نفت آبادان تجربه کرده بود به باشگاه پیکان اعلام کرد به تورج حق‌وردی نیاز دارد و این مدافع میانی باید بماند. بنابراین حضور حق‌وردی هم در پرسپولیس منتفی شد. 

مدافع استقلال جدی‌ترین گزینه‌ای که پرید
شاید بتوان شاهین طاهرخانی را جدیدترین و نزدیک‌ترین گزینه یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس دانست. مدافع استقلال که هم دربی را تجربه و هم در لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش بازی کرده بود. سرمربی پرسپولیس هم پس از مطالعه و بررسی عملکرد طاهرخانی خواستار عقد قرارداد با این مدافع جوان شد اما به‌رغم حضور او در باشگاه، قراردادی بسته نشد تا این یکی هم از دست پرسپولیس بپرد. چرا؟

با مدیربرنامه‌هایم صحبت کنید
باشگاه پرسپولیس و مدیرانش به شاهین طاهرخانی اطلاع دادند اگر می‌خواهد با این تیم قرارداد ببندد بدون دلال و مدیربرنامه به دفتر باشگاه بیاید. دو ساعت قبل از ساعت مقرر نشست روز جمعه، شاهین طاهرخانی با مسئولان باشگاه پرسپولیس تماس گرفته و اطلاع می‌دهد نمی‌تواند در جلسه شرکت کند! وقتی دلیل آن را می‌پرسند، جواب می‌دهد: «شما باید با مدیربرنامه‌هایم صحبت کنید»! مدیران باشگاه پرسپولیس هم به این مدافع جوان یادآوری می‌کنند فقط با خودش مذاکره می‌کنند و نیازی به حضور ایجنت و مدیربرنامه نیست. پرسپولیسی‌ها به طاهرخانی می‌گویند طبق ساعت مقرر منتظر خودش خواهند بود. در حالی که ابراهیم شکوری و پرسپولیسی‌ها روز جمعه را در باشگاه منتظر طاهرخانی نشسته بودند، خبری از این بازیکن جوان نمی‌شود. این رفتار باعث دلخوری و عصبانیت مدیران باشگاه پرسپولیس می‌شود تا اعلام کنند دیگر نیازی به شاهین طاهرخانی ندارند. وقتی هم که طاهرخانی پشیمان شد، ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس به سبک علی پروین به او گفت: «اینجا پرسپولیس است و باید یک پولی هم بدهی تا کنار سیدجلال حسینی، پرافتخارترین بازیکن لیگ بازی کنی!»

بند جدایی و رد پیشنهاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی!
اما درست در ساعات پایانی آخرین روز نقل و انتقالات (‌۲۸ آبان ماه) دوباره شاهین طاهرخانی به باشگاه فراخوانده می‌شود. صحبت‌های مقدماتی انجام و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان مبلغ قرارداد فصل جاری به این بازیکن فصل گذشته استقلال پیشنهاد می‌شود. طاهرخانی با این پیشنهاد مخالفت و عنوان می‌کند که بالای ۲ میلیارد تومان و به اندازه سایر بازیکنان جدید پرسپولیس پول می‌خواهد! این مدافع جوان همچنین شرط گنجاندن بند جدایی ۱۰۰ هزاردلاری در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی هم می‌گذارد و... خلاصه آنکه برای بار دوم پرونده پرسپولیسی شدن مدافع سابق استقلال بسته می‌شود!

نکته اول‌: در حال حاضر محمد انصاری و احسان حسینی هم در تمرینات پرسپولیس حضور دارند که گفته می‌شود اولی تا دی‌ماه شرایط بازی ندارد و دومی هم جوانی بی‌تجربه است. همین مسئله ذهن یحیی گل‌محمدی را به خود مشغول کرده است. 

نکته دوم‌: به نظر می‌رسد در این شرایط یحیی گل‌محمدی چاره‌ای جز استفاده از میلاد سرلک یا کمال کامیابی‌نیا در مرکز خط دفاع خود نداشته باشد. در صورتی که سیدجلال حسینی یا محمدحسین کنعانی‌زادگان مصدوم شوند، آنگاه گل‌محمدی مجبور می‌شود از یکی از این دو هافبک دفاعی خود در خط دفاع استفاده کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • با حقارت شرم استقلالی هستم IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    ما تیم کیسه نیستم ب هر بازیکن بالا پنج میلیارد بدیم بازیکنا همشون عشقن لیاقت میخواد اومدن تو پرسپولیس
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    امیر محمد خارکش استعداد خیلی خوبی دارد اگر امیر محمد خارکش یک بازی در ترکیب اصلی باشد یک سید جلال حسینی جدید هست
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      مگه بازیشو دیدی ؟!!!!
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    طاهرخانی تموم شد و رفت ! ان شا الله که مشکلی پیش نمیاد !
  • امیرحسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    تیمی که تو این چهار سال دو بار فینال رفته سه بار نیمه نهایی سقف قرارداد داره یک تیمی هم کیسه که تو این چهار سال موز نبردن ۹۲ میلیارد واسه شیخ بدون محدودیت آپشن می بندن
  • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    بازیکنی که بخواد با واسطه و ناز و ادا بیاد میخوام صد سال سیاه نیاد. تو این اوضاع از همون تیمهای پایه یه مدافع بی حاشیه بیارن بهشون میدون بدن خیلی بهتره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی